Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند با حضور شاعرانی از هشت کشور عربی جمعه شب در محل سینما مهر آبادان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره 20 شاعر از کشورهای لبنان، عراق، سوریه ، تونس، اردن، بحرین، عمان و 20 شاعر از ایران حضور داشتند و اشعار خود را به زبان عربی و فارس خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراسم اختتامیه شاعرانی از آبادان، عراق، تونس، لبنان و بحرین اشعار خود را قرائت کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت:ایران اسلامی دارای تمدن، فرهنگ و ادبیات غنی و شاعران نام آوری است.
همایون قنواتی فرهنگ، هنر و شعر را همواره پیام آور امید و صلح و دوستی دانست و بیان داشت:با زبان هنر ملت ها می تواند به درک واحدی در حوزه های تمدنی دست یابند.
هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند از روز سه شنبه آغاز شده بود و برگزاری نشست گفتمان بین المللی دیپلماسی فرهنگی شعر و صلح و رونمایی از چند کتاب شعر شاعران برجسته شرکت کننده از برنامه های مختلف این جشنواره بود.
اجرای موسیقی عربی زنده و اهدای تندیس جشنواره به شاعران حاضر از برنامه های مراسم اختتامیه بود.
3015/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ادبيات جشنواره شعر آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در آیین اختتامیه بیست‌و‌یکمین جشنواره کتاب و رسانه با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما و برخی از مسئولان فرهنگی در سالن مهر و ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار و از برگزیدگان آثار فاخر و برتر این جشنواره تجلیل شد.

در این دوره فرشید سِگار عکاس و مستند ساز خبری اهل مازندران، توانست رتبه نخست بخش چند رسانه‌ای بیست‌و‌یکمین جشنواره ملی کتاب و رسانه را برای اثر «این قریه خادم کتاب است» کسب کند.

فرشید سِگار خبرنگار و عکاس خبری به عنوان دبیر بخش چند رسانه‌ای پایگاه خبری بلاغ نیوز و مدیر مسئول پایگاه خبری نکته آنلاین در عرصه تصویر و مستند حوزه خبر در استان مازندران فعال است.

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن های میلاد امام حسن در اروند
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • از آقازاده‌های ایرانی تا شاعر هندوستانی / اینجا سال به وقت فرهنگ و ادب تحویل شد