Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، آکنه صورت یکی از مشکل‌های شایع پوستی در افراد است؛ آکنه صورت معمولاً در دوران بلوغ روی می‌دهد اما برخی افراد دچار آکنه بزرگسالی می‌شوند که ممکن است درمان کامل این اختلال چندین سال به طول انجامد.
بروز آکنه صورت به دلایل مختلفی از جمله دگرگونی‌های هورمونی، مصرف مواد خوراکی پرچرب و شیرین، رعایت نکردن بهداشت فردی، استفاده بیش از اندازه از محصول‌های درمانی و عامل ژنتیکی که می‌تواند سبب ترشح میزان بالای چربی برسطح پوست و نفوذ باکتری‌ها به لایه‌های درونی آن و درنتیجه بروز التهاب یا آکنه صورت شود،  وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یکی از مکان‌هایی که می‌تواند کابوسی برای افراد مستعد آکنه صورت باشد، محل کار است؛ تجمع میکروب و باکتری برروی میز کار، تلفن، دکمه آسانسور، دسته صندلی، تجمع افراد در اداره در فضا‌های بسته، وجود سیستم تهویه هوای ناکافی، مصرف خوراکی‌هایی، چون شیرینی و شکلات به مناسبت‌های مختلف، و کمبود نورخورشید درفضای دربسته اداره همگی می‌توانند زمینه ساز بروز آکنه صورت در افراد شوند.  
از جمله دیگر عامل‌هایی که در بروز آکنه صورت اثر گذار است می‌توان به میزان بالای استرس درمحل کار اشاره کرد، بازه زمانی ۸ الی ۹ ساعته کار در اداره یا محل کار می‌تواند سبب ترشح هورمون کورتیزول دربدن شود که یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز آکنه صورت التهابی است.   وجود گرد و خاک، آلودگی در محل کار، تمیز نکردن میز کار و وسایل کار و دست زدن به صورت می‌تواند سبب انتقال میکروب و باکتری‌های مولد آکنه به صورت و بروز جوش شود.  
یکی دیگر از عامل‌های اثرگذار بر ایجاد آکنه در محل کار، تفاوت دمای محیط داخل با خارج است؛ این مشکل به ویژه در فصول گرم و سرد سال بیشتر شایع است. دستگاه‌های تهویه هوای درون خانه و محل کار سبب خشک شدن پوست صورت می‌شوند و بدن برای مبارزه با خشکی پوست به ترشح چربی می‌پردازد که در افراد مستعد سبب ایجاد آکنه صورت می‌شود. بلایی که لوازم آرایشی  برسر پوست بانوان شاغل می‌‌آورد برخی از بانوان که صبح‌ها با آرایش به محل کار می‌روند نیز بیش از دیگران در معرض بروز آکنه صورت قرار دارند، زیرا مواد چرب و شیمیایی این محصولات از ساعت‌های اولیه صبح تا شب برروی صورت آن‌ها باقی می‌ماند.  
بسته شدن منافذ پوستی در اثر قرار گرفتن زیر محصولات آرایشی، پاک نکردن آن‌ها در شب هنگام خواب به دلیل تنبلی برخی بانوان، کثیف شدن برخی از وسایل آرایشی، چون قلم مو و فرچه همگی در ایجاد آکنه صورت اثرگذار است.   کمبود خواب و ساعت خواب نامنظم نیز در بروز آکنه صورت اثرگذار است، کم خوابی سبب اثرگذاری بر غده‌های فوق کلیوی و ایجاد چربی در بدن می‌شود که در نهایت به بروز آکنه صورت می‌انجامد.   شب‌ها هنگام خواب، پوست بدن به بازسازی، تعمیر و ترمیم بافت خود می‌پردازد، درنتیجه کم خوابی یا استراحت درحالی که آرایش برروی پوست وجود دارد می‌تواند در روند این فرآیند طبیعی اختلال ایجاد کند.   راه‌های پیشگیری از ایجاد آکنه دست نزدن به پوست صورت زمانی که دست‌ها آلوده است به ویژه زمانی که افراد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند یا در اداره و محل کار قرار دارند می‌تواند سبب کاهش تماس باکتری‌های مولد جوش صورت با سطح پوست شود.   همیشه پیش از دست زدن به صورت یا لمس آن دستان خود را شسته و ضدعفونی کنید.   برای افزایش میزان رطوبت محیط و جلوگیری از خشکی پوست می‌توانید از مرطوب کننده‌های مخصوص افراد دارای پوست چرب و جوش دار استفاده کنید و نیز یک گلدان بر روی میزخود قرار دهید، استفاده از دستگاه بخور رطوبت ساز نیز می‌تواند مانع ازخشکی پوستتان شود.   افراد مستعد آکنه صورت هر روز باید میز کارخود و تمامی وسایلی که در تماس با آن‌ها هستند از جمله رایانه، تلفن، تلفن همراه، کیبورد، ماوس و سایر وسایل را ضدعفونی و از میکروب عاری کنند. استفاده از اسپری‌های دوستدارمحیط زیست که خاصیت پاک کنندگی دارند و یا دستمال‌های مرطوب می‌تواند مانع ازفراهم شدن زمینه رشد آکنه صورت شود.   با رعایت راهکار‌های بالا می‌توانید پوستی درخشان و بدون لکه و جوش داشته باشید و درمحیط کار و زندگی شخصی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شوید.
منبع: fridaymagazine
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌های نوروزی و تقاضا برای استفاده از رستوران‌ها و غذاخوری ها، نظارت هم در این مکان‌ها تشدید شده است.
الحمدی افزود: روزانه بر نحوه طبخ غذا، بهداشت پیرامونی، سلامت مواد غذایی و سلامت کارکنان رستوران‌ها نظارت می‌شود.
وی با بیان اینکه با افراد متخلف بر خورد جدی می‌شود گفت: با هماهنگی تعزیرات حکومتی، افراد متخلف جریمه و در صورت تکرار تخلف، رستوران پلمپ خواهد شد.
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی افزود: یکی از مکان‌های که در طرح نوروزی بر غذاخوری‌ها آنجا نظارت می‌شود منطقه گردشگری تفریحی دشت ارژن شیراز است.
وی گفت: در این منطقه با توجه به حضور گسترده مسافران و تعداد زیاد رستوران‌ها و غذاخوری‌ها گشت‌های بهداشت حضور دائمی دارند.
الحمدی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملین تیراندازی در سیستان و بلوچستان
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • چه عواملی سبب شکست رژیم غذایی می‌شوند؟
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟