Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت یاسوج گفت: با توجه به گسترش روزافزون تهاجم فرهنگی دشمنان، باید ملت ایران سبک زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) از جمله حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع، امام ‌جمعه موقت یاسوج ظهر امروز ( 28 دی ) در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پارسایی در دین، گفت: تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناهان اساس تمام کمالات معنوی انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه قرآن مجید تقوا را تنها معیار سنجش ارزش انسان ها می داند، اظهار داشت: قرآن در آیه ای تقوا را بهترین زاد و توشه معرفی می کند که بهترین توشه برای سفر قیامت و ابدی است

 

خاضع با اشاره به اینکه قرآن در آیه ای دیگر بهترین لباس برای انسان را تقوا معرفی می کند، اضافه کرد: تقوا، ایمان، عمل صالح، حیا و ترس از خدا تفسیر شده است.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج ضمن اشاره به اینکه لباس بدن انسان را از سرما و گرما محافظت و عیوب و زشتی های بدن را می پوشاند، ابراز داشت: لباس سپری در مقابل آسیب هاست و تقوا نیز سپری است که انسان را از آتش جهنم حفظ می کند.

 

وی تقوا را قلعه ای مستحکم و شکست ناپذیر و فجور و گناه را قلعه ای سست و بی دفاع دانست و اضافه کرد: تنها به وسیله تقواست که انسان می تواند از گزند گناه محفوظ بماند.

 

خاضع یادآور شد: اگر می خواهیم در بحران ها و فتنه ها دچار خطا و اشتباه نشویم و حق را از باطل به درستی تشخیص دهیم، راه آن کسب تقواست.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه اگر بخواهیم از وسوسه های نفسانی و گرفتاری های این دنیا رها یابیم راه آن کسب تقواست، ادامه داد: اگر می خواهیم از رزق و روزی خداوند بهره مند شویم، پایه آن تقوا است، چرا امروز غالبا جوامع بشری در زندگی شان گرفتار و در تنگنا هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید: «کسی که از یاد من روی بگرداند، زندگی سخت و معیشت تنگی خواهد داشت»، خیلی ها شاید گرفتاری مالی نداشته باشند، اما آرامش و آسایش ندارند.

 

خاضع با اشاره به اینکه خدا منحصرا اعمال افراد متقی را می پذیرد و اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم، راه آن تقواست، تاکید کرد: زیربنای سعادت انسان تقوا، ذکر خدا و دوری از گناه و معصیت است.

 

خطیب ‌جمعه موقت یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته نیز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و نظم در امور زندگی، گفت: شنبه پایان جنگ ۲۲ روزه در غزه است که روز تجلیل از مقاومت مردم غزه و «روز غزه» نام گذاری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این منطقه 2 میلیون نفر جمعیت داشته و جزو متراکم ترین مناطق جهان است، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به تعبیر خود آن را به بزرگترین زندان تبدیل کرده است.

 

خاضع با بیان اینکه راه ارتباطی این منطقه یک گذرگاه بوده که گاهی بسته شده و گاهی تحت کنترل رژیم صهیونیست قرار می گیرد، ابراز داشت: رژیم غاصب صهیونیستی چهار بار به این منطقه حمله کرده اما با مقاومت مردم این منطقه، هر بار شکست خورده است‌.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب به هر کجا می خواست حمله و آنجا را اشغال می کرد، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی و روح بیداری که در کشورهای اسلامی ایجاد شده، شاهد شکست روز افزون این رژیم جعلی هستیم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اگر روزی شعار نیل تا فرات سر می داد امروز مجبور است دور خود دیوار بکشد، اضافه کرد: آخرین جنگی که بر علیه مردم غزه انجام داد دو روز طول کشید و این نشان دهنده افول و سقوط رژیم جعلی صهیونیستی است.

 

خاضع ابراز داشت: زمانی رژیم صهیونیستی به کشورهای عرب حمله و سرزمین های تحت اشغال را سه برابر افزایش داده بود، اما امروز برای حفظ خود، اطرافش را دیوار می کشد.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه از فروردین امسال هر هفته مردم فلسطین تظاهرات بازگشت را کلید زدند، تصریح کرد: اکنون که چهل و سومین هفته تظاهرات برگزار می شود، بیش از ۲۲۰ نفر به شهادت رسیدند.

 

وی روز یکشنبه، ۳۰ دی ماه را مصادف با شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دانست و اضافه کرد: وجود مبارک امام عصر فرمودند: «دختر حضرت محمد برای من اسوه و الگو است، شاید فکر می کنید ایشان تنها برای زنان الگوست، در حالی که ایشان برای همه بشریت بهترین اسوه و الگوست و ایشان آینه تمام نمای پیامبر و الگوی کامل برای جامعه اسلامی است».

 

خاضع خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در پاکی و کمالات معنوی، در دفاع از حق و عدالت، در عفاف، حیا، پاکدامنی، همسرداری و تربیت فرزند بهترین اسوه برای جامعه بشری است.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه زندگی ایشان باید الگو برای همه خانواده ها باشد، ادامه داد: باید ببینیم تا چه اندازه در مسیر زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) قرار داریم.

 

وی تاکید کرد: در دنیای امروز و در میان این همه تهاجم فرهنگی، اگر از زندگی این بانوی بزرگوار و ائمه الگو برداری کنیم، چنین گرفتاری هایی را نخواهیم داشت.

 

خاضع اضافه کرد: در دنیای امروز که نظام غرب به دنبال فروپاشی کانون خانواده است و با ارائه محتواهای غیر اخلاقی، می خواهد برای زنان اسلام چنین الگوهایی را نشان دهد، بر ما لازم است چنین الگوهایی را سرمشق خود قرار دهیم.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج به سالروز شهادت حاج شیخ عباس قمی اشاره و ابراز داشت: ایشان شاگردان بسیاری را پرورش داد و کتب ارزشمندی را تألیف کرد.

 

وی اعدام انقلابی حسن علی منصور توسط شهید بخارایی را از دیگر مناسبت های هفته دانست و تاکید کرد: منصور از مهره های وابسته به غرب و به تعبیر امام، خود فروخته بود.

 

خاضع با اشاره به اینکه منصور کسی بود که حکم تبعید امام را به ترکیه صادر و از طراحان لایحه کاپیتولاسیون بود، ادامه داد: سرانجام منصور در روز  یکم بهمن ماه سال ۴۳ وقتی درحال پیاده شدن از خودرو بود، مورد اصابت گلوله های شهید بخارایی قرار گرفت و چند روز بعد به هلاکت رسید.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به روزهای تاریخی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: نظام مردم سالار جمهوری اسلامی در بهمن ماه سال پنجاه و هفت پیروز و نظام شاهنشاهی سقوط کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در ۲۹ دی ماه ۵۷ به مناسبت اربعین در کشور مردم در راهپیمایی شرکت و خواهان استقرار جمهوری اسلامی ایران شدند ، تصریح کرد: در ۳۰ دی ماه ۵۷ امام از ترکیه پیامی صادر و ضمن تشکر از مردم، اعلام کردند یه مردم ملحق می شوند.

 

خاضع با بیان اینکه امام در دوم بهمن ماه ۵۷ پیامی را به آیت الله ملک حسینی صادر کردند، اضافه کرد: در پیام امام خطاب به مردم آمده: « اینجانب از طوایف بویراحمد و سایر طوایف شجاع ایران تقاضا دارد که در حفظ نظم و امنیت منطقه خودشان کمال مراقبت را بنمایند؛ و در این موقع حساس که به وطن ما می ‏گذرد، نگذارند اشخاص ماجراجو به بدخواهان دین و کشور بهانه دهند. از خداوند تعالى عظمت اسلام و مسلمین را خواهانم».

خطیب جمعه موقت یاسوج در ادامه به بازداشت و شکنجه مرضیه هاشمی، خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی اشاره کرد و گفت: او متولد آمریکاست و بعدها به اسلام روی آورد و شیعه شد.

 

وی با اشاره به اینکه مرضیه هاشمی برای دیدار با برادر بیمارش به آمریکا سفر و در آنجا دستگیر شد، اظهار داشت: در آمریکا به وی اهانت کرده و دست و پایش را زنجیر زدند و به زندان بردند، گویا یک مجرم را گرفته باشند.

 

خاضع با بیان اینکه آمریکایی ها مجرم ترین انسان ها هستند، ادامه داد: تنها غذایی که به این خانم می دادند، گوشت خوک بود و لباس نامناسبی در اختیارش قرار می دادند .

 

امام جمعه موقت یاسوج ضمن اذعان به اینکه برخی افراد خودفروخته در کشور قبله خود را آمریکا می دانند، عنوان کرد: این اقدام آمریکا نقض حقوق شهروندی و حقوق بشری است و ما وظیفه داریم این اقدام را محکوم و از نهادهای مرتبط درخواست می کنیم این اقدام را محکوم کنند و همه تلاش خود را برای آزادی این خبرنگار متعهد به کار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه از ۲۹ دی تا ۶ بهمن به عنوان هوای پاک نام گذاری شده، گفت: استان ما دارای هوای پاک بوده و باید قدردان این طبیعت باشیم و آن را آلوده نکنیم .

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر جنوب کرمان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران ارتش تودیع و معارفه تظاهرات بازگشت مرضیه هاشمی امام جمعه تقوا امنیت غزه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم

حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین گردهمائی ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در گلستان گفت: گردهمائی عهد حضور با هدف سازمان دهی و انسجام بخشی ائمه جمعه در راستای آموزش‌های مد نظر برای شبکه امامت و موضوعاتی در راستای جهاد تبیین تا پایان سال در هشت منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: جمعیت، مسجد، نوجوان و آموزش و پرورش از موضوعات گردهمائی دو روزه ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی است.

او بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب در قالب اردوی راهیان پیشرفت را هم از برنامه‌های این گردهمائی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری