Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:53:08 GMT

2947 کیلومتر طرح ریلی آماده سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۶۵۲

2947 کیلومتر طرح ریلی آماده سرمایه گذاری است

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: مطالعه 2 هزار و 947 کیلومتر طرح ریلی در کشور انجام و آماده سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر 13هزار و 790 کیلومتر شبکه ریلی درکشور اجرا، سه هزار و 925کیلومتر در دست احداث وپنج هزار و 252 کیلومتر در دست مطالعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه ریلی از افتخارات دولت تدبیر و امید است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده شاهد توسعه آن در کشور هستیم.
وی اظهار داشت: مراکز استانهای ارومیه، کرمانشاه و همدان در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی متصل شدند و رشت نیز بعنوان بیست و دومین مرکز استان کشور تا 45 روز آینده به شبکه ریلی کشور متصل می شود.
خادمی افزود: همچنین شبکه ریلی میانه به بستان آباد آماده بهره برداری است ولی چون تا پایان سال به تبریز بعنوان مرکز استان نمی رسد انتظار می رود افتتاح رسمی آن به سال آینده موکول شود.
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی ها در راستای توسعه ترانزیت کشور شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران باید به کشور افغانستان متصل شود.
خادمی یادآور شد: براساس پروژه های تعریف شده در سالهای 96 و 97 باید یکهزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور به بهره برداری برسد که این اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است.
وی عنوان کرد: در بحث تعمیر و احداث خطوط ریلی دوم یکهزار متر ریل گذاری انجام و در مجموع در دولتهای یازدهم و دوازدهم بالغ بر 2 هزار کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده است.
خادمی در ارتباط با راه آهن بوشهر - شیراز گفت: قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر- شیراز که از سخت ترین قطعه های این پروژه است با توجه به برنده شدن یکی از پیمانکاران توانمند انتظار است در زمان مشخص شده به سرانجام برسد.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ريل راه آهن سرمايه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ چادرملو قرارداد خرید لوکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد

تین نیوز

قرارداد خرید ۱۰ دستگاه لوکوموتیو سنگین باری MAP30 با توان ۴۰۰۰ اسب بخار میان شرکت زیر مجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیو سازی مپنا امضاء شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی چادرملو در مراسم امضای این قرارداد، پس از گزارش اجمالی مدیر عامل شرکت سی پی جی پارس و مدیر عامل سریر لجستیک از روند مطالعات و کارشناسی این اقدام به میزان 700 نفر ساعت کار، مهندس طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سابقه خوب همکاری میان چادرملو و گروه مپنا در ساخت و بهره برداری از نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو و اجرای دومین نیروگاه  این شرکت و اعتماد به توانمندی این گروه صنعتی گفت: مجموعه چادرملو به عنوان یک بنگاه اقتصادی ملی و پیشران در بخش صنعت و معدن  تکلیف خود می داند در چارچوب سیاست های کلی نظام مبتنی بر اقتصاد غیر نفتی، در استراتژی توسعه خود  علاوه بر توجه به زیر ساخت های توسعه پایداراز جمله انرژی، نگاه توسعه گرا به ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز شرکت در بخش حمل و نقل ریلی داشته باشد.

وی  با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای و تاکید بر ضرورت توسعه صنعت حمل و نقل ریلی افزود:  شرکت چادرملو با تولید سالانه بیش از 17 میلیون تن محصولات در زنجیره فولاد بالغ بر 21 درصد از خوراک اولیه این صنعت را در کشور تامین می کند و از اهداف کلان این شرکت کاهش هزینه تولید به منظور حفظ شرایط رقابت پذیری با سایر شرکت های هم گروه در داخل و خارج از کشور است .

مهندس طاهر زاده تصرح کرد: یکی از شاخصهای اثر گذار در قیمت های تمام شده محصولات، هزینه حمل و نقل است به همین منظور با تاسیس شرکت سریر لجستیک به عنوان بازوی اجرایی چادرملو درحمل و نقل ریلی  و خرید 550 واگن و تعدادی کشنده فعالیت خود را آغاز کردیم به طوریکه در سال 1401 بالغ بر 75 درصد از محصول کنسانتره تولیدی چادرملو از طریق ریلی و 25 درصد جاده ای انجام شد و اکنون با انعقاد این قرارداد برای خرید 10 دستگاه لوکوموتیو ساخت داخل که مدت زمان ساخت و تحویل آن ۱۸ ماه می باشد ، در نظر داریم  نسبت به تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی  شرکت اقدام نمائیم .

درادامه این مراسم دکتر اولیاء مدیر عامل گروه مپنا نیز گفت: پس از ساخت و تحویل واگن های باری مورد نیاز چادرملو اکنون با عقد این قرارداد که با  اعتماد و حمایت قابل تقدیر چادرملو  صورت پذیرفته است  در نظر داریم کار بزرگی در کشور انجام دهیم و برای اولین بار اقدام به ساخت لوکوموتیو های سنگین نماییم .

وی افزود: رویکرد جدید مپنا پاسخ گویی به نیاز صنایع بزرگ و خواست کارفرمایان است  چرا که با حمایت های این کارفرمایان و تامین مالی پروژها، شرایط مناسب برای توسعه فعالیت های مپنا فراهم می گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان- میرجاوه زیر بار ترافیک رفت
  • مشارکت بانک ملی ایران در بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ ایران
  • ◄ فیلم| الزامات جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به صنعت ریلی
  • ◄ چادرملو قرارداد خرید لوکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
  • بزرگترین قرارداد نفتی کشور امضا شد
  • منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  • وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است
  • امضای ۱۳ میلیارد دلار قرارداد نفتی
  • ◄ وزارت راه و شهرسازی حامی آزادراه سازی نیست
  • نرخ بهره برداری از شبکه، مزیت حمل و نقل ریلی را از بین برده است