Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@17:50:48 GMT

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۴۱۸۲

خرداد: رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما در پوشش برنامه فضایی، بار دیگر ایران را کشوری متفاوت از دو سال پیش خواند و ادعا کرد که ایران خواهان گفتگو با آمریکاست.
 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی به فضا واکنش نشان داد و مانند دیگر مقام‌های دولتش برنامه فضایی ایران را برنامه‌ای در راستای ساخت موشک‌های قاره‌پیما توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که در مراسم رونمایی از سند بازنگری دفاع موشکی در ساختمان وزارت دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «سه‌شنبه‌ای که گذشت، رژیم ایران یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد، که شکست خورد. اگر [این پرتاب]شکست نمی‌خورد، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می‌داد، که می‌توانستند از آن برای دنبال کردن توانمندی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده کنند. توانمندی رسیدن به ایالات متحده، که البته اتفاق نخواهد افتاد.»
وی افزود: «آنچه از زمانی که من به ریاست‌جمهوری رسیده‌ام با ایران انجام داده‌ایم، واقعا معجزه‌آسا است. من به آن توافق هسته‌ای وحشتناک و ضعیف پایان دادم؛ و به شما می‌گویم که ایران امروز کشوری بسیار متفاوت از آن چیزی است که دو سال پیش بود. این همان [کشور]نیست و همان نخواهد بود. من معتقدم که آن‌ها می‌خواهند گفتگو کنند.»
پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در ادعایی که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» جامعه نظامی و اطلاعاتی آمریکا آن را نادرست می‌دانند، مدعی شده بود که ایران تلاش می‌کند در پوشش برنامه فضایی، به سمت فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما حرکت کند.
در سندی که ترامپ امروز رونمایی کرد، بر خلاف معاهدات بین‌المللی که بر لزوم ممانعت از نظامی شدن فضا تأکید دارند، آمریکا رسما اعلام کرد که قصد دارد در فضا سامانه‌های «دفاع موشکی» مستقر کند. ترامپ در سخنرانی‌اش گفت: این سامانه‌ها علاوه بر دفاع، قابلیت‌های تهاجمی نیز خواهند داشت.
وی علاوه بر این، از برنامه پنتاگون برای استقرار چندین سامانه دفاع موشکی خشکی و دریاپایه در سرتاسر آمریکا خبر داد و گفت: این سامانه‌ها باید شلیک موشک به سمت آمریکا را در هر زمان و از هر مکانی که رخ دهند، رصد کرده و با آن‌ها مقابله کنند.
در سند بازنگری دفاع موشکی آمریکا برنامه موشکی چین و روسیه مهم‌ترین تهدیدات پیش روی آمریکا توصیف شده و از برنامه موشکی ایران و کره شمالی هم به عنوان «نگرانی‌های قابل توجه» یاد شده است. برچسب ها: ترامپ ، ماهواره‌بر ، موشک

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ ماهواره بر موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با شرکت ۱۸ کشور و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و بین المللی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع و صنایع نظامی در بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه، به نمایش سلاح‌ها و تجهیزات و فناوری‌های نوین خود در زمینه امنیت سایبری پرداختند.

ثامر الحسینی، فرمانده یگان واکنش سریع عراق به شبکه خبری العالم گفت: شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی دستاورد‌های نظامی و امنیتی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این بین، مجموعه بزرگی از انواع پهپاد‌ها مورد توجه قرار گرفتند. به اعتقاد من مبادله تجربیات در این زمینه تأثیرات بسیاری بر روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر جای خواهد گذاشت.

این نمایشگاه با شعار «با وحدتمان پیروز شدیم» در راستای توجه عراق به متنوع سازی منابع تأمین اسلحه آنهم در سایه چنبره آمریکا بر بازار اسلحه عراق برگزار شد.

علی الخزعلی، مدیر توسعه فعالیت‌های شرکت «سمر الخیر» به خبرنگار العالم گفت: شرکت ما به عنوان یک شرکت خصوصی، وظیفه خود می‌داند که پا به پای شرکت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه دهد. این شرکت کار خود را با تولید نسخه‌های اولیه سلاح سبک یعنی هفت تیر بابل آغاز کرد.

وزارت دفاع ایران با تولیدات مختلفی از جمله پهپاد‌های دوربرد «مهاجر» و «غزه» و موشک‌های ضد زره دهلاویه و سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی و صنایع جنگ الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق هم طی سخنانی در این نمایشگاه گفت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که سعی ما بر این است که ارتش عراق را به تمام سلاح‌های جدید و مدرن برای تقویت قدرت نظامی و دفاعی مجهز کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه دامنه تجارت بین المللی و نشان دادن علاقه مندی عراق به توسعه روابط نظامی و نوسازی توانمندی‌های امنیتی و نظامی خود است.

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی