Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه وظیفه ما مسئولان حل مشکلات مردم است، گفت: عوارض و مالیات پتروشیمی ها و چاهای نفت خوزستان به تهران پرداخت نشود و دولتمردان با دیده انصاف به این استان نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده» در خطبه های نماز جمعه امروز (۲۸ دی) در مصلای اهواز، با تاکید بر شناخت و پیروی از حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: روایات زیادی درباره شخصیت ایشان وجود دارد و حضرت محمد (ص) دخترش را سیده النساء العالمین نامیده و همچنین گفته است خدا با خوشحالی فاطمه خوشحال و از خشم فاطمه خشمگین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنی بر سبک زندگی افراد، ادامه داد: رفتار مادر خانواده، اقتصاد جامعه و سیاست باید همانند حضرت زهرا باشد زیرا جامعه به این تاسی نیاز دارد.

وی با اظهار اینکه حضرت زهرا الگویی برای همه زن‌ها و مردها است، عنوان کرد: آنچه که حضرت زهرا در زندگی بسیار ساده اش داشت مانند زهد، ایثار و فداکاری، الگو بوده و باید این مسائل را از زندگی حضرت زهرا فرا گرفته و مردم باید ایثار و فداکاری داشته باشند.

حسن زاده با بیان اینکه ایثار، سجیه و رفتار ثابت حضرت زهرا بوده است، تصریح کرد:  مردم ما امروز به این ایثار نیاز داشته و کسی که مواد دارویی را نیز احتکار می‌کند، حتی اگر صد مجلس فاطمی هم بگیرد با این ظلمی که به مردم می‌کند، چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

دولتمردان شهید رجایی را الگو قرار دهند

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: تمام مسئولان زندگی شهید رجایی را مد نظر داشته باشند و تنها در زمان هفته دولت به نمایش فیلمی از آن شهید اکتفا نکرده و به او را الگو قرار دهند.

حسن زاده با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با آیت الله جزایری مبنی بر رسیدگی و روش‌های حل مشکلات مردم، گفت: وظیفه ما مسئولان حل مشکلات مردم است و در صورتی که گرانی باشد و مسئولان سختی اش را نفهمند این مواسات و همراهی با مردم نبوده و این خلاف فرمایش امیرالمومنین است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی بسیار ساده امام خمینی و زندگی بسیار ساده رهبر معظم انقلاب باید برای مسئولان الگو باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به مناسبت‌های مختلف در هفته پیش رو، گفت: در ۲۶ دی ماه شاه از کشور فرار کرد و بعد از برخی وقایع، امام خمینی تصمیم به بازگشت به کشور گرفت; با تمام مانع‌تراشی‌هایی که انجام شد، نتوانستند جلوی ورود امام به کشور را بگیرند.

انقلاب به نسل های بعد معرفی شود

وی با تأکید بر اینکه باید انقلاب به نسل‌های بعد معرفی شود، افزود: این انقلاب یک انقلاب مردمی بوده که بار آن بر دوش مردم بود و درصورت عدم همراهی مردم هرگز به پیروزی نمی رسید.

حسن زاده با بیان اینکه در مشکلات اقتصادی و جنگ اقتصادی موجود به همراهی مردم نیاز است، گفت: مردم ما آزادگی و بصیرت دارند و ما در این راه انقلاب ایستادگی کرده ایم و هزینه‌هایی نیز داده ایم و هنوز هم داریم هزینه می‌دهیم اما برکات انقلاب اسلامی نیز باید گفته شود و در گفتن این برکات نیازی به زیاده روی نیست، همین که تاریخ صحیح، با انصاف به مردم و نسلی که در زمان انقلاب نبودند گفته شود، کافی است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: امسال بارندگی‌های خوبی در خوزستان و سایر استان‌های کشور داشتیم اما این بارندگی‌ها برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: وضعیت آبگرفتگی معابر بسیار سخت بود و عمده دلیل این مشکلات نیز این است که مسئولان در گذشته با کمبود آب و مشکلات این چنینی درگیر بودند و تمرکز خود را روی بارندگی‌ها نگذاشتند.

کشاورزان و جهاد کشاورزی از شیوه آبیاری نوین استفاده کنند

حجت الاسلام حسن زاده اذعان داشت: به دلیل بارندگی، سدها در حال حاضر در وضعیت خوبی هستند و به روستاهایی که در مسیر دز قرار دارند نیز گفته شده که باید خانه های خود را تخلیه کنند; اما کشاورزی ما بر اساس روش سنتی نباید ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت استفاده از روش‌های آبیاری نوین روی بیاوریم، تشریح کرد: کشاورزان و همچنین جهاد کشاورزی باید از روش های جدیدی که با حداقل مصرف آب، بیشترین بازدهی را دارند استقبال کرده و نباید به این بارندگی ها مغرور شویم.

وی با بیان اینکه دیگر مثل گذشته آب برای هیچ یک از مناطق کشور وجود ندارد، گفت: درصورتی که مسئولان کمک کنند و مردم نیز بخواهند و تقاضا کنند، این وضعیت قابل ادامه نیست و آبی هم نباید از خوزستان منتقل شود.

امام جمعه موقت اهواز با اعلام این خبر که لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است، افزود: خوزستان پردرآمدترین استان از نظر نفت و گاز و مشتقات آن و کشاورزی و صنعت بوده استان خاصی به دلیل داشتن مرز آبی و زمینی است.

حسن زاده بیان کرد: در دوران جنگ سایر استان‌ها رشد کردند و بعد از جنگ رشد را ادامه دادند اما خوزستان رشد نکرد. گفته می‌شود خوزستان بالاترین بودجه را در میان همه استان‌های کشور دارد؛ درست است اما زمانی که پیشرفت و توسعه هزینه کمی داشت.

وی ادامه داد: استان‌های دیگر به این پیشرفت نسبی رسیدند و البته که خوزستان حالا به بودجه بیشتری نیاز دارد اما نه اینکه این مساله لطفی به خوزستان است.

نمایندگان مجلس سهم خوزستان را منصفانه پرداخت کنند

حسن‌زاده اظهار کرد: از 18 نماینده خوزستان و سایر نمایندگان مجلس می‌خواهیم سهم خوزستان منصفانه پرداخت شود.

عوارض و مالیات پتروشیمی ها و چاهای نفت در خوزستان پرداخت شود

وی اضافه کرد: پتروشیمی‌ها سهم ناچیزی به خوزستان پرداخت می‌کنند و اگر پتروشیمی‌ها عوارض و مالیات خود را در خوزستان پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مالیات چاه‌های نفت خوزستان نباید به تهران پرداخت شود، گفت: سهم خوزستان از بودجه، بخشی از بودجه کشور است و بخشی منابعی است که در خود خوزستان وجود دارد.

خوزستان با دیده انصاف نگاه شود

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان با بیان اینکه پ نباید بخشی نگری شود، یادآور شد: ما نمی‌گوییم آب، نفت و کشاورزی تنها برای خوزستان است، ما که نمی‌خواهیم کشور ملوک الطوایفی اداره شود، چیزی که می‌خواهیم این است که به خوزستان با دیده انصاف نگاه شود.

خطیب نماز جمعه اهواز با اظهار اینکه خوزستان در انقلاب سهمی داشته است که هیچ استانی بعد از تهران نداشته است، خاطرنشان کرد:  اعتصاب کارکنان شرکت نفت باعث شد یک قطره نفت به خارج از کشور صادر نشود و برای خوزستان زیبنده نیست که یک دانش‌آموز ۱۰ کیلومتر راه را طی کند تا به مدرسه برود.

حسن زاده عنوان کرد: آمار بازماندگان از تحصیل در خوزستان آمار بالایی است و ما از نمایندگان می‌خواهیم خوزستان را منصفانه ببینند، زیرا شایسته نیست در کنار این پالایشگاه‌ها، پتروشیمی ها و ... فقر وجود داشته باشد.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر ایران تودیع و معارفه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارتش سفر رئیس جمهور به گلستان شیراز انقلاب اسلامی آیت الله حسن زاده اهواز نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد زندگی فانی و باقی

به نقل از آناتولی؛ مسجد بابا سلطان ترکیه با سازه‌ای فولادی ساخته شده که شکل دایره‌ای دارد و برای کسی که از بالا به آن نگاه می‌کند به شکل نقطه کوچکی به نظر می‌رسد. در سقف مسجد نیز چراغی به شکل هلال و ستاره دیده می‌شود. قُطر مسجد به ۲۴ متر می‌رسد و نمادی از تعداد ساعات شبانه روز است. طراحی مسجد توسط علی طارق باکسوی، مهندس معماری انجام شده که می‌گوید مفاهیم خاصی پشت طراحی این مسجد گنجانده شده که مهم‌تر از شکل خارجی و ظاهر مسجد است. باکسوی می‌گوید: مسجد به شکل دایره‌ای طراحی شده و وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنیم، به شکل یک نقطه دیده می‌شود و بیانگر آن است که انسان یک ذره کوچک در این هستی است. وی افزود: نیمی از گنبد مسجد بیانگر زندگی در دنیای فانی است و نیم دیگر آن که دارای رنگ طلایی است، نشانه زندگی پس از مرگ است؛ این مسجد دارای ۱۲ پنجره است و جهت سایه داخل مسجد بر اساس موقعیت خورشید تغییر می‌کند. وی در ادامه توضیح داد که فرش‌های مسجد دارای طراحی سه‌ بعدی است و این احساس را به نمازگزاران القا می‌کند که به سمت صفوف اولیه نماز حرکت کنند. باکسوی درباره مناره مسجد نیز گفت: این مسجد دارای یک مناره است که بر روی آن لفظ جلاله «الله» نقش بسته شده که سمبل وحدانیت خداوند متعال است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها