Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، پس از یک هفته فعالیت، شامگاه (۲۸ دی) به کار خود پایان داد

خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان: امیر المومنین علی علیه السلام در حدیثی می فرمایند: من تسلی بالکتب لم تفته سلوه، هر کس که با کتاب ها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی شود.
مقوله کتاب و کتابخوانی از جمله عوامل تأثیرگذار بر فرهنگ یک جامعه است و سرانه مطالعه در هر جامعه ای نمایانگر رشد و پویایی آن جامعه است بنابراین به منظور افزایش سرانه مطالعه، نیاز به یکسری زیر ساخت هاست، یکی از این زیرساخت ها برپایی نمایشگاه های کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایشگاه های کتاب، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.
خوشبختانه چند سالی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، که یک رخداد بزرگ فرهنگی است، در مرکز شهر جیرفت برگزار می شود و در مدت زمان دایر بودن این نمایشگاه، خیل عظیمی از علاقمندان از غرفه های تازه های کتاب، بازدید و خرید می کنند.

در حرکتی نوین از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، قریب به سه سال است که بخش فعالیت های جنبی در مجاورت نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان دایر می شود.

امسال برای حضور ناشران در ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، فراخوان ثبت نام داده شد و پس از فرخوان ثبت نام، ۵۶۱ ناشر ثبت نام کردند، که به دلیل محدودیت فضای فیزیکی نمایشگاه، فقط امکان حضور ۲۲۰ ناشر فراهم شد.

 در ( 6 دی)، در نشست برنامه ریزی و هماهنگی کمیته های برگزاری ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، از پوستر ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، رونمایی شد و بعد از آن، تبلیغات گسترده ای در سطح شهرهای جنوب کرمان و فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی از زمان برپایی نمایشگاه، صورت گرفت.
ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان در (22 دی) با حضور دکتر آشنا مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ، جمعی از مسئولین جنوب کرمان و مردم فرهیخته هفت شهرستان جنوب کرمان، در حسینیه شهدای جیرفت، رسما آغاز به کار کرد، این نمایشگاه بزرگ کتاب، در 2 بخش، غرفه های عرضه کتاب و  فعالیت های جنبی راه اندازی شد.

در بخش عرضه کتاب، ۴۰ هزار عنوان از تازه های نشر عرضه شد، و ۳ میلیارد ریال بن خرید کتاب به این بخش از نمایشگاه اختصاص یافت و کتاب ها با تخفیف ۳۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
 برنامه های بخش جنبی حول محور فرهنگی و هنری اجرا شدند و برگزاری نشست های تخصصی، رونمایی از کتاب های نویسندگان جنوب کرمان، اجرای کودک، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری شبی در محضر قرآن کریم با حضور قاری بین المللی، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری هفت شهرستان جنوب کرمان از فعالیت های بخش جنبی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان بودند.

شامگاه (۲۸ دی) ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، پایان یافت.

در حاشیه اتمام این نمایشگاه، خبرنگار خبرگزاری شبستان، با چند نفر از بازدیدکنندگان مصاحبه کرد.

یکی از بازدید کنندگان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: نمایشگاه امسال به لحاظ تنوع در کتاب های فلسفی، رمان و کتاب های درسی بسیار خوب بود.
وی،با اشاره به این مطلب که برنامه های بخش جنبی نمایشگاه،خیلی خوب و جذاب بودند، ابراز داشت: خیلی دوست دارم برگزاری این چنین نمایشگاه و فعالیت های بخش جنبی آن تداوم پیدا کند.


یکی دیگر از بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: در زمینه های علمی و کودکان کتاب های زیادی در این نمایشگاه وجود داشت.

وی، بیان داشت: خیلی خوب می شود که در سال آینده کتاب های هنر با تنوع بیشتری عرضه شوند.
این بازدیدکننده، با بیان این مطلب که برای سومین بار است که طی این هفته برای خرید کتاب به این نمایشگاه مراجعه کرده است، ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب حرکت بسیار خوب فرهنگی است اما ای کاش تدبیری اندیشیده شود تا در طول سال تداوم یابد.
 

                                                                

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان استان بوشهر شورای عالی انقلاب فرهنگی جنوب کرمان ایران ارتش ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاحیه نمایشگاه کتاب ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان افتتاحیه نمایشگاه اختتامیه نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان جنوب کرمان نمایشگاه کتاب نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • اعلام برنامه شبکه‌های رادیویی برای نمایشگاه کتاب
  • اهدای خون در ۷ پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر