Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@20:52:50 GMT

رشد ۳۳ درصدی سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۵۳۲

رشد ۳۳ درصدی سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۸

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد این افزایش تحت تاثیر کاهش تولید داوطلبانه تحت "اعلامیه همکاری" و همچنین رشد مطلوب اقتصاد جهانی و رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۸ بود که از عوامل بنیادین بازار پشتیبانی کرد.

با این حال ارزش سبد نفتی اوپک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافت که به دلیل ابهامات فزاینده پیرامون پیش‌بینی‌های رشد اقتصاد جهانی بود که با تنش ژئوپلیتیکی و تاثیر منفی احتمالی اختلافات تجاری آمریکا و چین روی اقتصاد جهانی تشدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی این عوامل در افت شدید قیمتها و نزول بازارهای سهام جهانی سهیم بودند در حالی که سطح ذخایر نفت کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) نیز بالا رفت.

ارزش سبد نفتی اوپک به طور میانگین در سال ۲۰۱۸ به ۶۹.۷۸ دلار در هر بشکه رسید که ۱۷.۳۵ دلار در هر بشکه یا معادل ۳۳.۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش داشت.

ارزش سبد نفتی اوپک در دسامبر ۵۶.۹۴ دلار در هر بشکه بود که نسبت به ۶۵.۳۳ دلار در نوامبر، ۸.۳۹ دلار یا ۱۲.۸ درصد کاهش نشان داد.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران ۶۷.۹۷ دلار در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۵۱.۷۱ دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است. قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر ۵۴.۸۴ دلار در هر بشکه بود که ۷.۹۹ دلار یا ۱۲.۷ درصد در مقایسه با ۶۲.۸۳ دلار در نوامبر کاهش داشت.

در میان سایر گریدهای سبد نفتی اوپک، گرید "عرب لایت" ۷۰.۵۹ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۵۲.۵۹ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۷ بود. میانگین قیمت نفت سبک بصره نیز ۶۸.۶۲ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۵۱.۸۷ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۷ بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ارزش سبد نفتی اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافته است. تمرکز سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش خطر تشدید دشمنی‌ها در خاورمیانه دوباره به زیرساخت‌های بازار بازگشته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۷۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند نگرانی‌های اقتصادی دوباره به عامل تاثیرگذار بر بازار نفت خام تبدیل شده است و قیمت نفت تحت فشار افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و سیاست‌های فدرال رزرو قرار گرفته که ارزش دلار را بالا برده است.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه جدیدترین سیاستگذار آمریکایی بود که از به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره به خاطر توقف روند پایین آمدن تورم خبر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران برای ۱.۴ میلیون بشکه افزایش بوده است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته پس از اطلاعیه ایران مبنی بر عدم پاسخ به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور کاهش قابل توجهی داشتند. قیمت نفت بیش از ۳ دلار در هر بشکه قبل از اعلام این اطلاعیه افزایش یافته بود.

مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه یک بسته کمکی برای اوکراین و و رژیم صهیونیستی تصویب کرد که باعث می‌شود دولت فدرال این کشور تحریم‌هایی علیه ایران و تولید نفت این کشور وضع کند. اما بازار چندان تحت تاثیر این خبر قرار نگرفته، چون حتی اگر به تصویب نهایی برسد، روند اجرای آن مشخص نیست.

بررسی این لایحه توسط سنا در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است. صادرات نفت ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا به خاطر افزایش تقاضا از سوی چین و شبکه‌های خارج از سیستم مالی آمریکا بالا رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها