Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: در ایستگاه شهدا بودیم که زنگ اعلام حریق به صدا درآمد. بلافاصله به سمت چهارراه راه‌آهن حرکت کردیم. بین راه اعلام شد که آتش‌سوزی در یک زیرزمین رخ داده است.

وقتی به محل رسیدیم با زیرزمینی مواجه شدیم که مملو از کارتن‌های روی هم چیده شده بود و آتشی سهمگین از تمام نقاط این زیرزمین به بیرون می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات سختی را پیش رو داشتیم، دود زیادی از زیرزمین بیرون می‌زد، از نیروها خواستم حتما دستگاه اکسیژن ببندند و وارد محل شوند.

یکی از همکاران طبق دستور بعد از بستن دستگاه اکسیژن برای انجام عملیات به زیرزمین رفت، دقایق زیادی از ورود او به زیرزمین نگذشته بود که برگشت. پرسیدم: «چرا برگشتی؟» گفت: «در داخل زیرزمین آتش همه جا را گرفته و من دید کافی نداشتم.» فرصت سین‌جین‌کردن نبود، چرا که حفظ جان هم یک اولویت برای ما است. دستگاه را از همکارم گرفتم و بدون هیچ سؤال و جواب اضافه‌ای دستگاه را بستم و از پله‌ها به پایین سرازیر شدم. هرم گرما بالای پله‌ها غافل‌گیرم کرد، از شدت دود جایی را نمی‌دیدم و تازه فهمیدم که همکارم چه می‌گفت. فرصت استخاره نبود، چرا که اگر این آتش در همین پستو مهار نمی‌شد، احتمال کشیده‌شدن آتش به اماکن دیگر و طبقات بالایی نیز وجود داشت.

نازل را رها کردم و به جنگ آتش رفتم، شدت آتش چنان زیاد بود که نمی‌شد ایستاده با آن درگیر شد. روی زمین نشستم و با فتح نقطه به نقطه، جلوتر می‌رفتم. با آغاز اطفای حریق دود بیشتر شده بود، زمان را از دست داده بودم که ناگهان آلارم دستگاه تنفسی به صدا درآمد و فهمیدم که فقط پنج‌دقیقه فرصت دارم تا از زیرزمین خارج شوم. وقتی برای بیرون‌آمدن به تکاپو افتادم، فهمیدم مقدار زیادی از کارتن‌های نیمه سوخته روی شیلنگ ریخته‌اند، تا شیلنگ را آزاد کردم، یکی دو دقیقه زمان برد. به خودم آمدم ، مسیر خروج را گم کرده بودم، در همین اثنا صدای آلارم قطع شد و از اکسیژن هم دیگر خبری نبود. روی زمین دراز کشیدم، شدت دود به نحوی بود که می‌دانستم زمان زیادی برای خروج ندارم. شهادتین را گفتم و به سمتی که فکر می‌کردم خروجی باشد سینه‌خیز جلو رفتم. خیلی زود به سرفه افتادم، هر چه خودم را جلو می‌کشیدم از روشنایی خبری نبود. خدا‌بیامرز پدرم همیشه به ما می‌گفت که ناامیدی دشمن مرد است، در آن لحظات سخت به یادش افتادم و قوت بیشتری گرفتم، با توکل به خدا به پیشروی ادامه دادم در همین لحظات ناگهان هجوم نور را دیدم و از مسیر راه‌پله به سختی و سینه‌خیز بالا آمدم و به لطف پروردگار همکاران سررسیدند و نجاتم دادند.

حالم که بهتر شد، فهمیدم شدت آتش به نحوی بوده که همکارانم اقدام به تخریب یک دیوار کرده‌ و من را هم از همین‌جا بیرون کشیده‌اند. بعد از اطفای حریق پاکبانی که بی‌خبر از حریق بود، بعد از دیدن محل آتش‌سوزی گفت: «یک چاه ٢٠‌متری زیر پله‌ها بود که روی آن باز بود، آن را موقع اطفای حریق ندیدید؟» گفتم:«یادم نمیاد که چاه دیده باشم.» من واقعاً شوکه شدم بعد از شنیدن حرف‌های پاکبان نجات خودم را عنایت خاص خدا دانستم و خدا را شکر کردم که لطف او به من و دوستانم ‌زندگی دوباره بخشید.

سهیل دیبا

خاطره از محمدرضا فهیم یکی از آتش‌نشانان بازنشسته مشهدی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید مرادی را همه دنیا می شناخت! / ادعاهای عجیب یک شرورتهرانی+ تصویر

عروس عفریته حیوانی ترین درخواست را در لباس سفید کرد !+ عکس

این جسد خالکوبی شده در جوی آب را می شناسید؟!

آنهایی که ملت را غارت کردند ادب می‌کنیم!

زینت مرد غریبه رابه خانه برده بود که مادرشوهرش مچ گیری کرد+عکس صحنه درگیری

این 3 مرد مخوف با تهدید قطع اعضای بدن دزدی می کردند + عکس

پرنس سعودی با خوردن گوشت خوک لو رفت + عکس

جنجال تصادف زنجیره‌ای سردار آزمون با پورشه ادامه دارد! + جزییات

جسد زنانه داخل کارتن ترانه بود شوهر داشت و آخرین بار خانه مرد متاهلی بود!

ناظم منحرف دبیرستان پسرانه معین اعدام نمی شود! / شاید ۱۰ سال زندان!

دختر 15 ساله فقط می خواست دستمال بفروشد که مزاحمت های مردانه ویرانش کرد!

دزد خیابانی به خانه سهیلا رفت تا شب را با هم باشند / دوستش پنهانی چه کرد؟! + فیلم گفتگو

رهایی یک پلیس از قصاص در شلیک مرگ به مجرم فراری! + جزییات

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعتراف عجیب محبوبه 34 ساله به فرار سطان بانوی میلیاردر از ایران بلایی که ظهر امروز در جاده هراز بر سر یک زن آمد ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس قتل وحشیانه دختر 21 ساله در پارکینگ یک مجتمع / او را بدون لباس پیدا کردند + عکس دستگیری یک مادر و دختر در خانه فساد / زنم را سنگسار کنید ! ابراهیم تاتلیس عزادار شد + جزئیات و عکس شیطان دوچرخه سوار ! / او تمام لباس 21 زن و دختر جوان را در محله های خلوت از تنشان در می آورد / + عکس بدون پوشش راننده تاکسی اینترنتی تبریز جنجال برانگیز شد / او برای مسافر زن چه کاری انجام داد؟ + عکس تجاوز راننده تاکسی به زن مسافر / این زن شرایط خاصی داشت+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا معمای کشف جسد 3 کودک در فریزر صندوقی+عکس و فیلم حادثه برای 2 جنگنده سوخو در آسمان / از سرنوشت یک خلبان خبری در دست نیست پایان مرگبار سرگردانی کودک 6 ساله در مرز ماکو فیلم لحظه هولناک فرو ریختن ساختمان هفت طبقه بر سر یک مرد + فیلم لحظه‌ی سقوط شاخه‌ی بزرگ درخت پارک روی سر یک مرد + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث آتش سوزی درآمد راه آهن خوردن حریق عکس فیلم مادر زن در خیابان زندگی پلیس تخریب ویدیو ها من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تعامل بسیار مناسب میان پلیس و دستگاه قضایی، همچنین تدوین برنامه‌های مختلف پلیس در سال جاری قطعاً ارتقاء امنیت کرمانشاه بهتر و محسوس‌تر از سال گذشته خواهد بود و شهروندان آن را به‌خوبی لمس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در دیدار با رئیس‌کل و جمعی از معاونان و مسئولان دستگاه قضائی استان اظهار داشت: سال گذشته توانستیم با برخی از اقدامات و همراهی دیگر دستگاه‌ها و سازمان و البته خود مردم شرایط امنیت در استان را ارتقا بخشیده و شاهد کاهش معنادار بسیار معضلات اجتماعی ازجمله سرقت باشیم.

وی افزود: تداوم برنامه‌های امنیت‌محور سال گذشته در کنار اجرای برخی برنامه‌های از پیش تدوین‌شده توسط پلیس حس امنیت را در استان افزایش داده و این ارتقا امنیت امسال محسوس‌تر و بهتر از سال گذشته خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هوشمندسازی پلیس، اجرای طرح هر کلانتری یک شهر، طرح امنیت محله‌محور، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و خرده‌فروشان مواد مخدر در کنار طرح پیشگیری از بروز سرقت با افزایش گشت‌های هدفمند، تداوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز و … ازجمله این برنامه‌هایی است که امسال اجرایی خواهند شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار پلیس را برقراری ارتباط رایانه‌ای میان کلانتری‌ها و دادگستری‌های به‌منظور ارسال سریع‌تر پرونده‌ها و رسیدگی فوری به آن‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها میزان اشرافیت آن‌ها به حوزه استحفاظی‌شان را بالاتر ببریم.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به کاهش معنادار سرقت در استان طی سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین خاطرنشان کرد: همین کاهش سرقت‌ها و یا کشف اموال مسروقه باعث ارتقا امنیت و بالاتر رفتن حس امنیت میان شهروندان می‌شود، موضوعی که در سال جاری هم با تمام توان آن را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان و بابیان اینکه تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در سطح بسیار عالی قرار دارد، گفت: این ۲ نهاد حاکمیتی در کنار یکدیگر برای جلب رضایت مردم که رضای خدای متعال هم در آن قرار دارد، تلاش کرده و اجازه نمی‌دهند عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی امنیت و آرامش را از مردم سلب کنند.

کد خبر 747678

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • (ویدئو) نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش
  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت