Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@16:37:40 GMT

صرفه جویی 2هزار میلیاردی بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۲۹۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۲ میلیون ‏هم‌پوشانی بیمه‌ای حذف شده است، گفت: تاکنون حدود ٢ هزار میلیارد تومان با مدیریت منابع، صرفه‌جویى انجام شده است.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، طاهر موهبتى درباره رویکرد سازمان بیمه سلامت در راستاى مدیریت منابع اظهار کرد: اصلى‌ترین اولویت این سازمان در سال ٩٧ موضوع مدیریت منابع بوده و استقرار سازمان الکترونیکى و حذف تدریجى دفترچه‌هاى کاغذى و رفع هم‌پوشانى بیمه‌اى نشان‌دهنده این رویکرد مهم در سازمان بیمه سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نظام سلامت چاره‌اى جز مدیریت منابع ندارد و این رویکرد در سازمان بیمه سلامت وجود دارد و اقدامات این سازمان بیمه‌گر نشان‌دهنده این موضوع است.

وى ادامه داد: استقرار سازمان الکترونیکى و رسیدگى الکترونیکى به اسناد، رفع هم‌پوشانى‌هاى بیمه‌اى و هدفمند کردن یارانه بیمه اقشار کم‌درآمد نشان از مدیریت منابع دارد اما باید توجه کرد که تنها با مدیریت منابع نمی‌توان کسری‌های بودجه‌ای سازمان بیمه سلامت را جبران کرد.

موهبتى با اشاره به اهمیت الکترونیکى شدن خدمات و حرکت سازمان بیمه سلامت به این سمت اظهار کرد: استقرار سازمان الکترونیکى در بخش الکترونیکى شدن دفترچه‌هاى کاغذى بیمه سلامت در استان کرمان به‌صورت پایلوت اجرا شده و تا پایان امسال حداقل در یک شهر از هر استان اجرا مى‌شود همچنین رسیدگى الکترونیکى به اسناد نیز به‌صورت پایلوت در استان اصفهان آغاز شده و در حال انجام است.

وى درباره رفع هم‌پوشانى‌هاى بیمه‌اى نیز بیان کرد: با توجه به وجود ارتباط برخط میان سازمان‌های بیمه‌گر، علاوه بر رفع هم‌پوشانى‌هاى موجود، به دنبال جلوگیری از ایجاد ‏هم‌پوشانی جدید هستیم البته 4 میلیون و 800 هزار مورد هم‌پوشانى با سازمان تامین اجتماعی وجود داشت که تاکنون 2 میلیون ‏هم‌پوشانی بیمه‌ای حذف شده و بخش باقی‌مانده این هم‌پوشانی‌ها بیشتر مربوط به بیمه روستاییان است؛ مهم‌تر از رفع هم‌پوشانی، ‏جلوگیری از ایجاد هم‌پوشانی بیمه‌ای جدید است، از طرفی کنترل هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای در زمان دریافت خدمت نیز در حال انجام است.‏

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اطلاعات بیمه‌شدگان به سازمان بیمه درمانی نیروهای مسلح نیز داده شد و تاکنون ٨٦ هزار نفر ‏رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای نیز با این سازمان انجام شده است؛ درباره کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تصمیم گرفته شد که هر جا در قسمت ‏شهری هم‌پوشانی وجود داشته باشد، بیمه سلامت حذف شده و در روستاها، دفترچه کمیته امداد حذف شود.‏

وی اظهار کرد: در حال حاضر همه سازمان‌های بیمه‌گر به وجود سیستم الکترونیک اعتقاد دارند و در این مسیر حرکت می‌کنند.‏

موهبتى گفت: مجموعه این خدمات منجر به مدیریت منابع مى‌شود و تاکنون حدود ٢ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویى انجام شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیمه سلامت طاهر موهبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند