Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@10:47:49 GMT

دلیل افزایش قیمت گوشت مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۷۵۷

دلیل افزایش قیمت گوشت مشخص شد

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، محمود حجتی شامگاه پنج شنبه در شورای اداریشهرستان بروجن با اشاره به اینکه گوشت وارداتی در راستای کاهش قیمتگوشت قرمز در کشور توزیع می شود، اظهار داشت: گوشت به میزان کافی وارد کشور شده است و در مناطق مختلف کشور توزیع می شود.



حجتی عنوان کرد: گوشت های وارداتی شامل گوشت گرم گوسفندی، گوشت گوساله منجمد و گوسفند منجمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزاش قیمت گوشت قرمز در کشور، بیان کرد: بخشی از افزایش قیمت گوشت قرمز به علتقاچاق دام و بخشی دیگر به علت افزایش قیمت نهاده های دامی است.



وی بیان کرد: در کشت ذرت سویا با محدودیت مواجه هستیم و مجبور هستیم بخشی از نیاز های کشور را از خارج کشور تامین کنیم و این امر موجب افزایش قیمت این نهاده ها شده است.

۲۰ میلیارد تومان برای احیای قنات ها در کشور اختصاص یافته است


وی در ادامه با اشاره به اینکه قنات ها از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی به شمار می روند، تاکید کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای احیای قنات ها در کشور اختصاص یافته است.



وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بیش از ۱۳۰ هزار قنات در سطح کشور وجود دارد. حجتی تاکید کرد: توسعه گلخانه ها از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.



وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: توسعه گلخانه ها نقش مهمی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.



وی با اشاره به اینکه توسعه گیاهان دارویی در کشور باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های توانمند در بخش گیاهان دارویی است.

مهر

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت گوشت دلیل افزایش قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد برزعلی اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار تن سبزی و صیفی‌جات در گلخانه‌های گلستان تولید می‌شود همچنین بخشی از فضای گلخانه‌ای استان نیز به پرورش درختچه‌ها و گل‌های زینتی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه جهاد کشاورزی تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و واگذاری آن به علاقه‌مندان این حوزه است و درصدد هستیم فضای گلخانه‌ای استان طی سال‌های آینده به ۱۵۰ هزار هکتار توسعه یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه در قالب تسهیلات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش ما تولید محصولات متنوع از بستر گلخانه‌های استان گلستان است.

برزعلی در ادامه به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اشاره کرد و توضیح داد: براساس شاخص‌های اعلام شده از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، استان گلستان در ارزیابی سه ماهه نخست سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در طرح جهش تولید در دیم‌زارها با تحقق ۱۰۰ درصد سطح زیر کشت گندم و جو، اجرای پروژه حفظ بقایا و تحقق سطح ۹۲ درصدی کشت دانه‌های روغنی توانست در این طرح رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها طی سال زراعی جاری ۳۰۰ هزار هکتار است که امیدوارم شاهد تحقق کامل آن باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان طرح جهش تولید در دیمزارها را یکی از طرح‌های راهبردی افزایش عملکرد در اراضی دیم کشور دانست و افزود: این طرح با همکاری و پشتیبانی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهادکشاورزی از سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ۶ استان از جمله گلستان شروع شده و در حال حاضر در ۲۵ استان کشور در دست اجرا است.

برزعلی، افزایش عملکرد در واحد سطح در اراضی کم‌برخوردار، استفاده از بذور گواهی‌شده استاندارد، اصلاح الگوی کشت(توسعه کشاورزی حفاظتی و آرایش کاشت)، امکان‌سنجی کشت گیاهان جدید و توصیه تناوب زراعی، توصیه و ترویج کودهای پایه، بذرمال‌ها و ریزمغذی، معرفی ادوات الگویی جدیدی ویژه مناطق دیم‌زار، بهبود وضعیت تولید و اقتصاد بهره‌برداران در مناطق دیم و توانمندسازی و ارتقای آگاهی بهره‌برداران را از جمله اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها اعلام کرد.

به گفته وی؛ محصولات تحت پوشش استان در طرح جهش تولید در دیمزارها شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • تامین بخش زیادی از نهاده ها در سال جاری/ نباید افزایش قیمت گوشت صورت گیرد