Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،کانون رسانه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی از کلیه رسانه‌های داخلی و بین المللی دعوت می‌کند با حضور فعال در فضا‌های رسانه‌ای موجبات رسوایی آمریکا در نزد افکار عمومی جهان را فراهم کنند تا موجبات آزادی هر چه سریعتر وی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیاینه بدین شرح است:

تفاوت شعار تا عمل؛ بزرگترین معیار شناسایی صداقت است. سخن‌های زیبا زمانی به حوزه تاثیرگذاری ورود پیدا می‌کنند که تحقق یابند و به عینه ظهور و بروز داشته باشند. داعیه دار اخلاق مداری، قانون گرایی، آزادی بیان و حقوق شهروندی اگر خود به وقت عمل کردن در مسیر غیر قدم بردارد نه تنها از حیث اعتبار تهی می‌شود بلکه رو به زوال خواهد رفت؛ و این حرکت رو به زوال زمانی سرعت می‌گیرد که قانون شکنی و تجاوز به حقوق دیگران، به عرصه آزادی رسانه‌ها نیز وارد شود. عرصه‌ای که اگر دچار فساد شد افکار عمومی را تحت تاثیرات مسموم قرار خواهد داد؛ و جالب‌تر خواهد شد اگر تعدی به حقوق خبرنگاران در کشوری صورت گیرد که شعار آن توکل بر خدا باشد (in god we trust)!

ملانی فرانکلین مشهور به مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس شبکه پرس تی وی که پیشتر مسلمان شده و در روز‌های اخیر در سفر به آمریکا مورد هتک حرمت قرار گرفته و زندانی شده تنها یکی از نمونه‌های نقض فاحش حقوق بشر در کشور آمریکاست. هر چند افکارعمومی جهان ایالات متحده آمریکا را بیشتر با جنگ افروزی در نقاط مختلف دنیا با یاد می‌اوردند، اما نباید از اقدامات ضد رسانه‌ای و ضد شفافیت این کشور به راحتی چشم پوشی کرد.

کشوری که بیشترین رسانه‌های دولتی و خصوصی تحت کنترل دنیا را در اختیار دارد حاضر نیست وجود تعدادی خبرنگار و رسانه مستقل را تاب بیاورد و با اقدامات غیرقانونی برای تداوم تسلط کامل بر رسانه‌های بین المللی تلاش می‌کند. در این بین سکوت سازمان‌ها و نهاد‌های حامی حقوق بشر و آزادی بیان بیشتر سوال برانگیز است. سوال اینجاست، مرضیه هاشمی که دارای تابعیت آمریکایی نیز می‌باشد چرا باید از حداقل حقوق قانونی بی بهره باشد؟ بدون تفهیم اتهام زندانی شده و هتک حرمت شود؟ آیا تفاوت دیدگاه دلیل قانع کننده‌ای برای تمام این قانون شکنی هاست؟

شبکه‌ها و فعالان رسانه‌ای مستقل دنیا امروز به روش‌های مختلف تحت تروریسم کور آمریکا قرار دارند. مسدود کردن رسانه در ماهواره‌ها و حذف صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی سیگنال‌های حائز اهمیتی برای شناخت این تروریسم رسانه‌ای است. غرب که در عرصه رسانه‌ای نیز در سراشیبی قرار گرفته نباید با بی اخلاقی افرادی نظیر مرضیه هاشمی را مستمسک فعالیت‌های خود قرار دهد.

حمایت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای سرتاسر دنیا از مرضیه هاشمی، نمود یک واقعیت جدیدی به نام اتحاد بر ضد امپریالیسم رسانه‌ای غرب بوده که در نوع خود بی نظیر است. دولت آمریکا در دفعات متعدد با اقدامات خود بی تعهدی خود را به اثبات رسانده و امروز با رفتار کینه توزانه و غیر قانونی خود با خبرنگار ایرانی که برای ملاقات برادر بیمار خود عازم این کشور بوده ماهیت ضدانسانی خود را به جهانیان نشان داد.

کانون رسانه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی از کلیه رسانه‌های داخلی و بین المللی دعوت می‌کند با حضور فعال در فضا‌های رسانه‌ای موجبات رسوایی آمریکا در نزد افکار عمومی جهان را فراهم نمایند تا موجبات آزادی هر چه سریعتر وی فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| رسوا شدن ورزشکار حقه‌باز در المپیک

آفتاب‌‌نیوز :

در نهایت اونیچنکو از مسابقات پنج‌گانه اخراج شد و شانس خود را برای کسب مدال از دست داد. تیم شوروی هم شانس گرفتن مدال تیمی را از دست داد.

ورزشکار اهل شوروی در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال با تقلب به دنبال مدال طلا بود، اما نه تنها به خواسته خود نرسید بلکه در دنیا رسوا شد و باعث شد برچسب متقلب همیشه با او باشد.

در تاریخ بازی‌های المپیک، ورزشکارانی بوده‌اند که تلاش کردند با تقلب به سکوی المپیک برسند. یکی از این افراد، ورزشکار اهل شوروی است که می‌خواست با به کاربردن یک حقه به مدال برسد، اما توسط بریتانیایی‌ها رسوا شد.

بوریس اونیچنکو در پنج‌گانه مدرن فعالیت می‌کرد و دو مدال طلا و نقره تیمی و یک نقره انفرادی المپیک را در کارنامه داشت، اما طلای انفرادی نداشت و در المپیک ۱۹۷۶ دنبال طلا بود.

رشته پنج گانه شامل سوارکاری، شمشیربازی، تیراندازی، شنا و دو بود.

این ورزشکار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال در رشته شمشیربازی با جرمی فاکس کاپیتان تیم بریتانیا رقابت کرد. در هنگام مبارزه و در یک حمله فاکس برای جلوگیری از برخورد با نوک تیغه به عقب پرید، اما تیغه ورزشکار شوروی امتیاز را ثبت کرد. فاکس بلافاصله اعتراض کرد که برخوردی صورت نگرفته است.

فاکس معتقد بود، این سلاح قطعا دستکاری شده بود، چون حتی بدون تماس هم امتیاز ثبت می‌کرد. گروهی مسئولیت بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

در نهایت مشخص شد که او کابلی پنهانی در شمشیرش قرار داده بود و با زدن دکمه‌ای نشان می‌داد ضربه زده است. البته اونیچنکو توضیح داد، تجهیزات متعلق به او نیست با این حال داوران به این نتیجه رسیدند که توضیحات این ورزشکار شوروی به اندازه کافی خوب نیست.

در نهایت اونیچنکو از مسابقات پنج‌گانه اخراج شد و شانس خود را برای کسب مدال از دست داد. تیم شوروی هم شانس گرفتن مدال تیمی را از دست داد.

مطبوعات به اونیچنکو برچسب "بوریس متقلب" زدند. او دیگر در مسابقات بین‌المللی شرکت نکرد. همچنین در کشور خود اوکراین جریمه شد وآخرین بار به عنوان راننده تاکسی در شهر کیف کار می‌کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • آندرتیکر، قهرمان سابق کشتی کچ دنیا به ایران می‌آید/ اخبار WWE
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد
  • عکس| رسوا شدن ورزشکار حقه‌باز در المپیک
  • دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی دولت صهیونیستی آسیب وارد کنند/ اساتید و دانشجویان جهان سکوت خود را بشکنند