Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر درباره انتخاب داوران این دوره از جشنواره و اینکه آیا ریاست مجید مجیدی در هیات داوران صحت دارد؟ گفت: واقعیت این است که ما انتخاب قطعی نداشته‌ایم و روز شنبه هفته آینده جلسه شورای سیاست‌گذاری را برگزار می‌کنیم تا داوران نهایی شوند٬ خودم صحبتی با فرهادی داشتم که ببینم آیا برای داوری می‌توانیم از کمکشان استفاده کنیم؟ ولی ایشان تمایلی نداشتند در این موقعیت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم داروغه زاده درباره انتخاب داوران این دوره از جشنواره و اینکه آیا ریاست مجید مجیدی در هیات داوران صحت دارد؟ گفت: واقعیت این است که ما انتخاب قطعی نداشته‌ایم و روز شنبه هفته آینده جلسه شورای سیاست‌گذاری را برگزار می‌کنیم تا داوران نهایی شوند٬ اما با آقای مجیدی صحبتی نشده است و فقط پیش از این خودم صحبتی با آقای فرهادی داشتم که ببینم آیا برای داوری می‌توانیم از کمکشان استفاده کنیم؟ ولی ایشان تمایلی نداشتند در این موقعیت قرار بگیرند.

وی افزود: شورای سیاستگذاری هنوز داوران را مشخص نکرده و این رایزنی با آقای فرهادی را هم خودم قبلا انجام داده بودم.

داروغه زاده همچنین درباره انصراف برخی فیلمسازان کوتاه از شرکت در جشنواره و اینکه آیا فیلمی اضافه‌ می‌شود؟ توضیح داد: این فیلم‌ها از طرف انجمن فیلمسازان جوان و انجمن فیلم‌ کوتاه مستقل خانه سینما معرفی شده بودند و البته خودشان هم از ابتدا گفتند که فیلم را با این شرط معرفی می‌کنند که بتوانند طبق آیین‌نامه جشنواره خودشان را هماهنگ کنند اما آنها نتوانستند چون به هرحال خیلی امکان پذیر نیست که فیلم کوتاه تدوین دوباره شود، ضمن اینکه این آیین‌نامه درباره زمان فیلم کوتاه هم پیشنهاد خود دوستان بود که سال گذشته مطرح شد و ما هم در آیین نامه اعمال کردیم.

وی گفت: به این ترتیب امسال چهار فیلم در جدول بخش کوتاه باقی ماند که البته براساس آیین‌نامه هم ۵ فیلم باید انتخاب می‌شد اما دوستان خواهش کردند که تعداد بیشتر شود که سرانجام هم به این تعداد رسیدیم.

داروغه‌زاده در بخشی دیگر در پاسخ به اینکه با توجه به انتقاد علیرضا داودنژاد برای نمایش «مصائب شیرین۲» آیا امکان قرار دادن بخشی برای نمایش فیلم‌هایی از این دست به عنوان بخش خارج از مسابقه وجود دارد؟ توضیح داد: در حال حاضر جدول کامل شده است ولی بخش خارج از مسابقه منتفی نیست. با این حال باید کمی جلوتر برویم و ببینیم کدام یک از فیلمسازان درخواست نمایش دارند و ببینیم آیا اصلاً شرایط لازم برای این بخش در سینمای رسانه‌ها فراهم می‌شود یا خیر.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعتراف عجیب محبوبه 34 ساله به فرار سطان بانوی میلیاردر از ایران ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس قتل وحشیانه دختر 21 ساله در پارکینگ یک مجتمع / او را بدون لباس پیدا کردند + عکس دستگیری یک مادر و دختر در خانه فساد / زنم را سنگسار کنید ! ابراهیم تاتلیس عزادار شد + جزئیات و عکس شیطان دوچرخه سوار ! / او تمام لباس 21 زن و دختر جوان را در محله های خلوت از تنشان در می آورد / + عکس بدون پوشش راننده تاکسی اینترنتی تبریز جنجال برانگیز شد / او برای مسافر زن چه کاری انجام داد؟ + عکس تجاوز راننده تاکسی به زن مسافر / این زن شرایط خاصی داشت+عکس اولین گفتگو با تنها بازمانده سقوط هواپیمای 707 در کرج + فیلم مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا معمای کشف جسد 3 کودک در فریزر صندوقی+عکس و فیلم لحظه‌ی سقوط شاخه‌ی بزرگ درخت پارک روی سر یک مرد + فیلم پایان مرگبار سرگردانی کودک 6 ساله در مرز ماکو حادثه برای 2 جنگنده سوخو در آسمان / از سرنوشت یک خلبان خبری در دست نیست این شهروند در زندان امارات روزهای وحشتناکی داشت / او دیگر نمی خواست زنده بماند

منبع: رکنا

کلیدواژه: جشنواره سینما فیلم اصغر فرهادی مجید مجیدی جشنواره جشنواره فجر داور عکس فیلم مشهد مادر در خیابان زندگی زن ویدیو ها دادستان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر: از تاج می‌خواهم بازی‌های هفته‌های پایانی با VAR برگزار شود

مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

به گزارش ایسنا، علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه داور مصاف استقلال و آلومینیوم بابت اعلام گل از سوی کمکش ناراحت بوده، اظهار کرد: من این خبر را شنیدم ولی این اتفاق باور نکردنی است. مگر می‌شود داور به کمک خود بگوید چرا گل را اعلام کرده‌ای؟ این دیگر اشتباه داوری و اتفاق نیست، این یک فاجعه است!

وی افزود: هفته گذشته در ورزشگاه آزادی گل سالم استقلال را نادیده می گیرند و این هفته هم شانس آوردیم کمک داور پرچم زد وگرنه این دو امتیاز هم مثل دو امتیاز بازی قبل از دست می دادیم.

خطیر ادامه داد: از  آقای مهدی تاج، رییس محترم فدراسیون فوتبال عاجزانه تقاضا می کنم به این موضوع ورود کند. اتفاقاتی در هفته های اخیر رخ داده که به شدت نگران کننده است. اتفاقات اخیر در بازی‌های لیگ برتر این نگرانی را تشدید می‌کند که در هفته های حساس پایانی هم شاهد تکرار و توالی اشتباهات داوری باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: بارها خواهان استفاده از تکنولوژی VAR شده‌ایم و الان هم اصرار به این قضیه داریم. از رییس محترم فدراسیون فوتبال می خواهیم برای هفته های پایانی از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برای بازی های تیم های مدعی قهرمانی استفاده شود. در هفته بیست و پنجم، استقلال در تبریز با تراکتور و پرسپولیس در تهران با سپاهان بازی دارد و با توجه به شرایط جدول، اهمیت این دو بازی از شهرآورد پایتخت کمتر نیست. 

علی خطیر تاکید کرد: هیچ تیمی به اندازه استقلال از ابتدای فصل قانون را رعایت نکرده است و در بیانیه دادن و مصاحبه در خصوص داوری هم ما هیچ زمانی شروع کننده نبودیم. انصاف نیست هم به قانون احترام بگذاریم و هم قانون از ما حمایت نکند.

علی خطیر گفت: از فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و سایر مسئولان سازمان لیگ می‌خواهم در چیدمان داوران دقت کنند. من خیلی حرفه ای از کمیته داوران می خواهم در چیدمان داری دقت کنند. قطعا خود کمیته داوران و مردم روند قضاوت ها را می بینند و نیازی نیست که جریان سازی صورت بگیرد. امیدوارم به این موضوع در این هفته‌های پایانی دقت شود. 

وی تاکید کرد: استقلال صدر نشین لیگ است و ما نیازی نداریم که داوران به سود تیم ما سوت بزنند ولی خواسته ما این است که داورانی که در مورد آنها هر گونه شائبه، عقبه و حتی شایعه وجود دارد برای بازی های تیم های بالای جدول انتخاب نشوند. فکر نمی کنم این خواسته غیر منطقی باشد.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: همان گونه که هرگز یک داور قائمشهری حتی اگر داور بین المللی باشد، برای نساجی سوت نمی زند و یا داور تبریزی برای قضاوت بازی تراکتور انتخاب نمی شود، داوری که عقبه خوبی ندارد یا در گذشته شائبه رنگی بودن داشته، نباید برای تیم های دیگر  یا حتی برای استقلال قضاوت کند.

وی تاکید کرد: تحقیق درباره این گرایش ها و بررسی صحت سنجی علایق رنگی و کسانی که اشتباهات تاثیر گذار داشته اند  اصلا کار سختی نیست و در لیگ های معتبر کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، اسپانیا و ایتالیا همین کار انجام می شود و خیلی شفاف درباره گذشته داوران و تمایلات فوتبالی آنها تحقیق می شود. 

خطیر در پایان گفت: من خیلی کلی صحبت کردم و به جزییات ورود نکردم اما از ریاست محترم فدراسیون می خواهم همانطور که ابتدای فصل خیلی شفاف به ضعف داوری و لزوم تقویت این کمیته اشاره کرد، حالا در هفته های پایانی روی روند انتخاب داوران ورود داشته باشند. شک ندارم با انتخاب داوران کم اشتباه و نفرات واجد شرایط استقلال می تواند به شایستگی خود در لیگ ادامه بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داوری نهایی چهارمین دوره جشنواره خودنویس برگزار شد
  • خسروی: سود و زیان تیمها در جدول داوری برابر است
  • خطیر: از تاج می‌خواهم بازی‌های هفته‌های پایانی با VAR برگزار شود
  • خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
  • درخواست علی خطیر از مهدی تاج برای هفته‌های پایانی لیگ
  • بازی های هفته های پایانی را با VAR برگزار کنید
  • (ویدئو) مصاحبه خبرساز مریم امیرجلالی؛ انتقاد از حمید لولایی تا افشاگری درباره اصغر فرهادی
  • قضاوت‌های بین‌المللی سطح داوری ملی را باکیفیت‌تر می‌کند
  • قضاوت‌های بین‌المللی سطح داوری ملی کیفی‌تر می‌کند
  • قضاوت‌های بین‌المللی سطح داوری ملی را افزایش می‌دهد