Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل متحد در امور ليبي روز جمعه در گزارشي به شوراي امنيت اعلام کرد، اوضاع ليبي به ويژه جنوب اين کشور همچنان وخيم و نگران کننده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، "غسان سلامه" Ghassan Salamé در اين گزارش با بيان اينکه خرابکاران سعي در تعطيل کردن روند سياسي و جلوگيري از هرگونه پيشرفت در ليبي دارند تصريح کرد، اين کشور بيش از پيش به حمايت هاي بين المللي نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل متحد در امور ليبي در خصوص درگيري هاي اخير در طرابلس، پايتخت که بنا بر اعلام وزارت بهداشت اين کشور تاکنون 10 کشته و 41 زخمي برجا گذاشته است نيز گفت: توافقنامه آتش بس در پايتخت که ماه سپتامبرگذشته امضا شد، با وجود اين درگيري ها، همچنان پابرجااست.
ليبي از زمان انقلاب 2011 مردم اين کشور که به سرنگوني حکومت "معمر قذافي" ديکتاتور معدوم ليبي منجر شد، با مداخله امريکا و برخي کشورهاي اروپايي و منطقه درگير خشونت و بي ثباتي سياسي شده است. ­
از چهار سال پيش ليبي بر اثر اختلافات ميان احزاب و گروه‌ها، داراي دو پارلمان؛ (پارلمان طبرق در شرق و پارلمان طرابلس، پايتخت ليبي) و دو ارتش است.
پارلمان طبرق مورد حمايت ارتش ملي ليبي به فرماندهي "خليفه حفتر" بوده و دولت وفاق ملي فائز سراج که مورد حمايت غرب و آمريکا است، در شهر طرابلس مستقر است.
گروه هاي تروريستي نيز از اين وضعيت براي نفوذ به اين کشور نفت خيز بهره برداري کرده اند.
117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور، پیگیر اوضاع بارندگی در کرمان

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌خیز شهرستان منوجان با اشاره به تماس وحیدی وزیر کشور و اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و جویا شدن اوضاع و احوال استان به‌ویژه مناطقی که بارندگی شدید داشته و سیلابی شده‌اند، از اعلام آمادگی آنان برای هرنوع کمک به این استان خبر داد‌.

وی به وضعیت مناطقی که قبلا دچار سیل شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کردند اشاره و عنوان کرد: ۴۸ کیلومتر سیل‌بند در منوجان ایجاد شده و پل روستا که قبلا سیل آن را تخریب کرده بوده ترمیم و آب به راحتی از آن عبور می‌کند.

استاندار کرمان اضافه کرد: ایجاد سیل‌بند در قلعه‌گنج نیز کار بزرگی بود و خطراتی که گذشته با بارش باران و سیل ایجاد می‌شد رفع شده است.

وی ادامه داد: در ۸ شهرستان جنوبی کارهای بزرگی انجام شده و ورودی شهرستان منوجان که همواره با بارش نگرانی ایجاد می‌شد و راه ۳۰ روستا مسدود می‌شد، اکنون آب به‌راحتی رد می‌شود.

فداکار از حضور خود و معاونان و دیگر مسؤولان تا پایان بحران در مناطق جنوب استان خبر داد و گفت: همه وسایل و تجهیزات و کمک‌های مورد نیاز در منطقه مستقر است.

منبع: خبرگزاری فارس

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت
  • مردم پایتخت در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند
  • اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • وزیر کشور، پیگیر اوضاع بارندگی در کرمان