Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@13:19:59 GMT

مهم‌ترین مهمانان اجلاس داووس چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۵۱۵

مهم‌ترین مهمانان اجلاس داووس چه کسانی هستند؟

هزاران نفر از تجار، سیاستمداران و کارآفرینان مطرح جهان هفته آینده خود را به سوییس خواهند رساند تا در خصوص آخرین تحولات اقتصادی جهان با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. مجمع جهانی اقتصاد شعار امسال را (جهانی سازی ۴: شکل دهی معماری جدید در عصر انقلاب صنعتی چهارم) نام گذاری کرده است.

هر چند که به دلیل تدام روند تعطیلی دولت موقت در آمریکا، سفر دونالد ترامپ به داووس لغو شد، اما مهمانان مهم دیگری در این نشست حضور خواهند یافت که عبارت اند از:

بیل گیتس: بنیان گذار شرکت مایکروسافت و میلیاردر مشهور آمریکایی که انتظار می رود یکی از سخنرانان اصلی همایش ابتکارات مالی برای بهداشت جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستین لاگارد: رئیس صندوق بین المللی پول و وزیر دارایی اسبق فرانسه احتمالا یکی از پر کارترین مهمانان این اجلاس خواهد بود که قرار است در بسیاری از همایش‌ها حضور داشته باشد. وی نخستین زنی است که در طول تاریخ موفق شده به ریاست صندوق بین المللی پول برسد.

جاکیندا اردرن: نخست وزیر نیوزلند سخنران اصلی در همایش محافظت از زمین خواهد بود. وی از سال ۲۰۱۷ و به عنوان جوان‌ترین نخست وزیر تاریخ نیوزلند هدایت دولت این کشور را بر عهده گرفته است.

استیون منوچین: وزیر خزانه داری آمریکا که به جای دونالد ترامپ در این اجلاس شرکت خواهد کرد با هیاتی بسیار کوچک‌تر از سال‌های قبل راهی سوییس خواهد شد. دولت آمریکا با توجه به تعطیلی دولت بر سر تصویب نشدن بودجه مد نظر ساخت دیوار مرزی با مکزیک در شرایط آشفته ای به سر می برد.

پرنس ویلیام: دوک کمبریج و یکی از اصلی ترین چهره‌های خاندان سلطنتی انگلیس که احتمالا در همایش سلامت روان سخنرانی خواهد کرد.

برنرز لی: یکی از نوابغ علم کامپیوتر جهان و مخترع صفحه گسترده وب (www) که در خصوص امنیت فضای مجازی در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

کریستینا فریلند: وزیر امور خارجه کانادا قرار است در نشست چشم انداز ژیوپلتیکی جهان حضور یابد. احتمالا مایک پمپیو، وزیر خارجه آمریکا نیز در این همایش حضور خواهد یافت.

دارا خسروشاهی: مدیرعامل تاکسی اینترنتی اوبر که قرار است سخنرانی تحت عنوان: چگونه سرمایه داری می تواند در جهت ارتقای رفاه شخصی تغییر داده شود ایراد کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اجلاس داووس سوییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود

اگر معیار ایمان است که محمد مصطفی(درود خدا بر او باد) فرمود: لا یلدغ المؤمن من جحر مرّتین. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. اگر معیار عقل است که هیچ عاقلی مشت بر سندان نمی کوبد و اگر از سر اتفاق و یا هوس یک بار کوبید و پی به بیهوده بودن این فعل عبث برد بر این کار اصرار نمی ورزد. اگر معیار مصلحت است که در هیچ جای جهان هیچ حکومتی با این همه دشمن ریز و درشتی که دارد با مردم کوچه و خیابان به نبرد برنمی خیزد و آن ها را علیه خود نمی شوراند. در همان شبی که بیش از هر وقت دیگری نیاز داشتیم درکنار هم باشیم در بسیاری از کانال های تلگرامی شاهد بودم عده ای تصاویر برخورد گشت ارشادی ها با مردم را گذاشته اند و نوشته اند چرا باید از حاکمانی که با مردم خویش تا این اندازه نامهربانند حمایت کنیم؟ اصلا این چه بساطی است که هیچ کس از آن راضی نیست؟ کم نبودند بچه حزب اللهی هایی که به احیای ون و گشت و بگیر و ببند معترض بودند اما بازهم ظاهرا زور آن هایی که دوست دارند این مملکت مدام در بحران باشد به حزب اللهی و روشنفکر و منتقد و روزنامه نگار و اصلاح طلب و اصولگرا چربید و دوباره روز از نو و روزی از نو.

من تا چندی پیش گمان می کردم این حضرات چیزی هستند از قماش ملانصرالدین و تا آخر عمرشان قرار است به حکمِ حرف مرد یکی است بگویند من چهل سال دارم اما حالا دارم یقین پیدا می کنم ماجرا ورای این حدس و گمان هاست. بعید می دانم ملانصرالدین هم تا این اندازه بر حرفی که موجب خسران دنیا و آخرت خودش و مردمان می شد اصرار ورزیده باشد. این دیگر حتی اسمش لجاجت هم نیست. تعمدی است برای به آشوب کشیدن این سرزمین. در زمانه ای که مردم کلی پرسش بنیادین دارند درباره چای دبش و صدیقی و پناهیان، گیر دادن به حجاب خانم ها آن هم به این شیوه که گاه طالبان هم معترض آن می شود اگر مقدمات یک آشوب بزرگ را فراهم آوردن نیست پس چیست؟ دستگاه های امنیتی که روی کامنت گذاشتن و استوری گذاشتن کاربران فضای مجازی حساسند از خودشان نمی پرسند این جماعت چرا مدام به کاری اصرار می ورزند که آخر و عاقبتش از هم اکنون هویداست؟ اگر صِرف نوشتن چند جمله در تضعیف امنیت ملی آن هم در فضای مجازی جرم محسوب می شود برباد دادن بنیادهای وحدت قومی و دینی آن هم در فضای واقعی جرم محسوب نمی شود؟ تازه آن همه هیاهو بر سر قانونمند کردن و نظم بخشیدن به موضوع آمران امر به معروف و نهی از منکر تهش شده همین فاجعه ای که شاهدش هستیم؟ یعنی آن همه بودجه و وقت و امکانات را هدر داده اند که دوباره وَن بیاورند سر چهارراه ها و با جیغ و داد و عربده و گیس کشی زن و بچه مردم را سوار ماشین کنید و مابقی قضایا؟ حالا اگر زد و این وسط یکی بلایی سرش آمد چه خواهید کرد؟ اتفاق است دیگر. حادثه خبر نمی کند که. واقعا توقع دارید بعد از آن هرچه بگویید دیگران باور کنند؟ یعنی این قدر به جایگاه تزلزل ناپذیرتان بین مردم مطمئنید؟

واقعا نمی دانم چه بگویم. حالم از خودم که هیچ کاری از دستم برنمی آید و این کلمات تکراری که گویی ذره ای در هیچ کس تاثیر نمی گذارد بهم می خورد. فکر می کنم اراده ای وجود دارد تا همین ته مانده رمقی را که در ما باقی است بمیرانند و همین خردک شرری از امید را هم خاموش کنند و آن وقت با خیال راحت هر بلایی که دلشان خواست سر این مردم و این سرزمین بیاورند. نمی دانم چه باید کرد اما به حکمِ:

زان پیش که دست و پا فرو بندد مرگ

آخِر کم از آن که دست و پایی بزنی

دست و پا می زنیم. در حال غرق شدنیم اما دست و پا می زنیم: دستِ غریق یعنی فریاد بی صداییم. جهان پُر است از شگفتی ها و ممکن شدنِ ناممکن ها. شاید این بار هم فریاد بی صدایِ ما به گوش جانِ خضر مبارک پی رسید و ز یمنِ همتش کاری گشود. کسی چه می داند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896124

دیگر خبرها

  • آرسنال، اتریشی ها را راهی جام باشگاه های جهان کرد
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • یک تصویر متفاوت از صحن مجلس /مهمانان ویژه پارلمان چه کسانی بودند؟
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان