Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:59:04 GMT

ممنوعیت سفر اعضای کنگره با هواپیماهای دولتی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۳۸۳۴

دولت آمریکا سفر اعضای کنگره با هواپیماهای دولتی در دوره تعطیلی دولت فدرال را بدون کسب مجوز، ممنوع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، کاخ سفید اعلام کرد که اعضای کنگره در دوره تعطیلی دولت نمی‌توانند بدون اجازه از کاخ سفید، از هواپیماهای دولتی استفاده کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای گذشته بارها دموکرات‌ها را باعث و بانی تعطیلی طولانی‌مدت دولت معرفی کرده، روز پنج‌شنبه در اقدامی که در شبکه‌های اجتماعی از آن به عنوان انتقام‌جویی شخصی یاد شده، سفرهای خارجی «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ در نامه‌ای به پلوسی، گفته است: «خانم رئیس گرامی، به دلیل تعطیلی [دولت] متأسفانه باید به اطلاعتان برسانم که سفر شما به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق افتاده است. هر زمان که تعطیلی به پایان رسید، مجدد برای این گشت و گذار شما برنامه‌ریزی می‌کنیم.»

وی در این نامه می‌افزاید: «با توجه به اینکه ۸۰۰ هزار کارگر فوق‌العاده آمریکایی حقوق دریافت نمی‌کنند، اطمینان دارم که شما هم موافق هستید که به تعویق انداختن این برنامه، کاملا مناسب است. علاوه بر این، احساس می‌کنم که بهتر است در این برهه شما در واشنگتن بمانید و با من مذاکره کنید، به جنبش امنیت قدرتمند مرزی بپیوندید تا این تعطیلی را تمام کنیم.»

ترامپ سپس به پلوسی پیشنهاد کرده که اگر می‌خواهد می‌تواند با هواپیمای عادی و با هزینه شخصی این سفرها را انجام دهد.

خودداری رئیس‌جمهور آمریکا از در اختیار گذاشتن هواپیمای دولتی، در حالی صورت می‌گیرد که پلوسی قرار بود تنها یک ساعت دیگر سفر خود به اروپا و غرب آسیا را آغاز کند.

نامه کنایه‌آمیز ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن منتشر می‌شود که پلوسی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست سخنرانی سالانه‌اش در مورد وضعیت ایالات متحده را به بعد از پایان تعطیلی دولت موکول کند.

اکنون ۲۷ روز است که به دلیل اختلاف میان کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره در مورد بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت آمریکا به دلیل عدم تخصیص بودجه، در وضعیت تعطیل قرار گرفته و بیش از ۸۰۰ هزار کارمند دولت یا به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند یا بدون دریافت حقوق در محل کار خود حاضر می‌شوند. ترامپ دو روز پیش هم از اینکه پلوسی همچنان حقوق دریافت می‌کند، ابراز ناخرسندی کرد. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکاست و هنوز هم هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، این تحلیلگر شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره سرپیچی عمدی ترامپ از دستور «خوان مرچان» قاضی دادگاه منهتن که رسیدگی به پرونده کیفری وی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در صورت بازداشت و حبس ترامپ، علاوه بر شورش سراسری در کشور، محبوبیت وی در نزد آمریکایی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اگر از نظر سیاسی، جزء طرفداران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور باشم، به هیچ وجه تمایل ندارم که ترامپ را در زندان ببینم، تاکید کرد: زیرا این کار نه فقط مردم را بیش از پیش ملتهب و عصبانی خواهد کرد بلکه بر محبوبیت ترامپ در میان آنها نیز خواهد افزود.

به نوشته هیل، دفتر دادستانی منطقه منهتن روز دوشنبه از قاضی دادگاه پرونده کیفری ترامپ خواست که دستور بازداشت و زندانی شدن رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل پست‌های تحریک‌آمیزش در رسانه‌های اجتماعی در مورد پرونده کیفری پرداخت حق‌السکوت (به یک بازیگر)، صادر کند.

کریس کانروی دستیار دادستان منطقه خواستار جریمه یک هزار دلاری ترامپ برای هر پست در شبکه‌های اجتماعی شده و یادآور شد که به دلیل اینکه ترامپ دستور قاضی مبنی بر ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی را زیر پا گذاشته است، باید بازداشت و حبس شود.

از سوی دیگر ترامپ پس از ورود به دادگاه، این دستور قاضی را ناعادلانه خواند و گفت: این دستور باید لغو شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه این دستور قاضی، باعث سلب حقوق اساسی وی شده است، تاکید کرد: چطور دیگران حق دارند در مورد من صحبت کنند اما من حق ندارم در مورد دیگران حرف بزنم؟

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • تیک تاک در یک قدمی ممنوعیت یا تجزیه در آمریکا
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ