Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر از وضعیت حقوق بشر در عربستان و جنایات جنگی این کشور در یمن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود که وضعیت حقوق بشری ۱۰۰ کشور را مورد بررسی قرار داده، ابراز تاسف کرد که قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بهای بیداری و آگاهی نسبت به نقض حقوق بشر در عربستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، کنت روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد: قتل خاشقجی برخی از کشورها را به اعمال تحریم علیه عربستان و مسؤولان آن و همچنین توقف صادرات سلاح به این کشور وا داشت.

وی تلاش‌های کشورهای اروپایی ازجمله هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، ایرلند و نیز کانادا در راستای تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی در یمن را ستود.

روث در ادامه گفت، به رغم تلاش‌های عربستان برای ناکام گذاشتن تلاش کشورهای مذکور اما اقدام آنها سازمان ملل را به دنبال کردن تحقیقات درباره جنایات جنگ یمن وا داشت.

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر خاطرنشان کرد: آنچه این کشورها انجام دادند، نشان داد که نمی‌توان با پول مصونیت خرید.

انتهای پیام

مترجم: حمید محمد طاهری

دبیر: مهران ثنایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديده بان حقوق بشر عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی از ظرفیت ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال جاری خبر داد.

محمدجواد صدری مهر که در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) سخن می‌گفت، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در زیست بوم فناوری نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها، گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلا استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

به گفته او، باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی همچنین از ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

 

دیگر خبرها

  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند
  • عملیات وعده صادق دفاع در مقابل تجاوز اسرائیل بود