Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس مشترک شورای سوریه دمکراتیک گفت: هر منطقه امنی باید خالی از وجود نیروهای ترکیه و گروه های مسلح موردحمایت آن باشد.

به گزارش رسانه های کردی، 'امینه عمر' روز جمعه در حاشیه افتتاح نمایشگاه 'همه باهم پیش به سوی آزادسازی عفرین' در شهر قامشلی افزود: اندیشه و عقیده اشغالگری ترکیه ارثی است و اقداماتی که در عفرین و دیگر مناطق شمالی سوریه انجام می دهد نشانه آشکاری بر طمع ورزی ها و نیت پلید این کشور برای تغییر ساختار جمعیتی این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نباید اجازه داد که ترکیه بیش از این به اشغالگری ادامه دهد.
عمر گفت: هرگونه منطقه امن باید به دور از حضور ترکیه و گروه مسلح مانند ارتش آزاد موردحمایت این کشور و تحت نظارت بین المللی باشد تا بتواند امنیت و ثبات ساکنان آن را در مقابله با هرگونه حمله ترکیه حفظ کند.
رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه 18 دی ماه در نشست گروه پارلمانی این کشور تاکید کرد که ایجاد منطقه امن در نوار مرزی سوریه با ترکیه توسط ما انجام خواهد گرفت و رئیس جمهوری آمریکا نیز با این تصمیم موافقت کرده است.
درهمین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه سه شنبه گذشته در گزارشی مدعی شد: منطقه امنی که ترکیه با دولت آمریکا بر سر آن به توافق رسیده شامل مناطقی از سه استان حلب، رقه و حسکه سوریه می شود.
این موضوع با مخالفت گروه های مختلف کردهای سوریه روبرو شده است و آلدار خلیل از مسئولان کردهای سوریه گفت: با ایجاد منطقه امن تحت کنترل و نظارت ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه مخالفیم.
خلیل در گفت وگو با خبرگزاری هاوار افزود: برای ایجاد منطقه امن ابتدا باید مشخص شود، چه کسی تهدید است و امنیت چه کسی باید تامین شود.
وی بیان کرد: اگر منطقه امن برای حفظ امنیت در شمال سوریه و دفاع از منطقه در مقابل تهدیدهای ترکیه باشد، سیاست بسیار خوب است اما اگر موضوع برعکس باشد این سخن دیگری است.
مسئول روابط خارجی جنبش جامعه دمکراتیک سوریه گفت: اظهارات مسئولان ترکیه مبنی بر اینکه این کشور ناظر و مسئول منطقه امن در شمال سوریه باشد نشان می دهد که این موضوع برای امنیت شمال سوریه نیست.
وی اضافه کرد: از آمریکا درباره منطقه امن موردنظر توضیح خواسته ایم و اگر آمریکایی ها بگویند که چنین منطقه ای تحت کنترل ترکیه ایجاد می شود، با آن مخالفیم ولی می توانیم ایجاد چنین منطقه امنی را تحت کنترل سازمان ملل متحد بپذیریم.
ازسوی دیگر یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه سه شنبه شب اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درخصوص ایجاد منطقه امن در نوار مرزی سوریه با این کشور را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این مقام که نامش ذکر نشده ،گفت: اظهارات رئیس جمهوری ترکیه، بار دیگر تاکید می کند که این نظام حامی تروریست ها در مذاکرات آستانه است و تنها با زبان اشغالگری و تجاوز صحبت می کند.
وی در ادامه گفت: سوریه تاکید می کند که تلاش ترکیه برای ضربه زدن به یکپارچگی سوریه تنها تجاوز آشکار، اشغال مستقیم اراضی آن و حمایت از تروریسم بین المللی از سوی این کشور محسوب می شود که 8 سال با سوریه درحال مبارزه است.
این منبع در ادامه گفت: سوریه بر دفاع از ملت و تمامیت ارضی خود از هر نوع تجاوز واشغال، از جمله اشغال اراضی سوریه توسط ترکیه با هر وسیله و امکانات تاکید می کند.
شبک**6116**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه منطقه امن كردهاي سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

 چهار نفر از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در پی بمباران هوایی مناطق شمال عراق از سوی ارتش ترکیه کشته شدند.

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد: سه عضو پ.ک.ک در منطقه موسوم به عملیات «چنگال – قفل» و یک عنصر دیگر در منطقه هاکورک در شمال عراق کشته شدند.

این وزارتخانه تأکید کرد که به عملیات قاطعانه و تأثیرگذار علیه «تروریسم» ادامه خواهد داد.

در همین راستا، رسانه ها از حمله هوایی ترکیه به روستاهای بلاوه و کوهرز در ارتفاعات متینا در استان دهوک خبر دادند.

 ارتش ترکیه در ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ عملیات «چنگال – قفل» را علیه مواضع حزب کارگران کردستان در مناطق متینا، زاب، افشین و باسیان در شمال عراق آغاز کرد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • جهان اسلام آماده تحقق حذف رژیم جعلی صهیونیستی است
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • دوندگان همدانی، آماده اعزام به جام جهانی پیاده روی
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟
  • ثبت رکورد انتقال گاز به استان‌های شمالی کشور در ۱۴۰۲
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان
  • استقرار یگان‌های بسیار قوی ارتش در مرزهای شرقی ایران