Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رسمی آغاز نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو با شرکت مرتضی رحمانی موحد سفیر ج ا ایران در ژاپن روز پنجشنبه 27 دی ماه برگزار شد .

به گزارش ایسنا،  در این مراسم  کیشیدا رئیس کنونی گروه دوستی پارلمانی ژاپن- ایران و وزیر امور خارجه سابق ژاپن، اوکا مدیر کل وزارت خارجه ژاپن، دریاسالار یامامورا جانشین فرمانده نیروی دریایی ژاپن، دریاسالار اوتسوکا مدیرکل اطلاعات وزارت دفاع ژاپن، ایشی گه رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو)، یاماناکا دبیر کل مرکز همکاریهای نفتی ژاپن، ماتسوموتو رئیس سازمان کمکهای فنی پزشکی برون مرزی ژاپن (اومه تا)، مائه دا رئیس بانک همکاریهای بین المللی ژاپن، تعدادی از مدیران کل وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، مدیران ارشد شرکت های بزرگ ژاپنی و کانوک تاناپورن دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی، کومانو سفیر اسبق ژاپن در تهران و رئیس انجمن دوستی ژاپن و ایران، تعدادی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه، جمعی از سفرا، تعدادی از مقامات ژاپنی تاثیرگذار در روابط دوجانبه در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی، همکاران سفارت، وابسته نظامی، رایزن فرهنگی و جمعی از ایرانیان مقیم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم با سرود ملی دو کشور آغاز، در ادامه نماهنگ کوتاهی با موضوع تاریخ روابط ایران و ژاپن پخش شد و پس از آن تکنوازی موسیقی سنتور ایرانی توسط ایوا ساکی هنرمند ژاپنی به صورت زنده اجرا شد.
در ادامه مراسم سفیر جموری اسلامی ایران در ژاپن طی سخنانی با خوش آمدگویی به کیشیدا، مقامات، سفرا و میهمانان، آغاز نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن را تبریک گفت و با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور که از قدمتی چند صد ساله برخوردار است از نقش شخصیت های ممتاز ایرانی و ژاپنی در آشنایی مردم دو کشور با فرهنگ و تمدن ایران و ژاپن تقدیر کرد.
رحمانی موحد با تاکید بر ظرفیت گسترده روابط دو کشور برای همکاری و توسعه مناسبات در زمینه های مختلف و به ویژه پس از برجام اشاره کرد و افزود: هشت بار دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن، ده بار ملاقات وزرای خارجه و دیدارهای متعدد وزرا و مقامات عالی دو کشور نمونه های بارز اراده دو طرف در استمرار روابط دوستانه است.
رحمانی موحد تصریح کرد: نود سالگی روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، سالهای دوستی و همکاری با آینده ای روشن بوده که سال 2019 فرصت مناسبی جهت توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور می باشد و امیدواریم با برنامه های پیش بینی شده در این سال بتوانیم بخش های گوناگون تاریخ روشن و پر امید روابط دو کشور را معرفی نماییم.
در ادامه برنامه کیشیدا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران هم طی سخنانی ضمن تبریک نودمین سالگرد روابط ژاپن و ایران گفت: پیشینه روابط دو کشور به سال های ایجاد جاده ابریشم باز می گردد و در سال 1929 فصل جدیدی در تاریخ دو کشور آغاز شد و به مدت 90 سال حفظ شده است.
وی پایه و اساس روابط دوستانه و دیرینه ژاپن و ایران را بیش از همه چیز تبادلات انسانی بین دو کشور دانست و با توجه به ملاقات های حسن روحانی و آبه و مذاکرات صریح در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی افزود: در زمان مسئولیت وزارت امور خارجه دو بار به ایران سفر کردم و چندین بار با دکتر ظریف برای توسعه روابط دو کشور گفتگو کردیم و اکنون به عنوان رئیس گروه پارلمانی دو کشور مایلم نقش خود را برای گسترش روابط ایفاء کنم.
در این برنامه همچنین پیام وزرای امور خارجه ایران و ژاپن قرائت شد . ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پیام خود، آغاز نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن را صمیمانه تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد در سایه اراده مقامات دو دولت و با استفاده از ظرفیتهای موجود، شاهد رشد و توسعه روابط بین دو کشور در همه زمینه ها باشیم.
در پیام کونو وزیر خارجه ژاپن هم ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط سنتی و دوستانه با ایران  آمده است: اینجانب خرسندم که از طرف مردم و دولت ژاپن، در شادی جشن مردم ایران در این لحظه به یاد ماندنی سهیم باشم. دو کشور به تدریج درک متقابل را افزایش داده و همکاری خود را در طول 90 سال گذشته تعمیق بخشیده اند.
در بخش دیگر این برنامه به  یوتو ایماایی طراح لوگوی نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن و پنج شخصیت برجسته ژاپنی شامل ماتسوزاوا رئیس شورای تعاملات دوستانه بین المللی، ساساکاوا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا، کومانو سفیر اسبق ژاپن در ایران و رئیس انجمن دوستی ژاپن- ایران، خانم اوکادا رئیس انجمن تبادلات فرهنگی ژاپن و ایران، کوبه کاتو هنرمند سفالگر که نقش موثری در گسترش روابط دو کشور داشته اند، لوح تقدیر اعطاء و همچنین از 9 نفر از حامیان ایرانی و ژاپنی این مراسم قدردانی شد، کیک نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن منقش به لوگو و پیام دوستی و همکاری برش داده شد و در پایان از میهمانان با شام ایرانی به همراه اجرای زنده موسیقی پذیرایی به عمل آمد.
لازم به یادآوری است که از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز در حاشیه این مراسم و در بخشی از سالن، نمایشگاهی از صنایع دستی هنرمندان ایرانی بر پا گردید که مورد توجه حضار و شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

رئیس جمهور ترکمنستان در جریان دیدار با وزیر امر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده، صبح پنجشنبه نهم فروردین با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهبان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه‌های اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری‌های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاری‌ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

سردار بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح‌های زیربنایی توسط شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 740047

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • شعار امسال روز جهانی قدس «طوفان احرار»
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری