Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: رعایت نکات ایمنی، تمهیدات لازم و اطلاع از وضعیت راهها با استفاده از سامانه 141 از الزامات سفر در جاده های برفگیر و کوهستانی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   سردار حمیدی رئیس پلیس راه کشور در ارتباط تلنفی با برنامه گفتگوی 18:30 درباره وضعیت راه ها در محورهای مواصلاتی گفت: در حال حاضر اکثر راههای کشور باز است و تردد در آنها در جریان است بجز محور شمشک به دیزین که به دلیل نبود ایمنی مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او گفت: در یک ماه اول طرح امداد و نجات زمستانه مجموعه هماهنگی ها شرایط مطلوب تری را نسبت به سال های گذشته داشته است اما همچنان 2 ماه از زمستان باقی است و برخی مناطق مستعد ریزش بهمن، طوفان، کولاک و طغیان رودخانه ها هستند؛ 110 گردنه برفگیر در کشور داریم و برخی مناطق کویری هم طوفان شن پیش بینی می شود بنابراین هرجا احساس می شود ایمنی مردم به خطر می افتد می توان با حوصله به بازگشایی راه ها اقدام کرد.

سردار حمیدی در ادامه درباره اطلاعات راهها افزود: ما 2 نوع انسداد داریم یکی انسدادی است که پیش بینی می شود و از قبل اعلام می شود؛ نوع دیگر از انسدادها مقطعی است که در لحظه اتفاق می افتد و مرجع و تصمیم گیرنده اصلی پلیس راهور است البته ممکن است اطلاعات از پلیس راه به راهداری و رسانه ها با وقفه ای صورت گیرد.

رئیس پلیس راه کشور درباره امار و علت تصادفات در راهها گفت: نداشتن توجه به جلو در زمان بارندگی و رعایت نکردن فاصله طولی و رعایت نکردن سرعت مطمئنه منجر به تصادفاتی شده است که در برخی موارد هم فوتی داشته ایم بنابراین در کشور ما که 200 هزار کیلومتر جاده دارد و 19 استان درگیر بارندگی و برف است نمی توان گفت که حادثه ای اتفاق نخواهد افتاد بنابراین با رعایت نکات ایمنی و تمهیدات لازم و اطلاع از وضعیت راهها می توان از تصادفات بیشتر جلوگیری کرد.  حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره گفت: سامانه بارشی که از یکشنبه هفته گذشته وارد کشور شد و بسیاری از استان های کشور از جمله جنوب غربی کشور را تحت تاثیر قرار داد، روز دوشنبه هم بارش داشتیم اما خوشبختانه با ورود این سامانه هیچ یک از راه ها و جاده های اصلی کشور مسدود نشد و رفت و آمد ادامه داشت.  سامانه بارشی که روز چهارشنبه وارد کشور شد بارش ها را تشدید کرد و کل کشور را تحت تاثیر قرار داد. این سامانه همراه با کولاک و وزش باد بود و همه قسمت ها  امداد و نجات و راهداری تلاش کردند که جاده های کشور بسته نشود.  با وجودی که این سامانه همراه با بارش برف و کولاک شدید همراه بود که حتی روز گذشته  تهران را نیز دربرگرفت اما با تلاش راهداران محورهای اصلی باز بود فقط  پلیس راهور در جهت اطمینان اعلام کرد که دو محور فیروزکوه و هراز بسته است. تنها جاده چالوس به دلیل احتمال ریزش بهمن چند ساعت بسته شد که با تلاش همگانی همه نیروها باز شد و مشکلی پیش نیامد.
 مطاعی درباره تعامل راهداری با پلیس راه گفت: هیچ گونه دوگانگی در اطلاع رسانی عمومی برای راهها با پلیس راهور نداریم و مرجع اصلی تصمیم گیری را پلیس می دانیم و هماهنگ هستیم.

او درباره سامانه اطلاع رسانی 141 گفت: در تماس های تلفنی اطلاعات به صورت زنده پخش می شود و به صورت آنلاین و شبانه روزی اپراتورها پاسخگو هستند.  او گفت: نرم افزارهای نصب شده در گوشی های همراه در برون شهری کاربرد ندارد و در بیشتر موارد هموطنان به بیراهه کشیده شده اند بنابراین توصیه می شود اطلاعات را از منابع معتبر، زیرنویس های شبکه خبر و سامانه 141 راهها بگیرند و احتیاط را حتما رعایت کنند. شاهین فتحی  معاون عملیات سازمان امداد و نجات دیگر مهمان برنامه گفت: همه پایگاه های ما در طرح امداد و نجات زمستانه بعلاوه هزار 280 پایگاهدر حال آماده باش و  آماده خدمات رسانی هستند.  در 48 ساعت گذشته در 19 استان بالغ بر 7 هزار و 681 نفر از خدمات جمعیت هلال احمر و امداد رسان استفاده کردند.  411 نفر در راه مانده اسکان اضطراری داده شدند. نکته مهم این است که 805 خودرو از مسیر برف و کولاک رهایی داده شده و به مناطق امن برده شدند.
او افزود: در 19 استان گرفتار، 124 تیم عملیاتی ما در 101 محور کوهستانی به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.
 
فتحی در ادامه درباره مهمترین علت گرفتاری در جاده ها در روزهای برفی گفت: نداشتن اطلاع از وضعیت جاده ها و نداشتن امکانات لازم یکی از دلایل گرفتاری در جاده هاست.  سازمان هواشناسی اطلاعیه های لازم را دارد بنابراین به همراه داشتن وسایل گرم و مواد خوارکی برای افراد توصیه می شود که اگر ترافیک، برف و مسدود شدن راه اتفاق افتاد مسافران بتوانند از خود محافظت کنند.
 او گفت: تلفن 112 برای امداد رسانی هلال احمر اعلام شده و بدون سیم کارت هم می توان تماس گرفت؛ برای امداد رسانی نزدیک ترین تیم به محل اعزام می شود و میانگین سرعت رسیدن به محل به کمتر از 10 دقیقه رسیده است.

فتحی گفت: در سیلاب های 7 استان در  48 ساعت گذشته، نیروهای امداد رسان به بیش از 40 منزل امداد رسانی کردند و آب داخل منزل را تخلیه کردند.

او از نیروهای راهداری، پلیس و اورژانس و امداد و نجات، هلال احمر و مجموعه عوامل امدادی که در راهها تلاش می کنند مردم راحت باشند،تشکر کرد.   احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در ارتباط تلفنی گفت: بارش ها در نیمه غربی و مرکزی کشور پایان یافته و به صورت پراکنده بارش هایی در استان های آذرباریجان غربی، کردستان، همدان و زنجان داشتیم که بتدریج در ساعات آینده به پایان می رسد فقط در ارتفاعات استان گلستان و نیمه شرقی استان و خراسان شمالی بارش برف ادامه دارد که تا فردا به پایان خواهد رسید.
او افزود: برودت و سرما در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود. دمای هوای تهران فردا بین 0 تا 3- درجه در نوسان خواهد بود و روز سه شنبه افزایش نسبی دما را خواهیم داشت اما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه برای تهران و شهرهای صنعتی افزایش نسبی آلاینده ها را خواهیم داشت. تا پایان هفته موج فعالی نخواهیم داشت که بارشی ایجادکند به طور کل این هفته کشور بدون بارش خواهد بود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برف جاده ها راهداری پلیس راه هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مددگیرنده به مددکننده راهبرد موفق کمیته امداد

به گزارش تابناک، دکتر مخبر صبح امروز (دوشنبه) در این رویداد، با تاکید بر اینکه نیروهای نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می شود.
وی با قدردانی از اقدامات و تلاش های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است اما مزیت بزرگ تر و ارزشمند تر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت های کشور را شکوفا می سازد.
معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می توان به نتایج بزرگ دست یافت. وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان ها در کنار کارخانه های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش های لازم را در کارخانه ها و صنایع فراگیرند. دکتر مخبر خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می شود.
معاون اول رئيس جمهور افزود: تلاش ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.
وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می داند. دکتر مخبر در ادامه چابکی،‌ انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب پذیر جامعه بوده است.
دکتر مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبردهای منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشورهای قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرئت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند و جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره)‌ و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی،‌ امنیتی و روابط بین الملل می درخشد و قدرت ها و کشورهای منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.
مرتضی بختیاری رئيس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به ۱۰۸۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می بریم و زمینه های حمایت از ۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت های دولت سیزدهم فراهم است.
همچنین پیش از این مراسم دکتر مخبر از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان هنرستان های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با حضور دکتر مخبر و اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
لازم به ذکر است خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال ۱۴۰۲ با تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری ۳۲ اردوی راهیان پیشرفت در ۳۱ استان، ۱۰ هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از ۶۵ هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • تبدیل مددگیرنده به مددکننده راهبرد موفق کمیته امداد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان