Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادپور روز جمعه در حاشیه بازدید از مسکن مهر و کانال تخریب شهر پلدختر در پی سیلاب، اظهار داشت: کانال آبهای سطحی واقع در خیابان ولی عصر (عج) پلدختر به دلیل فرسودگی در سیلاب های اخیر فرو ریخته است.

وی، افزود: این کانال که بخشی از آن در سیلاب های گذشته در تلاقی با رودخانه «کشکان» فرو ریخته بر اثر شدت بارندگی های اخیر فرو ریختن آن به سمت خانه های مسکونی و تجاری مردم گسترش بیشتری یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری لرستان، گفت: از طرفی بخش بزرگی از این کانال در حاشیه محور ترانزیتی شمال به جنوب فرو ریخته که در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد.

مرادپور، افزود: بنابر این به دلیل اهمیت کار بهسازی این کانال باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و عملیات اجرایی بهسازی آن ظرف یک هفته آغاز شود.

وی، همچنین به وضعیت مسکن مهر پلدختر اشاره کرد و گفت: آبگرفتگی مسکن مهر پلدختر مشکل همیشگی است که باید به صورت موقت تا انجام عملیات آبخیزداری در بالا دست که سال آینده اجرا می شود آبهای سطحی از این مسیر به مسیر دیگری هدایت شوند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، افزود: ظرف یک هفته برای رهایی ساکنان مسکن مهر از سیلاب، کانال این منطقه و کانال ورودی شهر که تجمیع پیدا کرده اند به سه کانال مجزا برای هدایت آبهای سطحی تقسیم شوند.

کد خبر 4516565

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان پلدختر سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی به منظور مدیریت سیلاب احتمالی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان آب، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های قابل توجه از ساعات پایانی روز دوشنبه ۲۸ اسفند تا ظهر روز چهارشنبه اول فروردین، به ویژه در روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند برای استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین صدور هشدار نارنجی برای گستره وسیعی از ایران تا روز پنج‌شنبه ۲ فروردین در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، قم، مازندران، فارس، بوشهر، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، گیلان، کرمان، همدان و مرکزی و سوابقی که از این مقدار بارش و وقوع سیلاب رخ داده، وزارت نیرو را بر آن داشت تا هشدار وقوع سیلاب صادر کند.

وی افزود: با توجه به سوابق سیل‌هایی که در گذشته برای همین مقدار بارش پشت سر گذاشته‌ایم، پیش بینی ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو مبنی بر بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و جاده‌ها است.

بزرگ‌زاده گفت: این روز‌ها دستگاه‌های اجرایی مختلف مشغول کار‌های سنگین پایان سال هستند و ضرورت دارد که به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته و با هم‌‎افزایی با سایر دستگاه‌های مرتبط پدیده بارشی پیش رو را مدیریت کنند.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: شهروندان نیز با مدیریت سفر‌های نوروزی، می‌توانند با انتخاب بهترین زمان سفر، مسیر و مقصد متناسب با فعالیت سامانه بارشی پیش رو از مخاطرات احتمالی وقوع سیلاب ایمن باشند.

وی تأکید کرد: مردم عزیز و مسافران نوروزی از تردد و توقف در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌های کوهستانی که احتمال وقوع زمین لغزش و ریزش مصالح سنگی وجود دارد، خودداری کنند.

بزرگ‌زاده گفت: عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی و آبنما‌ها نیز مورد توجه مردم باشد.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: ضروری است که عشایر نیز در تعیین زمان کوچ ملاحظات لازم را در نظر گرفته و در هنگام کوچ از تردد و اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبراه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: بر همین اساس، لازم است آمادگی مناسب و حداکثری در همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی شکل گرفته و گروه‌های عملیاتی تجهیز شوند.

بزرگ‌زاده اظهارداشت: پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی که با مشکل کاهش آبگذری مواجه هستند به ویژه در سازه‌های تقاطعی مراکز جمعیتی و تخلیه مراکز و اماکن جمعیتی که در معرض سیلاب قرار می‌گیرند باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیری و آمادگی‌های لازم مسئولان مختلف و شهروندان محترم و مسافران نوروزی، شاهد هیچ اتفاق ناگواری نباشیم و نوروز و بهار سلامت و شادی برای همه ملت عزیز ایران رقم بخورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی در ۳۲ نقطه در سنندج/ شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی
  • عملیات هدایت آبهای سطحی در ۳۲ نقطه سنندج اجرا شد
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی‌های اهواز/ خط قرمز، ورود آب به منازل شهروندان است
  • ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی به منظور مدیریت سیلاب احتمالی
  • ضرورت تأمین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل
  • ضرورت انجام اقدامات حفاظتی وایمنی درمسیر قنوات وبالا دست آنها
  • فعالیت ۴۵ اکیپ گشت و بازرسی آب در تعطیلات نوروزی
  • بهسازی تابلوها در معابر منطقه ۸ | کمبود زمین در منطقه برای توسعه سرانه‌ها
  • هشدار شرکت آب منطقه ای تهران به متخلفان منابع آبی در ایام نوروز
  • ضرورت جمع آوری متکدیان از سطح شهرها