Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز ۲۸ دی ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس برای بررسی و تصویب نهایی اظهار کرد: دولت این لایحه را برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده، اما محال است مجلس آن را مصوب کند چرا که برخی از مفاد آن دست و پای نمایندگان را در دخالت‌های نابجا در عرصه‌های مدیریتی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی انتخابات را یکی از برکات انقلاب اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: همین که برخلاف نظام شاهنشاهی ملت ایران بی‌واسطه در عرصه مدیریت کشور اراده خود را حاکم می‌کنند جای خوشحالی است و این خود بزرگترین اکرام و تکریم مردم به حساب می‌آید.
امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه هیچ اهانتی بالاتر از این نیست که برای یک ملت قیم انتخاب شده تا بدون اراده مردم روند مدیریت و اجرای کار‌ها به پیش رود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران ستمشاهی دربار، ساواک و اشرف سه عنصر انتخاب وزرا، وکلا و سفرا بودند در حالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اراده ملت ایران بود که در همه عرصه‌ها فصل‌الخطاب قرار گرفته و حتی دموکراسی دروغین آمریکا و اروپا را خلع سلاح کرد.
عاملی انتخابات در کشورمان را برخلاف سایر کشور‌ها یک انتخابات جدی و واقعی اعلام کرد و گفت: در بسیاری از کشور‌ها ما شاهد مهندسی انتخابات و حتی دخالت‌های نابجا بودیم در حالی که در کشور ما براساس قانون اساسی انتخابات عرصه حضور و مشارکت مردم است و هیچکس نمی‌تواند ادعای ریاست دائمی داشته باشد.
وی به ادعای سران آل سعود اشاره و تصریح کرد: اینکه خاندان آل سعود خاندانی برگزیده هستند حرف خنده‌داری است و تنها کشوری که در آن قانون اساسی وجود ندارد عربستان است در حالی که آن‌ها مدعی عمل به قرآن به عنوان مبنای قانونی خود هستند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی انتخابات ما از جهات مختلف ثمراتی داشته، اما ضروری است فضای انتخاباتی ما به سمتی برود تا نخبگان جامعه در سایه انتخابات ارتقا و اعتلا یابند.
عاملی اضافه کرد: اگر مجلس را عصاره فضایل ملت می‌دانیم باید در انتخابات مجلس به سمتی حرکت کنیم تا هیچ نماینده‌ای به خود جرات دخالت در عزل و نصب‌های سیاسی و مدیریتی را ندهد و اجازه دهند تا در چرخه مدیریت کشور افراد شایسته در مناصب قرار گیرند.
وی اظهار کرد: برای ما استانی و یا غیراستانی برگزار شدن انتخابات هیچ اهمیتی ندارد بلکه آنچه که مهم است اینکه یک نماینده به وظیفه قانونگذاری و نظارت خود به خوبی عمل کرده و از برخی فعالیت‌های حاشیه‌ای به ویژه عزل و نصب‌های مدیران دست بردارد.
امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در تراز انقلاب اسلامی نیست که قبل از انتخابات و براساس یک معامله مدیریت‌ها به نوعی تقسیم شود بلکه در ۴۰ سالگی انقلاب که دوران بلوغ نظام اسلامی ماست باید افراد شایسته، توانمند و فاخر راهی مجلس شده و مسئولیت را برعهده گیرند.
عاملی همچنین به تدوین لایحه تقسیمات کشوری از سوی وزارت کشور و ارسال آن به دولت اشاره کرد و گفت: مقام عالی اجرایی استان و نمایندگان باید در این زمینه از حق و حقوق استان دفاع کنند و نسبت به ارتقای شهر‌های اصلاندوز، جعفرآباد، هشتجین، انگوت، رضی و آبی‌بیگلو به شهرستان تلاشی جدی داشته باشند.
وی همچنین ۱۹ ژانویه روز آذری‌های ملمان جهان را گرامی داشت و بیان کرد: مردم آذربایجان در این روز با شکستن حصار نظام کمونیستی به اصالت خود که همان تدین و دینداری بود برگشتند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل سیاست و اقتصاد عزل و نصب سیاسی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • پنج اخطار برای یک مجلس