Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ دستیاری دقایقی قبل در گفت وگو با برنا ضمن اشاره به گرفتار شدن  یک گروه گردشگر در ارتفاعات مهله کوه پلدختر، اظهارکرد: این افراد در قالب یک گروه گردشگر از خرم آباد به غار کلمان کره واقع در ارتفاعات مهله کوه صعودکرده اند که  13 نفر از این گروه  در غار کلمانکره گرفتار می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار پلدختربا بیان اینکه پس مطلع شدن از وضعیت این کوهنوردان گرفتار تلاشهارا برای نجات آنها آغاز کردیم ،  افزود: ساعتی قبل جلسه‌ای به منظور  هماهنگی ،برنامه ریزی و امداد رسانی به گروه کوهنوردان خرم آبادی گرفتار در غارکلمان کره  را با حضور علی کیانی رئیس جمعیت هلال احمر ، سرهنگ چراغی جانشین فرماندهی انتظامی و تورج حیدرپور رئیس  هیئت کوهنوردی پلدختر برگزار کردیم و نیروی های امداد ونجات را  با تجهیزات کامل به منطقه اعزام کردیم.

او با بیان اینکه 3 گروه امداد ونجات از شهرهای  کوهدشت پلدختر و خرم آباد به منطقه اعزام شده اند تصریح کرد: این افراد در قالب یک گروه گردشگری به این ارتفاعات صعودکرده اند که  28 نفر از این گردشگران در حال حاضر بیرون از غار قراردارندودر مسیر پایین آمدن از ارتفاعات هستند ولی 13 نفر از آنها به علت برودت هوا قادربه بیرون آمدن از غار نبوده و در غارگرفتارشده اند که تلاش هابرای نجات آنها آغازشده است.

دستیاری خاطر نشان کرد: بر اساس تماس تلفنی  حال عمومی آنها خوب بوده و با توجه به همراه داشتن آذوقه می توانند تا فردا در غار بمانند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمعیت هلال احمر فرماندار فرماندهی انتظامی گردشگری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد

اسماعیل زارعی کوشا همراه با جمعی از مسئولان استانی با حضور در منزل زنده یاد آرمان بنفشی جوان ۳۶ ساله سنندجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه، جان خود را از دست داد، با خانواده داغدار آن جوان مرحوم دیدار و از آنها دلجویی کرد.

اسماعیل زارعی کوشا در این دیدار گفت: کار بزرگی که آرمان بنفشی با نثار جان خود ماندگار کرد افتخار بزرگی برای مردم استان، جوانان شهر سنندج و برای خانواده محترم این عزیز از دست رفته است.

وی گفت: این نمونه از خودگذشتگی بیانگر این است که این فرزند برومند کردستانی، با تربیت اسلامی و سر سفره حلال بزرگ شده و امروز با فداکاری و ایثار، جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشت و قطعا به آرمانی که مدنظرش بود نائل آمد.

وی تمجید و تجلیل از انسان‌دوستی، بزرگمردی و ایثار و فداکاری را وظیفه خود و دیگر مسئولین دانست و گفت: ما آرمان بنفشی را به عنوان الگویی شایسته برای جوانان و نسل‌های آینده شهر و کشورمان می‌دانیم و با هماهنگی شورای شهر و شهرداری، یکی از میادین یا خیابان‌های شهر سنندج را به نام این جوان فداکار نامگذاری خواهیم کرد.

استاندار کردستان از انجام اقدامات دیگری در حوزه رسانه برای معرفی این فداکاری بزرگ در راستای ماندگاری راه و رسم مرحوم آرمان بنفشی خبر داد.

بیشتر بخوانید

جوان سنندجی جانش را فدای نجات همشهریان خود کرد

 روز جمعه سی و یکم فروردین ماه یکی از اهالی روستای خلیچیان در اطراف شهر سنندج پس از اینکه فریاد‌های همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند چهار نفر داخل چاه آب گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

این جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را که یک پدر و سه پسر بوده‌اند از چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد، اما خودش در چاه گرفتار شده و غرق می‌شود و این شروع ماجرایی تکان‌دهنده، اما منجر به پایانی برای خود و آغاز زندگی دیگران شد.

در ادامه به آتش‌نشانی خبر می‌دهند و آنها به محل حادثه می‌رسند و چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند، اما «آرمان بنفشی» جوان ناجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار شده در چاه، دچار حادثه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد و زندگی پدر و ۳ پسر را پس از زندگی‌خود نجات می‌دهد، به‌حق آرمان بود و به آرمانش رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد
  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه