Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، تشییع پیکر پاک این شهدای والامقام صبح امروز همزمان با آغاز ایام دهه فاطمیه، طی مراسمی باشکوه با حضور مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد مقدس و جمعی از مسئولان شهری و استانی از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم معنوی ساعت 9/30 صبح با تجمع عاشقان و دلدادگان به شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان بی نام و نشان حرم حضرت زینب کبری(س) در عرصه میدان شهدا با ذکر مصیبت در وصف حضرت زهرا(س) آغاز و دقایقی بعد با ورود پیکر پاک 10 شهید والامقام فضای این مراسم معنوی مملو از عطر رضوی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اتمام مراسم آغازین، پیکرپاک این 10 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم بر دستان پر مهر مردم مشهدالرضا(ع) تا حرم مطهر رضوی با شعارهایی نظیر"این گل پرپر از کجا آمده، از سفر شام بلا آمده"،" این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست" همراه با ذکر مصیبت و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در وصف شهدا و حضرت زهرا(س) تشییع شدند.

پس از رسیدن پیکر مطهر شهدای عظیم الشآن دفاع مقدس و مدافعان حرم به حرم مطهر رضوی، ادامه این مراسم باشکوه در رواق امام خمینی(ره) با حضور مردم بصیر و مدافع ولایت فقیه و آیت الله سید احمد علم الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه ادامه پیدا کرد.

پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه، حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی و مردم ولایی و ولایتمدار مشهدنماز میت را بر پیکر پاک 10 تن شهید دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س)  اقامه کردند و بدرقه این پیکرهای پاک از رواق امام خمینی(ره) تا بست نواب صفوی حرم مطهر رضوی پایان بخش این ویژه برنامه باشکوه بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهداء طی روز‌های گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.
وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.
علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.
وی ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا برای تشخیص هویت به معراج شهدای تهران و انجام آزمایش تخصصی دی. ان.‌ای و استان محل اعزام فرستاده می‌شوند.

۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام به خاک سپرده شده اند.
استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.
مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیرو‌های عراقی بود.
شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی