Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مهم ترین معضل جامعه ما و مهم ترین معضل نظام سلامت ما بیماری های غیر واگیر است.

وی بیان کرد: عامل حدود ۸۲٪ مرگ و میرهای سال ۹۷ را بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلب و ریوی، فشارخون، سرطانها، دیابت و غیره می باشند را تشکیل می دهد و از این مقدار ۴۲٪ مربوط به بیماری های قلب و عروق بوده که عامل اصلی آن فشار خون و چاقی و کم تحرکی می باشد و به راحتی قابل پیشگیری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ااضافه کرد: به همین خاطر و همزمان با شروع هفته پرستار از ۲۲ لغایت ۲۶ دی ماه به منظور نمایش حضور و نقش پررنگ همکاران زحمتکش پرستاری در سلامت جامعه که به طرف سالمندی به پیش می رود طرح غربالگری ملی سلامت ایرانیان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور برای افراد با سن بالای ۳۰ سال که حدود ۶۵٪ از این افراد از وجود فشار خون در بدن خودشان اطلاع ندارند اجرا می شود.

وی ادامه داد: مکان های اجرای طرح غربالگری ملی سلامت ایرانیان در سطح استان متعاقباً اعلام می گردد و توسط پرسنل مجرب پرستاری آموزشهای لازم در زمینه های خودمراقبتی و فشارخون و دیابت و چاقی در سه سطح غربالگری، آموزش و ارجاع از طریق معرفی نامه به مراکز تعیین شده جهت پیگیری و درمان به همشهریان عزیز ایلامی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اجرای طرح غربالگری در ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل

استاندار اردبیل از توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت و کاهش چشم‌گیر مرگ‌ومیر نوزادان و احداث ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان اردبیل خبر داد و گفت: نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، در حاشیه آئین بهره‌برداری از پایگاه سلامت شماره ۳۰ اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت و تجلیل از فعالان این بخش اظهار کرد: بخش بهداشت و سلامت مقدم بر بحث درمان است و هر چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه کمتری در حوزه درمانی خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه در سطح استان اردبیل اقدامات مطلوبی در بخش بهداشت و سلامت انجام شده به‌طوری که شاهد توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت در استان هستیم و همچنین تعداد زیادی از این مراکز نیز در دست احداث است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان قبلاً در بحث مرگ‌ومیر نوزادان رتبه اول را داشت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌یافته و همچنین گسترش فعالیت‌های خانه‌های بهداشت، مرگ‌ومیر نوزادان کاهش چشم‌گیری یافته به‌طوری که اکنون رتبه استان اردبیل در این حوزه حوالی رتبه چهاردهم قرار دارد.

عاملی با اشاره به پیشرفت‌های به‌دست آمده در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: مشکلات متعددی در زمینه ناباروری در استان اردبیل وجود داشت که خوشبختانه با احداث ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان، اکنون مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و پیشرفت‌های چشم‌گیری نیز حاصل شده است.

وی درباره غربالگری جامع انجام‌شده طی سال گذشته در استان اردبیل تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند که از این تعداد ۲۲۰۰۰ نفر به‌عنوان افراد مشکوک به بیماری دیابت و فشار خون شناسایی و روند درمان خود را آغاز کردند.

استاندار اردبیل گفت: طی سال گذشته خدمات حوزه سلامت به‌صورت رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اردبیل ارائه شد که امسال نیز بر اساس توافقات انجام‌یافته مقرر شده این خدمات رایگان برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز ارائه شود.

کد خبر 746977

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی
  • اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار