Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج خواهی است که در صورت عدم کنترل و تکرار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در واکنش به اظهار نظر اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهارداشت: سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قرارداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: او باید بدانند که تیم ملی فوتبال و بازیکنان افتخارآفرین آن متعلق به ملت ایران است و وی طبق قراردادش موظف به هدایت فنی این تیم است و حق هیچ گونه اظهار نظر بی‌مورد و مداخله گرایانه در امور داخلی کشورمان را ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: کنش‌ها و واکنش‌های داخلی ورزش ایران ارتباطی به او نداشته و ندارد و وی بعنوان یک مربی حرفه‌ای باید بداند که مردم بخوبی می‌دانند رفتارش در جام ملت‌ها و آنهم زمانی که تیم ملی کشورمان با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده حاکی از نوعی عصبانیت نهفته و اقدامی شیطنت آمیز عده‌ای از مخالفین پیروزی‌های ملت ایران است. فدراسیون فوتبال باید سرمربی تیم ملی را در چارچوب قرارداد و وظایفش هدایت و مدیریت کند. این وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولیتش است تا در این شرایط حساس مانع از هرگونه ادبیات غیراخلاقی، توهین آمیز و مغایر مصالح ملی سرمربی تیم ملی شوند.

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج خواهی است که در صورت عدم کنترل و تکرار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. ملت ایران به خوبی می‌دانند ورزش ایران با همدلی، انسجام و اتحاد حداکثری که بین ارکان آن از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها، هیئت‌ها، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها شکل گرفته در مسیر توسعه و جهش قرار دارد و بسیاری از رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، جودو و با همین انسجام در دوره مدیریتی سلطانی‌فر می‌روند تا به بهترین عناوین و افتخارات سال‌های اخیر خود دست یابند. در این شرایط هر گونه رفتار مداخله گرایانه در این فرایند نوعی خیانت به جامعه بزرگ و افتخارآفرین ورزش ایران تلقی می‌گردد.

وی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان اظهارداشت: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین هواداران میلیونی تیم ملی فوتبال که حمایت مادی و معنوی مناسبی را از تیم ملی و سرمربی آن بعمل آورده‌اند و امید فراوانی داریم که تیم ملی فوتبال کشورمان با ظرفیت بالایی که دارد با شایستگی به قهرمانی مقتدارنه این دوره از جام ملت‌ها دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جام ملت های آسیا میزان صالحی امیری کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مصوبه هیئت‌رئیسه فدراسیون درباره شرایط کاندیداهای هیئت‌های فوتبال در سراسر کشور، خراسان رضوی هم ثبت‌نام را آغاز کرد که احسان اصولی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون و رئیس فعلی هیئت خراسان رضوی به عنوان اولین نفر ثبت نامش را قطعی کرد. 

در کنار او محسن ترکی داور بازنشسته فوتبال، محمود قربانیار معاون فعلی و جعفر قدیری معاون اسبق اداره کل ورزش و جوانان استان به همراه رضوی‌راد از فعالین اقتصادی موفق شدند از فیلتر‌های فدراسیون گذر کنند.

در این بین افرادی مثل محسن قهرمانی به دلیل نداشتن سوابق لازم صلاحیت‌شان احراز نشد و حسن کامرانی‌فر هم حاضر نشد ثبت نام کند. نکته عجیب اینکه با شرایطی که هیئت‌رئیسه در نظر گرفته است حتی کسی مثل خداداد عزیزی نیز  نمی‌توانست تایید صلاحیت شود و ثبت نام هم نکرد!

پس از این ثبت‌نام‌ها در حالی که می‌رفت تا پروسه انتخابات برگزار شود، تاج‌فیروز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی طی مصاحبه‌ای صراحتاً اعلام کرد که صلاحیت احسان اصولی رئیس فعلی هیئت فوتبال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون تایید نشده و انتخابات بدون حضور او برگزار خواهد شد. اصولی و فدراسیون اما نظری خلاف این ماجرا داشتند و مدعی بودند چیزی مبنی بر رد صلاحیت احسان اصولی به فدراسیون ابلاغ نشده است.

تاج‌فیروز اما مدعی بود اصولی یکی از مهم‌ترین نیازهای ریاست هیئت یعنی اقامت در شهر مشهد را دارا نیست و نباید دوباره رئیس هیئت فوتبال شود.

این ماجرا و درگیری‌ها ادامه داشت و جلسات متعددی بین مسئولان فدراسیون با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد و در نهایت طرفین به شکل جدیدی از تعامل رضایت دادند.

به این ترتیب قرار بر این شد تا تمامی ثبت‌نام‌های دوره قبلی ملغی و متقاضیان مجددا برای ثبت‌نام اقدام کنند، این البته چیزی نبود که اداره کل ورزش و جوانان مدنظر داشته باشد، چرا که می‌توانست از بین 4گزینه باقی‌مانده گزینه مورد اعتماد خودش را انتخاب کند.

فدراسیون اما به این بهانه که از زمان ثبت‌نام‌ها بیش از 3ماه گذشته اعلام کرد اگر قرار است اصولی حضور نداشته باشد، بایستی پروسه ثبت‌نام از ابتدا انجام شود و دیروز اطلاعیه ثبت‌نام متقاضیان ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی منتشر شد؛ متقاضیانی که بنابر تعهد فدراسیون به اداره ورزش استان، احسان اصولی در بین‌شان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • یحیی گزینه جدی مدیران تراکتور؛ گل محمدی باید مجوز بگیرد
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • سرپرست فدراسیون ورزش‌روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی منصوب شد
  • دعوت‌ ای اف سی از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست