Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر این مهم که فقیه جامع الشرائط با تقوی و عدالت در دوران غیبت اداره امور را برعهده می گیرد ، گفت: نقش ولایت فقیه در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه (28دی) که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها فرصتی است برای آن که نسبت به شخصیت آن حضرت بیش از پیش پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با نظر بر اهمیت مطالعه زندگی نامه حضرت زهرا سلام الله علیها، افزود: زیارت نامه بانوی مکرمه و عالی مقام اسلام همچنین خطبه فدکیه آن حضرت که برگرفته از معرفت و بصیرت وجودی آن حضرت است.

 

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: نفی حاکمیت خدا به واسطه حکومت بشری یکی از مولفه های مورد اشاره در خطبه فدکیه است.

 

به گفته آیت الله حسینی همدانی، آن جا که بر اثر غفلت اداره امور دنیوی مردم به افرادی سپرده می شود که اسیر هوای نفسانی هستند و شریعت را کنار گذاشته اند، نتیجه و پیامدی جز جابه جایی حلال و حرام ندارد

 

وی با نظر بر اهمیت این مطلب که نباید بدعت در دین وارد شود، عنوان کرد: حاکم در حکومت اسلامی هیچ قدرتی ندارد و خود را بدهکار مردم می داند و مردم سالاری واقعی حاکم است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: فقیه جامع الشرائط با تقوی و عدالت در دوران غیبت اداره امور را برعهده می گیرد و  نقش ولایت فقیه در دوران انقلاب و پس از آن بر کسی پوشیده نیست.

 

رهبری نقش راهبردی در نظام اسلامی دارد

 

آیت الله حسینی همدانی با بیان این مهم که رهبری نقش راهبردی در نظام اسلامی دارد، عنوان کرد: زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) حضرت علی (ع) را خانه نشین کردند و به دنبال آن حوادث متعددی برای جامعه اسلامی به وقوع پیوست.

 

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: دوران پیش از انقلاب و پس از آن هجمه های بسیاری از طرف استکبار علیه نظام اسلامی نسبت به رهبری صورت گرفت.

 

وی مطرح کرد: مسئله ولایت محوری از جمله مهم ترین مسائل با اهمیت در امر نظام اسلامی است.

 

ایت الله حسینی همدانی با نظر بر اهمیت جنبه معنوی حرمت مردم در انقلاب بیان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب دشمنان به دنبال عصبانی ساختن مردم هستند اما با عنایت خداوند آئین چهل سالگی انقلاب و 22 بهمن با شکوه تر از هر زمان دیگر برپا می شود.

 

آزادی خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا خواسته مردم ایران است

 

خطیب نماز جمعه کرج در محور دیگر خطبه های نماز جمعه به دستگیری خبرنگار اسلام آورده و مسلمان شده در آمریکا اشاره کرد و گفت: آنان شهروند آمریکایی را به جرم اسلام آوردن دستگیر کرده اند چرا که از این زن مسلمان خوف دارند و آن وقت ادعای آزادی بیان هم می کنند.

 

آیت الله حسینی همدانی افزود: مسلمانان در ایران خواستار آزادی این شهروند مسلمان آمریکایی هستند؛ چرا که دستگیری این بانو بیانگر نقض حقوق بشر است.

 

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با عرض تسلیت به مناسبت شهادت چند تن از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در هواپیمای بوئینگ707 مطرح کرد: این عزیزان در راستای کمک به وضعیت اقتصادی کشور و در حال انجام ماموریت به شهادت رسیدند.

 

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان تشییع آیت الله حسینی همدانی آرمان های نظام اسلامی اقتدار نظام اسلامی خطبه نماز جمعه نظام اسلامی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سید امیر حسین حسینی به اردو تیم ملی ترامپولین بزرگسالان ایران دعوت شد.

اردوی آمادگی منتخبان تیم ملی ترامپولین بزرگسالان از ۷ تا ۱۵ فروردین ماه جاری در استان مازندران شهر ساری در حال برگزاریست.

این اردو به منظور آماده سازی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات جهانی و مسابقات آسیایی برگزار می‌شود.

سید امیر حسین حسینی تابستان سال گذشته عنوان نایب قهرمانی جهان را در کشور پرتغال کسب کرد.

دیگر خبرها

  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنند
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • میعادگاهی برای شعر و ادب
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند