Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@22:27:26 GMT

نامه نوجوانان اقیانوس آرام به مرضیه هاشمی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۳۱۳۴

نامه نوجوانان اقیانوس آرام به مرضیه هاشمی

امشب برنامه اقیانوس آرام با حضور مرضیه هاشمی بازپخش می‌شود. این برنامه از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه ۲ می‌رود. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مرضیه هاشمی در هفته‌های گذشته مهمان نوجوانان در برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قسمت امشب ساعت 21 از شبکه 2 بازپخش می‌شود.

دادگاه مرضیه هاشمی تا ساعاتی دیگر تشکیل می‌شودراهپیمایی مسلمانان آمریکا برای آزادی مرضیه هاشمیراه‌اندازی کمپین مجازی صداوسیما برای آزادی «مرضیه هاشمی»پیمان جبلی: بازداشت مرضیه هاشمی، اشتباه محاسباتی دولت آمریکا بود

 

در پی دستگیری و جسارت به مرضیه هاشمی، یکی از نوجوانان حاضر در این برنامه تلویزیونی، نامه ای برای این خبرنگار نوشته است. متن این نامه به شرح زیر است:

سلام خانم هاشمی

از وقتی خبر بازداشت شما را شنیدم همه اش دارم با خودم لحظه لحظه آن روز جمعه که آمدین استدیو اقیانوس آرام و قصه زندگیتان را برایمان تعریف کردین مرور می کنم . چقدر آن روز با شما کیف کردیم . چقدر خندیدیم و چقدر یاد گرفتیم .

با آن لهجه آمریکاییتان چقدر بامزه و دلنشین فارسی صحبت می‌کردین .

نمی‌دانم الان توی کدام اتاق تاریک هستین . اصلا نمی‌دانم خانوادتان را ملاقات کرده اید یا نه . شنیده‌ام حجاب از سرتان برداشته‌اند و با یک تیشرت موهایتان را پوشانده‌اید .

یادم آمد از آن روزی برایمان گفتین که برای اولین بار بعد از مسلمان شدن با حجاب به خانه رفتین و مادرتان چقدر تعجب کردند. یادم آمد همان روز به شما گفتند: این مسیری که انتخاب کرده اید چقدر برایتان دردسر درست می‌کند و چه آینده پر مخاطره ای در انتظارتان هست .

یادم آمد ازخاطرات نوجوانی‌تان که چون رنگ پوستتان با بقیه متفاوت بود تحقیرتان می‌کردند .

یادم آمد که وقتی با نام ایران و انقلاب ایران آشنا شدید چقدر بی تاب دانستنش بودید . راستی همین روزها جشن چهل سالگی انقلاب را می گیریم ...

یاد آمد که گفتید قهرمان زندگیتان امام خمینی است . گفتید برایتان سوال بود که چرا وقتی مردم ایران امام خمینی را می بینند گریه می کنند . یادتان هست اولین باری که امام را دیدید چطور برایمان توصیفشان کردید . گفتیدبی اختیارزار زار گریه می کردید .

از بعد از آن روز هر وقت میدان آزادی را می بینم یاد شما میافتم . یاد اولین باری که به تهران آمدید و چقدر با دیدن میدان آزادی ذوق کردید .

خانم هاشمی عزیز از امنیتی برایمان گفتید که اینجا در ایران هست و آنجا در آمریکا برایتان کیمیا بود.

از خانواده گفتید که هنوز هم اینجا گرم است و آنجا در کشور مادریتان چیزی ازش نمانده.

راستی نوه هاتان خوبند ؟ حتما دلتنگ مادربزرگ شده اند . مگر می‌شود دلشان برای مادربزرگ مهربانی مثل شما تنگ نشود؟

برایمان گفتید که دنبال حقیقت باشیم حتی اگر سخت باشد و با سختی محقق شود .

یادم هست یکی از بچه ها از شما پرسید با این همه فعالیت رسانه ای که در ایران دارید نمی ترسید که دوباره به آمریکا برگردید و شما با خنده گفتید نه .

خانم هاشمی یک سوال دیگه از آن روز مانده است :

مگر نه اینکه آنقدر در کشور شما از آزادی و حقوق بشر می‌گویند ؟ پس اینکه می گویند شما را با آن و ضعیت بازداشت کرده‌اند...

انتهای پیام/

R1013149/P/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش هلث دی نیوز، تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون توضیح دادند که همه چیز به خاطر توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز است.

با تقویت این یافته، مطالعه نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می‌آورد.

دکتر «احمد توکل»، سرپرست این مطالعه متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق بیمارستان عمومی ماساچوست، خاطرنشان کرد: «فعالیت بدنی در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر مؤثرتر بود.»

در این تحقیق، تیم توکل میانگین داده‌های ۱۰ ساله بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را بررسی کردند. تمامی شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را گزارش کرده بودند.

زیرمجموعه‌ای از ۷۷۴ نفر هم تحت اسکن مغز و آزمایش‌های دیگر برای اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً ۱۳ درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه‌های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، ۲۳ درصد کمتر احتمال داشت چنین تشخیصی دریافت کنند.

گروه تحقیق دریافتند که این افراد همچنین نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌کردند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس در آن‌ها به طور قابل توجهی کمتر بود.

تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می‌رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می‌کند، این تصور را تقویت کرد.

توکل گفت: «اثرات ورزش بر فعالیت مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • صحبت درباره علاقه به استقلال؟ چیزی یادم نمی‌آید!
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • جو آرام و پایدار برای آسمان لرستان
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال