Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@21:14:03 GMT

سفر جنجالی ملانیا ترامپ با هواپیمای دولتی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۳۹۵۷

سفر جنجالی ملانیا ترامپ با هواپیمای دولتی

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،«شات داون» یا تعطیلی موقت دولت فدرال آمریکا حالا به حربه ای موثر در دستان «دونالد ترامپ» برای تسویه حساب با مخالفان و رقبا تبدیل شده است.

بخش عمده ای از دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر به دنبال عدم توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور با دموکراتها برای رای به بودجه فدرال تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در مورد تامین بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف دارند.

این تعطیلی با ورود به چهارمین هفته رکوردی جدید برجای گذاشته و با حواشی متعددی همراه شده است.

ندادن مجوز به «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای استفاده از هواپیمای دولتی جهت سفر به بلژیک، مصر و افغانستان از جمله حواشی تازه ای است که تعطیلی موقت دولت فدرال ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ در نامه ای طنزآمیز که در آخرین لحظات پیش از انجام این سفر به دست نانسی پلوسی رسید تاکید کرد که رئیس مجلس نمایندگان باید سفر به خارج از کشور با استفاده از امکانات دولتی را لغو کند و برای انجام کارهای بیشتر در واشنگتن بماند.

این تصمیم ترامپ به اعتقاد تحلیلگران نوعی تسویه حساب از سوی رئیس کاخ سفید ضد نانسی پلوسی تلقی می شود که از سه هفته پیش تا کنون با ترامپ بر سر «بن بست بودجه » کشمکش پیدا کرده است.

آقای ترامپ در این نامه از خانم پلوسی خواسته است که سفر خود را به تعویق بیاندازد و در واشنگتن بماند تا بیشتر با وی مذاکره کند.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی لغو و به تاخیر می افتد که به دلیل ماهیت آن و نیز مقصد های تعیین شده از جمله کشور افغانستان قرار بود به صورت محرمانه و غیر علنی صورت گیرد.

بر این اساس سخنگوی نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه دولت دونالد ترامپ را به افشای اطلاعات مربوط به این سفر متهم کرد. به گفته «درو همیل» منتشر شدن نامه رئیس جمهوری و لو رفتن اطلاعات سفر با پرواز تجاری که قرار بود خانم پلوسی در یکی از مراحل آن عازم افغانستان شود عملا بن بستی بر سر راه این برنامه قرار داده است.

در بیانیه سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آمده است که پس از منع استفاده از هواپیمای نظامی برای سفر جمعی به منطقه جنگی، خانم پلوسی تصمیم گرفت از پروازهای تجاری برای عزیمت به کشورهای مقصد از جمله افغانستان استفاده کند.

این سفر اما به گفته سخنگوی خانم پلوسی به دلایل امنیتی لغو و به تاریخ دیگری موکول شده است.

سفر هوایی ملانیا ترامپ به فلوریدا با هواپیمای دولتی

لغو سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دستور دونالد ترامپ و با بهانه تعطیلی موقف دولت فدرال در حالی صورت می گیرد که همزمان با انتشار این مطلب، رسانه ها از سفر هوایی «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا با یک هواپیمای دولتی خبر دادند.

این سفر نیمه شب پنجشنبه برای عزیمت به «مار-ئه-لاگو»، بنایی تاریخی در «پام بیچ» ایالت «فلوریدا» صورت گرفته است. «مار-ئه-لاگو» اقامتگاهی زمستانی برای رؤسای جمهور آمریکا و مهمانان خارجی آن محسوب می شد که هرگز از سوی روسای جمهوری پیشین استفاده نشد.

بنای یاد شده در سال ۱۹۸۵ توسط دونالد ترامپ خریداری و به مجموعه اموال شخصی وی اضافه شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آمریکا دونالد ترامپ ملانیا ترامپ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ