Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان یزد معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، برخورد با گران فروشی، لزوم مقابله با چه هرهای ضد انقلاب را مهم ترین محور خطبه های نماز جمعه این هفته خود قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ پیام سالانه رهبر انقلاب به دانشجویان، تاکید بر معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، برخورد با گران فروشی، معرفی چهره هالی ضد انقلاب توسط نخبگان مهم ترین محور خطبه های نماز جمعه این هفته استان یزد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام چمعه یزد:برخی به‌جای کمک به مردم همچنان به گرانی‌ها دامن می‌زنند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه اطاعت خداوند و دوری از گناه درگرو تقوای الهی است، اظهار داشت: ضایع کردن نعمت الهی کفران نعمت است و انسان بایستی در برابر نعمت‌های الهی شکر زبانی، شکر قلبی و شکر عملی به عمل آورد؛ چنانچه شکر زبانی به این معناست که شکر خداوند به زبان آورده شود و شکر قلبی به معنای این است که محبت انسان نسبت به خداوند بیشتر شود و همچنین شکر عملی به این معناست که مطیع امر خداوند باشیم و اطاعت ما نسبت به خداوند بیشتر شود و عملکرد ما مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

آیت الله ناصری‌یزدی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تصریح کرد: دشمن در این شرایط کنونی تمام قوای خود را به کار گرفته تا ملت ایران را از پای دربیاورد و درصدد است تا مردم کشورمان را ازلحاظ معیشتی مورد آزار قرار دهد تا مردم را از دین زده کند؛ لذا درصورتی‌که هر یک از ما به فکر دیگری باشیم، قطعاً دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه متأسفانه در این شرایط اقتصادی برخی به‌جای کمک به مردم، به گرانی‌ها دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی متأسفانه برخی در جامعه ما اقدام به گران‌فروشی و احتکار می‌کنند و ضروری است که مسئولان هرچه بیشتر نسبت به برخورد با این اقدامات تلاش کنند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

وی بیان داشت: دشمن در طول ۴۰ سال انقلاب تمام همت خود را برای دور کردن مردم از عزت و انقلاب به کار بسته است؛ اما خوشبختانه ملت ما در این برهه از زمان این عزت را کسب کرده که دشمنان با تمام توان برای نابودی آن تلاش کنند.

 

امام‌جمعه مهریز: نخبگان جامعه چهره واقعی ضدانقلاب را به مردم بشناسانند

امام‌جمعه مهریز بابیان این‌که مردم زمانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) دودسته بودند تأکید کرد: عده‌ای نمی‌دانستند حق با کیست وعده‌ای می‌دانستند اما شهامت بازگو کردن آن را نداشتند؛ اما حضرت زهرا (س) با خطبه‌ای کوبنده و رسا و با شجاعتی که از پیغمبر به ارث برده بود؛ ماهیت کینه‌توزانه آنان را افشا کرد و ریشه‌های فاسد علیه حضرت علی (ع) که جز به‌حق حرف نمی‌زد و عمل نمی‌کرد را به مردم شناساند.

محی‌الدینی اشاره به وضعیت سیاسی امروز کشور کرد و گفت: امروز نیز عده‌ای می‌گویند ما پیرو امام و انقلابی هستیم و در زمان گذشته با امام بوده‌ایم؛ اما رفتار و نطق‌های آنان نشان می‌دهد که از روز اول نیز با امام هم‌عقیده نبودند و با آرمان‌های انقلاب دشمنی داشتند و نمی‌خواستند این انقلاب به شکوفایی برسد و در طول چند دهه گذشته هر جا که قدرت و نفوذ داشته‌اند، ضربه‌هایی به پیکر این انقلاب و نظام وارد کرده‌اند.

وی افزود: نخبگان باید بصیرت افزایی کنند. اگر حضرت زهرا (س) ماجرای پشت پرده قیفه را برای مردم برملا نمی‌کرد و غربت مظلومیت امام زمان خود، حضرت علی (ع) را فریاد نمی‌زد یا حضرت زینب (س) که از سلاله پاک او بود اگر چهره واقعی و خوی جنایتکار و فاسد یزید را در مورد واقعه کربلا برای تاریخ افشا نمی‌کرد، امروز کسی به حقانیت وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) و حضرت سید الشهداء (ع) ایمان نداشت. باید در جامعه، مرز حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب مشخص شود و چهره نفاق و فساد در نظر مردم رسوا و بی اعتبار گردد.

امام‌جمعه مهریز با انتقاد از اهمال برخی از مسئولین و حل نشدن موضوع گرانی ها خاطرنشان کرد: هیچ نظارتی بر کار اصناف انجام نمی‌شود. اجناس در شهر نه باقیمتی واحد که باقیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد. مسئولین مسئولیت دارند باید بر خریدوفروش و بازار نظارت داشته باشند.

امام جمعه ابرکوه:ایران ابرقدرت و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: خروجی این پیام که زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور است، این است که باید تلاش کرد تا شبکه ذهنی جوانان غربی که تحت نفوذ و سیطره جریان رسانه‌ای غرب هستند، با بافته‌های اسلام هراسانه تبلیغات شیاطین آمریکایی- عربی عجین نشود و اسلام را مترادف با تروریست ندانند.

وی افزود : معنای دیگر این پیام این است که در چشم‌انداز ۵۰ ساله ایران اسلامی به‌عنوان یک ابرقدرت معنوی و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی بال‌وپر خواهد گشود، که نه‌فقط نوید آزادی و رهایی از سلطه ظلم و غول‌های سرمایه‌داری جهان، برای ملت‌های مسلمان بلکه ملت‌های غربی دارد.
حسینی، به فرارسیدن ماه بهمن‌ماه قیام، آتش، خون و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : انقلابی که تجلی‌بخش توحید ربوبی شد و رهبری نظام ولایی و حاکمیت تشریعی الهی را با نابودی رژیم ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی و طاغوتی محقق ساخت.


وی بیان کرد : انقلابی که جامعه مرده و سلطه‌پذیر را به نفخه قیام روح‌الله، روح داد و حضور بصیرانه و آگاهانه مردم به رهبری رهبر فرزانه درصحنه‌های مختلف رمز ماندگاری و شکوفایی آن شد. امروز ایران و ایرانی به خود می‌بالد که به برکت انقلاب؛ دستاوردها و پیشرفت‌هایی به دست آورد که در منطقه خاورمیانه و جهان مطرح شد.

امام‌جمعه ابرکوه، برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی را به شرح زیر عنوان کرد: سرعت پیشرفت علم در کشورش ۱۱ برابر دنیا؛ دومین کشور دارنده تکنولوژی بیودیزل، هشتمین تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصدی و قدرت هسته‌ای، دومین تولیدکننده هواپیماهای استراتژیک خورشیدی، تنها تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی میکروسکوپی، تنها تولیدکننده اینترنت چشمی ایمپلنت چشمی، نخستین تولیدکننده پودر استخوان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، سومین دارنده فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی، اولین تولیدکننده داروی گیاهی برای روماتیسم، اولین دارنده دانش ساخت پروتز عصبی، نخستین پیونددهنده و زیست مصنوعی، دومین درمان تالاسمی با پیوند مغز استخوان، چهارمین تولیدکننده داروهای بیوتکنولوژیک و یکی از هشت کشور فضایی جهان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی رضایار ظهر سه شنبه در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه در شهرستان سوادکوه با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی و سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و گفت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور با اذعان بر اینکه این رسالت جهانی با انقلاب اسلامی ساختارمند شده است، افزود: در سال ۶۰، یک روز پیش از تصویب اساسنامه سپاه در مجلس، ما جمعی از فرماندهان به نزد رئیس مجلس، رئیس شورای نگهبان و رئیس قائم مقام رهبری آن زمان رفتیم و درخواستمان بر این بود که بعد از نام سپاه کلمه ایران نیاید بلکه انقلاب اسلامی آورده شود؛ چراکه نگرش ما بر یک تکلیف آخرالزمانی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهای شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد: اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

پرورش جوانان خداجوی بسیجی فتح الفتوح حضرت امام راحل بوده است

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدیدها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط حضرت آقا و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشورهای عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما حضرت امام و اکنون مقام معظم رهبری است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقتشار است.

کد خبر 6086444

دیگر خبرها

  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است