Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: با شکایت یک شهروند از راز یک شبکه کلان شیادی که به بهانه‌های شرط‌بندی، قمار و خرید و فروش اینترنتی تا‌کنون از صدها ایرانی، میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

اواخر سال گذشته مردی جوان به نام «داریوش» پا به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد گذاشت و با تنظیم شکوائیه‌ای از راز یک کلاهبرداری کلان و پیچیده پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در مواجهه با قاضی مهدی حقدادی، سرپرست دادسرای ناحیه٧ مشهد مدعی شد به تازگی در یک سایت شرط‌بندی عضو شده و بدون اطلاع از ماهیت اصلی این سایت همه زندگی‌اش را باخته است.

با اعلام طرح شکایت از سوی این مرد سی‌وسه‌ساله که اهل و ساکن یکی از شهرهای شرقی کشور بود، پرونده‌ای تحت عنوان قمار و شرط‌بندی تشکیل و قاضی مهدی غلامی، دادیار شعبه ٧٧٢این مجموعه قضایی مسئول رسیدگی به آن شد.

شاکی به قاضی رسیدگی‌کننده پروند‌ه‌اش گفت: «‌می‌خواستم راه صدساله را یک شبه طی کنم و پول زیادی به جیب بزنم. از طرف یکی از دوستانم با سایتی به نام (ریور) آشنا شدم. ابتدا فکر می‌کردم که این سایت مثل دیگر سامانه‌های مجاز پیش‌بینی بازی‌های فوتبال است و افراد در آن عضو می‌شوند و نتیجه بازی‌ها را پیش‌بینی می‌کنند و در صورت برد تیم خود هدیه دریافت می‌کنند. با همین خیال در سایت مورد نظر عضو شدم و به دلیل ناآگاهی درباره روند این سایت‌ها تعدادی بلیت قرعه‌کشی خریداری کردم.»

وی بیان کرد: «‌در قدم اول سود خوبی نصیبم شد و حدود ٢٠میلیون تومان در این شرط‌بندی برنده شدم. همین برد دروازه ورودم به این سایت فریبنده شد و با این خیال که من یک برنده‌ام مجدد مبلغ را در آن شرط‌بندی کردم. این‌بار اما مثل دفعه پیش شرایط به نفع من تمام نشد و ۴٠میلیون تومان باختم.»

داریوش ادامه داد: «‌می‌خواستم افتضاحی که به بار آورده بودم را جمع کنم برای همین وارد مرحله سوم شرط‌بندی شدم و این‌بار هم مثل دفعه دوم مبلغی را از دست دادم. هر‌بار با خودم می‌گفتم که این دفعه حتما بازی را می‌برم و ضررم جبران خواهد شد، ولی این‌گونه نبود و هر دفعه در باتلاق این سایت بیشتر فرو می‌رفتم. در این میان خانه مادرم را فروختم و به او قول دادم که چند برابر پولش را به او خواهم داد و پولی که همه سرمایه مادرم بود را در این سایت شارژ کردم ولی بازهم مثل دفعه‌های پیش باختم.»

شاکی در ادامه اظهاراتش به قاضی غلامی گفت: «‌هر بار که می‌باختم برای مرحله بعدی مصرتر می‌شدم و برای اینکه رفع ضرر کنم مبلغ بیشتری را شرط‌بندی می‌کردم. به خودم که آمدم متوجه شدم نه تنها سرمایه‌ام را از دست داده‌ام بلکه خانه مادرم را هم باخته و مقدار زیادی وام بر‌گردنم مانده است. من در این راه بدون اینکه حتی یک ریال سود کرده باشم، ۵٠٠میلیون تومان باختم.»

مرد جوان با اذعان به اشتباهش، بیان کرد: «‌طلبکارانم دنبالم هستند و نمی‌دانم چه کار کنم. به پیشنهاد برادرم به دادسرا آمدم تا قانون جلوی این کلاهبرداری را بگیرد. مثل من افراد زیادی هستند که جذب این سایت‌ها می‌شوند و به خیال یک بازی دو‌سر‌برد همه زندگی‌شان را می‌بازند.»

آغاز تحقیقات گسترده

با گشوده شدن این پرونده در شعبه ٧٧٢دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد، تحقیقات رسیدگی به این موضوع کلید خورد و با دستور قاضی غلامی، گروهی از مأموران اداره فضای مجازی پلیس‌ فتای خراسان‌رضوی وارد عمل شدند.مأموران ابتدا سایت مورد‌نظر را شناسایی کردند و مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد فردی به هویت «س.م» ساکن شهر کرمانشاه این سایت را راه‌اندازی کرده است. مأموران طی ردزنی درگاه بانکی متصل به این سایت توانستند چند شماره حساب بانکی متعلق به افرادی مختلف را شناسایی کنند.

با اعلام نتیجه این بررسی‌ها به قاضی غلامی دستور مسدود‌سازی حساب‌های بانکی مورد‌نظر صادر شد و مأموران پلیس فتا ظرف مدت کوتاهی علاوه بر جلوگیری از فعالیت سایت شناسایی شده، درگاه بانکی او و حساب‌های متصل به آن را مسدود کردند.

پیدا شدن یک شاکی دیگر

با اینکه انجام فعل قمار به لحاظ قانونی جرم تلقی می‌شود، دستور ادامه تحقیقات از سوی دادیار شعبه ٧٧٢دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد صادر شد و روند پیگیری‌ها در مسیر خود قرار گرفت. تحقیقات ادامه یافت تا اینکه پای شاکی دوم به پرونده باز شد و زنی جوان با مراجعه به دادسرای ناحیه٧ از کلاهبرداری یک سایت قمار‌بازی مشابه پرونده قبلی خبر داد.

این زن جوان در اظهارات خود مدعی شد که تبلیغات سایت موردنظر را در یکی از کانال‌های تلگرامی دیده و از سر کنجکاوی وارد آن شده است. او ابتدا مبلغ اندکی را شرط‌بندی می‌کند و دوبرابر هزینه‌اش را دریافت می‌کند. زن‌جوان که فکر می‌کرده بخت به او رو کرده است، مبلغ بیشتری را شرط‌بندی می‌کند که در این بین قربانی سایت می‌شود و همه پول‌هایش را می‌بازد. شاکی برای جبران زیان چند بار دیگر هم در سایت ثبت‌نام و بلیت می‌خرد اما هر بار پولش را می‌بازد و حتی یک ریال سود نمی‌کند. زن جوان مدعی شد که از همین طریق ٣٠میلیون تومان باخته که مقداری از این مبلغ قرض بوده است.

رد پای باخت‌های میلیاردی

با طرح شکایت دومین مال‌باخته، پرونده ابعاد تازه‌تری پیدا کرد از همین‌رو گروه رسیدگی‌کننده پس از شناسایی دومین سایت شرط‌بندی و شناسایی درگاه‌های متصل به آن چند شماره حساب دیگر را شناسایی کردند. تحقیقات این پرونده ادامه داشت که پای چند شاکی دیگر به این ماجرا گشوده شد و این افراد مدعی شدند که از این طریق بیش از ٢میلیارد تومان خود را باخته‌اند. با بالا رفتن میزان کلاهبرداری‌ها حساسیت پرونده بیشتر شد برای همین طبق دستور قاضی غلامی، دامنه پیگیری‌های ضابطان قضایی گسترده‌تر شد. مأموران اداره فضای‌مجازی پلیس فتا در همین راستا طی رصد تخصصی در فضای‌مجازی و چند سایت شناسایی شده بیش از ۴٠درگاه بانکی به نام‌های مختلف و با کاربری فروش شارژ تلفن همراه، فروش آنلاین کتاب، فروش لوازم کادویی و ... را شناسایی کردند. در این میان مأموران موفق شدند که ٢۴کارت و حساب بانکی متصل به این درگاه‌های بانکی متعلق به افراد مختلف در شهرهای کشور را ردگیری و شناسایی کنند.

این درگاه‌های بانکی که همگی با مجوز از سوی بانک مربوط راه‌اندازی شده بود، طی نامه‌نگاری و دستور قضایی مسدود و مورد بررسی قرار گرفتند. از سوی دیگرمشخص شد که حساب‌های متصل به این درگاه‌های بانکی اینترنتی به شهروندانی در شهرهای گرگان، قزوین، ساری و کرمانشاه تعلق دارد.

شناسایی سرشبکه‌ها

مأموران در ادامه پیگیری‌های خود متوجه شدند که مبالغ واریز شده به این حساب‌ها ظرف مدتی کوتاه به حساب یک مرد به هویت «ع.الف» و ٢زن به هویت‌های «ز.ص» و «ز.ش» واریز شده است از همین رو عملیات شناسایی این افراد در دستور کار گروه رسیدگی‌کننده قرار گرفت.

تحقیقات میدانی مأموران اداره فضای مجازی پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داشت که ٣حساب مربوط به متهم ردیف اول «ع.الف» شناسایی و مشخص شد بیش از ٢میلیارد و ١٠٠میلیون تومان موجودی دارد که طبق دستور قاضی غلامی این حساب‌ها مسدود شدند.

در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد به تازگی از حساب متهم ردیف اول این پرونده مبلغ ۵٠٠میلیون تومان به حساب دیگر متهم این پرونده به هویت«ز.ص» واریز شده است که جلوی این حساب بانکی نیز گرفته شد.

حساب بانکی دیگر به متهم سوم این پرونده یعنی «ز.ش» تعلق داشت که از سوی مأموران شناسایی و مشخص شد که این حساب ۴۵میلیون تومان موجودی دارد که خوشبختانه با اقدام بموقع ضابطان قضایی این حساب بانکی نیز مسدود شد.

گروه بررسی‌کننده پرونده پس از مسدود‌سازی حساب‌های شناسایی شده به ردزنی ٣متهم این پرونده پرداختند که موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در شهر تهران و کرج شدند. پس از شناسایی مخفیگاه این افراد نیابت قضایی صادر و گروه عملیاتی پرونده به سراغ متهمان رفتند که متاسفانه این افراد در این محل‌ها حضور نداشتند.

دستگیری اولین متهم

با توجه به اینکه هیچ ردی از این کلاهبرداران حرفه‌ای وجود نداشت، فرضیه خروج آن‌ها از کشور مطرح شد و بررسی فهرست افرادی که از کشور خارج شده‌اند آغاز و مشخص شد متهمان «ع.الف»، «ز.ص» و «ز.ش» به تازگی از کشور خارج شده و در چند کشور همسایه به سر می‌برند. مأموران پلیس فتا در مرحله بعدی خود به دامنه ارتباطی متهمان در داخل کشور پرداختند و موفق به شناسایی زنی جوان به هویت محبوبه شدند. این زن جوان مسئول سایت‌های مورد نظر بود و برای متهم ردیف اول«ع.الف» کار می‌کرد که چندی پیش در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

این زن سی‌وچهارساله در اظهاراتش مدعی شد که برای «ع.الف» کار می‌کند و حساب‌های بانکی این فرد در اختیار او است. او که به خوبی نقشش را بازی می‌کرد مدعی شد: «‌من چندسالی است که در شرکت «ع.الف» مشغول به کار هستم. شرکت ما در حوزه فروش اینترنتی فعالیت دارد و من از اقدامات آن درباره شرط‌بندی و قمار‌بازی هیچ اطلاعی ندارم. به دلیل سفرهای آقای «ع.الف» کارت‌ها و رمز دوم آن‌ها در اختیار من بود. چند روز پیش طی هماهنگی یکی از مدیران شرکت اطلاعات کارت‌ها را از من گرفت که بعد متوجه شدم شماره حساب‌های شرکت را به یک درگاه اینترنتی متعلق به یک سایت شرط‌بندی و قمار‌بازی متصل کرده است.»

بازگرداندن ٣میلیارد تومان

دادیار شعبه ٧٧٢دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد درباره این پرونده گفت: خوشبختانه اطلاعات خوبی از محل استقرار متهمان در خارج از کشور به دست آمده است که به‌زودی این افراد دستگیر خواهند شد.

به گفته قاضی غلامی تاکنون حدود ٣میلیارد تومان که موجودی کارت‌های متهمان بوده مسدود شده است و پیگیری‌های ما برای شناسایی دیگر حساب‌های متصل به درگاه‌های این سایت‌ها ادامه دارد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

مهدی قرآنی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس قتل وحشیانه دختر 21 ساله در پارکینگ یک مجتمع / او را بدون لباس پیدا کردند + عکس دستگیری یک مادر و دختر در خانه فساد / زنم را سنگسار کنید ! ابراهیم تاتلیس عزادار شد + جزئیات و عکس شیطان دوچرخه سوار ! / او تمام لباس 21 زن و دختر جوان را در محله های خلوت از تنشان در می آورد / + عکس بدون پوشش راننده تاکسی اینترنتی تبریز جنجال برانگیز شد / او برای مسافر زن چه کاری انجام داد؟ + عکس تجاوز راننده تاکسی به زن مسافر / این زن شرایط خاصی داشت+عکس اولین گفتگو با تنها بازمانده سقوط هواپیمای 707 در کرج + فیلم مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا معمای کشف جسد 3 کودک در فریزر صندوقی+عکس و فیلم فیلم لحظه هولناک فرو ریختن ساختمان هفت طبقه بر سر یک مرد + فیلم حادثه برای 2 جنگنده سوخو در آسمان / از سرنوشت یک خلبان خبری در دست نیست پایان مرگبار سرگردانی کودک 6 ساله در مرز ماکو این شهروند در زندان امارات روزهای وحشتناکی داشت / او دیگر نمی خواست زنده بماند لحظه‌ی سقوط شاخه‌ی بزرگ درخت پارک روی سر یک مرد + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: کلاهبرداری قاضی قانون کلاهبرداری فضای مجازی پلیس جرم پلیس فتا اخبار حوادث مشهد کلاهبرداری صبح قمار عکس فیلم مشهد مادر در خیابان زندگی زن ویدیو ها دادستان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل در شیراز / دختر ۱۱ ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!

آفتاب‌‌نیوز :

جاشین فرمانده انتظامی شیراز پنجشنبه در این باره به ایرنا گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز را اعلام کرد که تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه کفترک در محل حاضر شدند.

سرهنگ عبدالرضا ضربت ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش برای خرید لباس به یک منزل که مزون خانگی بود رفته بودند که پس از پرو کردن لباس، فروشنده زن این دو خریدار را مسخره کرد که پس از مشاجره منجر به درگیری شد.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر ۱۱ ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده ۵۰ ساله را به قتل رساند.

ضربت بیان کرد: در ادامه درگیری، زن ۴۰ ساله (مادر قاتل) با سلاح سرد دختر مقتول را نیز مجروح کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند که با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایتبخش است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • اعتراف پوچتینو به عادت عجیب: خرافاتی نیستم
  • معرفی ۵ سرویس پولساز گوگل و نحوه استفاده از آنها
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • قتل در شیراز / دختر ۱۱ ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!
  • قتل هولناک در مزون لباس | دختر ۱۱ ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی