Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا- فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با مازندران از امروز 28 دی تا جمعه آینده 5 بهمن شامل مجموعه ای از رویدادهای آموزشی، اجرایی و تجلیلی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برگزاری مراسم زادروز استاد خسرو سینایی، کارگردان و مستندساز برجسته اهل ساری مهم ترین اتفاق هنری مازندران در چهارمین هفته دی ماه است که از دیروز پنجشنبه 27 دی در ساری آغاز شد و امروز عصر با حضور هنرمندان و چهره های فرهنگی و هنری استان و تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری این هنرمند برجسته سینما پایان می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** یک عمر ، یک راه ، یک شهر
این برنامه نکوداشت که ' یک عمر ، یک راه ، یک شهر ' نام دارد، در سینما کانون ساری، واقع در خیابان شهبند، پارک کوشا سنگ برگزار می شود و انجمن سینماگران خانه هنرمندان ساری همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را برپا کرده اند.
دیروز و در نخستین روز این مراسم، فیلم‌های شرح حال ، حاج مصورالملکی ، عبور از نمی‌ دانم‌ ، جواهرات ملی و گواهان تاریخ از ساخته های استاد سینایی با حضور او روی پرده رفت و این هنرمند مازندرانی پس از سخنرانی در باره این آثار، به پرسش های حاضران نیز پاسخ داد.
امروز جمعه نیز از ساعت 17 تا 20 دومین روز این نکوداشت با حضور هنرمندان در سینماکانون ساری برگزار می شود. امروز قرار است فیلم دستگاه ساخته خسرو سینایی نیز با حضور او در سینما کانون روی پرده برود. این فیلم داستان تلاش سینایی برای واگذاری دستگاه رفع کچلی قدیمی که در دوره پهلوی اول توسط پدرش برای طبابت در ساری خریداری شد، به موزه علوم پزشکی ایران را نشان می دهد. سینایی در این مستند موانع پیش روی خود برای اهدای یک دستگاه پزشکی قدیمی به موزه را با زبان سینما به تصویر می کشد. در این برنامه دو روزه نمایشگاه عکسی از مجموعه شخصی استاد سینایی نیز به نمایش در آمده است.
** داستان خوانی تجربی
در ادامه سلسله نشست های داستان خوانی تجربی که به مدیریت انوشه منادی ، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی در بابل برگزار می شود، از ساعت 17 تا 19 امروز، مجموعه داستان صندوقچه آرمان خواهی با حضور محمدرضا براری نویسنده مازندرانی این اثر خوانش و بررسی می شود. فاطمه زاهدی تجریشی منتقد این نشست ادبی است. نشست داستان خوانی تجربی قرار است در کتاب فروشی نشر چشمه بابل برگزار شود.
** کارنامه مازیار
یکشنبه این هفته برابر با 30 دی ماه نیز کتاب کارنامه مازیار قرار است در حوزه هنری مازندران نقد و بررسی شود. این کتاب، شامل پژوهش، چند منظومه و همچنین نثر ادبی است که توسط سید حمزه کاظمی سنگدهی تدوین و گردآوری شده و قرار است از ساعت 15 و 30 دقیقه در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران با حضور نویسنده و منتقدان و اهالی فرهنگ و ادبیات نقد و بررسی شود.
** اصالتِ بی زمان
نگارخانه هنری-آموزشی نوران قائمشهر از عصر امروز 28 دی میزبان نمایشگاه انفرادی مجسمه های هنرمند جوان قائمشهری می شود. در این نمایشگاه که اصالتِ بی زمان نام دارد، مجسمه های فلزی تولید شده توسط فرشید پاک نیا به نمایش در می آید. این مجسمه ها از ضایعات فلزی تولید شده اند.
اصالت بی زمان به مدت یک هفته هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالری نوران برپا خواهد بود. گالری نوران قائمشهر در خیابان ساری، یاس 59، انتهای شهدای دوم واقع شده است.
** نمایشگاه مشارکتی
گالری سی سی قائمشهر از پنجشنبه 27 دی نمایشگاهی را با آثاری از 67 هنرمند جوان برگزار کرده که این نمایشگاه تا 30 دی در این گالری برپا خواهد بود. نام این نمایشگاه 99 است و در آن آثاری از هنرمندان نقاش گالری های مختلف مازندران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. 11 گالری از شهرستان های مختلف مازندران در برپایی این نمایشگاه همکاری دارند. بازدید از این نمایشگاه تا دوشنبه 30 دی هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالری سی سی قائمشهر به نشانی خیابان کارگر، حریم راه اهن، آزادی 99، پلاک 4 میسر است.
** بزرگداشت فردوسی
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم از ساعت 15 دوشنبه یکم بهمن، در مجتمع فرهنگی هنری این نهاد، ویژه برنامه ای به مناسبت زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می کند. در این مراسم سه کلکسیون نقاشی های خیال پردازانه میثم رایکا قرار است در معرض دید علاقه مندان و مخاطبان قرار بگیرد.
کلکسیون های نقاشی فردوسی اردیبهشت ، دژ اسپهبدان فرش واذگر و کلکسیونی با الهام از کتاب حسین قوللر آقاسی ، رستم نقاشان خیالی ساز مردم کوچه و بازار نوشته هادی سیف در این نمایشگاه در معرض دیده علاقه مندان قرار می گیرند.
در این مراسم هادی سیف نیز در زمینه نقش نقاشان خیالی ساز مردم کوچه و بازار در مکتب نقاشی قهوه خانه ای ایران سخنرانی می کند. اجرای نقالی توسط علی عظیمی و چند تن از شاهنامه خوانان نوجوان ساری نیز از دیگر بخش های این ویژه برنامه زادروز فردوسی است.
** کافه پولشری
نمایش کافه پولشری نوشته آلن وتز از 24 دی در کافه هنر نوشهر روی صحنه رفته و تا دوشنبه 30 دی اجرای آن ادامه خواهد داشت. این نمایشنامه به کارگردانی مهلا اسلامی و بر اساس ترجمه اصغر نوری با بازی مریم درویش روی صحنه رفت و هر روز از ساعت 17 اجرای آن آغاز می شود. کافه هنر نوشهر در ضلع ساحلی باغ نوید، نبش ورودی بلوار چمران واقع شده است.
** گلپر در تنکابن
گروه تئاتر شولا به سرپرستی سیده لیلا صادق حسینی از چهارشنبه سوم بهمن، نمایش گلپر را در تنکابن روی صحنه می برد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی نیلوفر ضرغامیان تولید شده و قرار است 3 تا 10 بهمن هر شب از ساعت 19 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن، واقع در پارک مادر روی صحنه برود. مازیار عسگری، هنگامه شهرودباری، محمدرضا کوده، شکیلا نقلانی بالسینی، شیدا ردایی و طاها سنایی هنرپیشگان این نمایش هستند.
** اجرای چاه در هند
نمایش چاه به نویسندگی علیرضا توانا و کارگردانی عباس ابوالحسنی که از مازندران به جشنواره تئاتر کرالای هند راه یافت قرار است یکم و دوم بهمن در بخش تبادل فرهنگی ایران و هندوستان، در سالن بلک باکس ناتیاگروهام شهر تریسور ایالت کرالا با زبان انگلیسی روی صحنه برود.
این نمایش دو زبانه سال قبل در بابل روی صحنه رفته بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. افسون نامداری و اهورا گل عموپور هنرپیشگان اجرای زبان انگلیسی این نمایش هستند.
9927/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي برنامه هاي هفته مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، استاندار مازندران در بازدید از پل فجر شهرستان ساری با اشاره به اینکه این منطقه از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است، گفت: تسریع در روند اجرای عملیات عمرانی این منطقه را متحول می کند.

سید محمود حسینی پور با اشاره با اینکه عملیات تعریض و بهسازی این پل باید ظرف ۲۴ ساعت آینده آغاز شود از تامین بودجه و اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری راه موقت جهت اتصال به این پل خبر داد.

در ابتدای این بازدید فرماندار ساری با تقدیر از نگاه خوب و حمایت استاندار مازندران نسبت به اجرای پل فجر، اظهار داشت: برای اجرای روگذر و کریدور اقتصادی تا امیرآباد به ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به مازندران مصوب شود.

محمدعلی نوبخت، افزود؛ به منظور بهره برداری از پل فجر نیاز هست تا قراردادی فی مابین پیمانکار و شهرداری فرح آباد منعقد شود تا کار تعریض، بهسازی و آسفالت، روشنایی معابر و سرعت گاه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل پروژه باید بخشی از زمین های این منطقه تملک شود، بیان داشت: با توجه به وجود معارضین باید با ایجاد یک کارگروه مشترک بین مالکان، آب منطقه ای و راه شهرسازی نسبت به رفع اختلاف و توافق اولیه اقدام شود.

نوبخت، بیان داشت: برای اصلاح، تعریض و بهسازی راه موقت این پل به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز هست.

وی تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار، این پروژه به صورت ترک تشریفات در اختیار شهرداری فرح آباد قرار می گیرد تا عملیات عمرانی کار آغاز شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • ورود وزیر کشور به مازندران + فیلم
  • ورود وزیر کشور به مازندران
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • تاکید استاندار مازندران بر تعریض و تکمیل پل فجر ساری
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری