Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-23@14:51:46 GMT

لباس تنگ نپوشید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۳۰۲۶

برای این که بدانید تنگی بیش از حد لباس چه تأثیرات نامطلوبی روی سلامتی بدن دارد، خواندن این مطلب را از دست ندهید.به گزارش بلاغ،اختلال در جریان خون

برگشت جریان خون در اندام‌های تحتانی از جمله حیاتی‌ترین کارکردهای بدن است که برای مثال از ورم زانو جلوگیری می‌کند. چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می‌شود.

تشدید واریس

 

این مورد ‌بویژه در زنان شایع‌تر است، زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ‌ها نقش دارد. این وضعیت بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ به دلیل کندشدن گردش خون وخیم‌تر می‌شود. در یک پژوهش مشاهده شد ۳۱ درصد جمعیت زنان دارای رگ‌های واریسی هستند. مصرف قرص‌های ضدبارداری، پوشیدن لباس‌های تنگ و ایستادن‌های طولانی‌مدت در افزایش وخامت این مشکل مؤثرند.

تشدید سلولیت

پوشیدن لباس‌های تنگ باعث ایجاد سلولیت نمی‌شود، اما می‌تواند بدشکل ناشی از این وضعیت را تسریع کند، چراکه تنگی لباس موجب مختل‌شدن جریان خون و نمایان‌تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران‌ها می‌شود.

تنفس ناقص

کمردردتنگی لباس در ناحیه بالاتنه مانع تنفس کامل می‌شود. چنانچه تبادل گازها در ناحیه قفسه‌سینه بدرستی صورت نپذیرد، موجب تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ها می‌شود و به پیری زودرس می‌انجامد.

پوشیدن لباس‌های تنگ از جمله دلایل دردهای کمری و لگنی است. لباس‌هایی که به دلیل تنگی زیاد، محدودیت حرکتی ایجاد می‌کنند، موجب کشیدگی برخی عضلات خاص و وارد آمدن فشار به مهره‌ها می‌شوند.

اختلال در هضم غذا

معده پس از صرف غذا به دلیل ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می‌شود، در حالی که لباس‌های تنگ در نواحی شکمی از حجیم شدن معده جلوگیری می‌کنند و حتی در بروز دیرهضمی و ریفلاکس معده نیز تأثیر دارند. یبوست، درد روده و تورم شکم از سایر عوارض لباس‌های تنگ به شمار می‌روند.

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می‌شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد. 

اختلالات مردانه

تنگی لباس در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم‌ها تأثیر می‌گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضه می‌شود. شلوار تنگ از سه راه باعث آسیب بیضه‌ها می‌شود: مختل‌شدن جریان خون در ناحیه تناسلی، اختلال در تهویه هوای آن قسمت و نیز بالا رفتن درجه حرارت بیضه‌ها. نزدیک‌‌شدن و چسبیدن بیضه‌ها به بدن و یکی شدن درجه حرارت آنها با بدن‌ در درازمدت باعث واردآمدن آسیب به تولید اسپرم می‌شود.

مشکلات پوستی

اگر لباسی که می‌پوشید تنگ و از جنس غیرقابل تنفس باشد، پوست بدن قادر به تنفس نخواهد بود. قرمزی، خارش وموهای زیرپوستی در ناحیه پاها از جمله عوارض پوستی ناشی از پوشیدن لباس‌های تنگ به‌شمار می‌روند.

افزایش تعریق

لباس‌های تنگ موجب ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیر بغل و پاها می‌شوند. الیاف مصنوعی لباس‌های پلاستیکی این بوی نامطبوع را تشدید می‌کنند و زمینه‌ساز رشد باکتری‌ها هستند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ عضو هیات مدیره بنیاد نیکو کاری دست‌های مهربان اصفهان در آئین بزرگداشت ماه جهانی آگاه سازی اوتیسم که در اولین ومجهزترین مدرسه اوتیسم کشور در ناحیه ۳ آموزش وپرورش اصفهان برگزار شد، گفت: درکنار توسعه فضای آموزشی اولین درمانگاه تخصصی اوتیسم با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع تا مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صافی افزود: برای ساخت این مرکز درمانی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است وطبق برآورد‌ها برای تکمیل ساختمان درمانگاه ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر هم هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز بچه‌های اوتیسم تمامی خدمات گفتار درمانی، شنوایی وبینایی سنجی، کار‌های توانبخشی ودندانپزشکی را دریافت خواهند کرد.

دراین مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: درسطح استان ۵۲۲۰ نفردانش آموز با نیاز آموزشی ویژه دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها دانش اموزان اوتیسمی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روح الله خزایی افزود: برای دانش آموزان اوتیسمی دو مدرسه تخصصی در استان داریم که هردو خیر ساز هستندکه از نظر امکانات وساختمان دراستان وکشور جزو برترین‌ها هستند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۳ اصفهان هم گفت: ناحیه ۳ آموزش وپرورش ۱۰۲ دانش آموز اوتیسمی دارد که درمدرسه دست‌های مهربان که باحمایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

علیرضا اکبرپور افزود: باتوجه به اینکه ازسایر نقاط استان وحتی استان‌های دیگر هم درخواست پذیرش دانش آموز اوتیسمی داریم به دنبال ساخت یک مدرسه جدید با مشارکت خیران هستیم که موافقت اولیه گرفته شده است.

 



دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • ستاره سپاهان پیش از مصدومیت (عکس)
  • راز پوشیدن شماره 47 توسط فیل فودن فاش شد
  • مصدومیت شدید در لیگ برتر: مهاجم از هوش رفت
  • بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در طرح تربیتی سپاه شرکت کردند
  • ادعا در اسپانیا؛ لوئیز دیاز عاشق بازی در بارسلونا
  • سپاه منادی آزادی و عدالت خواهی است
  • سپاهان باز هم با دو غایب بزرگ در لیگ برتر