Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه کشور گفت: در هر 24 ساعت 50 نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های برون شهری و درون شهری کشور جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی روز پنجشنبه در حاشیه سومین دوره تربیت مدرس و ایمنی ترافیک در تبریز با بیان اینکه حدود 60 درصد از کشته های سوانح رانندگی در کشورهای توسعه یافته در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد؛ گفت: در کشور ما 68 درصد کشته ها مربوط به حوادث 30 کیلومتری شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 70 درصد سوانح رانندگی توسط خودروهای شخصی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: روند تردد خودروهای شخصی در جاده های کشور رو به رشد است .

سردار حمیدی تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادث باید قوانین موجود اصلاح شده و در راستای ایمنی خوردوها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گروه سنی فعال و نیروی کار مولد کشور، بیشترین گروه سنی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد، اظهارداشت: در واقع حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی در اثر سوانح رانندگی تلف می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک برای پشگیری از حوادث رانندگی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: این موضوع در سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد .
سومین دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک از 25 تا 27 دی با حضور اعضای هیئت علمی از 10 دانشگاه کشور در مرکز کشوری مدیریت سلامت تبریز برگزار شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پلیس راه آمار سوانح رانندگی آمار تلفات سوانح جاده ای آمار تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک پروژه کارگاهی در شرق تهران خبر داد و گفت: در این حادثه ۶ نفر جان خود را از دست دادند. - اخبار اجتماعی -

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در ساعت 13 و 2 دقیقه ظهر امروز وقوع یک آتش‌سوزی در سوله‌ای با چند اتاقک به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که در ادامه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: محل آتش‌سوزی یک اتاقک به مساحت 10 متر بوده که در این حادثه 6 نفر کشته و یک نفر مصدوم شده که تحویل عوامل اورژانس شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: کارگران کشته شده از اتباع بوده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان