Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون فرانسه، به رغم اعتراض‌ها به استفاده از فلش بال علیه معترضان به نظام سرمایه داری در فرانسه، وزیر کشور فرانسه تاکید کرد فردا علیه معترضان از این سلاح استفاده خواهد شد.

معترضان فردا و در دهمین شنبه پیاپی از اعتراضات، تظاهرات خواهند کرد. پلیس نیز یک بار دیگر وارد عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرانسه عده زیادی از تظاهرکنندگان بر اثر اصابت گلوله‌های سلاح فلش بال که برای متفرق کردن جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مجروح شده اند. این مسئله در کشور مشاجره برانگیز شده است و برخی خواستار ممنوعیت استفاده از این سلاح‌ها هستند.

گزارشگر تلویزیون فرانسه گفت: فلش بال سلاحی است که در فرانسه مشاجره برانگیز شده است. این سلاح گلوله‌های غیرمرگبار شلیک می‌کند و قدرتی ده برابر بیشتر از سلاح پینت بال دارد و البته بسیار دقیق‌تر است.

تلویزیون فرانسه بخشی از توضیحات یک مامور پلیس در خصوص قدرت نشانه گیری این سلاح را پخش کرد. به گفته این مامور پلیس، سلاح مزبور مجهز به نشانه‌گیر الکترونیکی است.

گزارشگر ادامه داد: این سلاح علیه معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت توسط پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ابتدای این جنبش ده‌ها تن بر اثر اصابت گلوله‌های این نوع سلاح مجروح شده اند. صدای اعتراض علیه بکارگیری این سلاح‌ها افزایش یافته است.

تلویزیون فرانسه بخشی از سخنان یکی از معترضان در حالی که او گلوله یکی از این سلاح‌ها را در دست داشت، پخش کرد. او گفت: این (سلاح) باید در فرانسه ممنوع شود. روش پلیس ایجاد ابری از دود و شلیک مکرر این گلوله هاست. ما صدای این گلوله‌ها را که از کنار گوشمان عبور می‌کنند، می‌شنویم.

گزارشگر ادامه داد: پلیس فرانسه در برابر اعتراضات و خشم معترضان به این نوع سلاح ها، تاکید می‌کند این سلاح فقط در صورت لزوم و در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تلویزیون فرانسه بخشی از سخنان لودیوک ژاکَنه، رئیس مرکز دکترین اطلاعات دفاعی در اداره کل پلیس را پخش کرد. او استفاده از این سلاح‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد که فقط در صورت لزوم از آن استفاده می‌شود.

گزارشگر افزود: مشکل اینجاست که سلاح فلش بال همیشه در دستان حرفه ای‌ها قرار نمی‌گیرد.

تلویزیون فرانسه بخشی از سخنان داوید دوفرسن، خبرنگار را پخش کرد. او تاکید کرد: ما با پلیس‌هایی روبرو هستیم که به درستی آموزش ندیده و تمرین نکرده‌اند، با اصول کنترل جمعیت (معترضان) آشنایی ندارند و به شکلی نادرست از این سلاح استفاده می‌کنند.

گزارشگر افزود: ولی در آن سوی مرز و در بلژیک، پلیس از فلش بال استفاده نمی‌کند. البته در برخی مناطق این کشور از جمله بروکسل پلیس به سلاح‌هایی از این دست مسلح است و فقط در شرایطی خاص می‌تواند از آن استفاده کند: طی عملیات در زندان، برای توقف سریع یک حمله، محافظت از جان فردی که در معرض خطر قرار گرفته و طی گروگانگیری در صورت اضطرار. این سلاح بر عکس فرانسه، در بلژیک به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشاجره در خصوص استفاده از فلش بال در فرانسه بالا گرفته است، اما کریستوف کاستونر، وزیر کشور فرانسه امروز از به کارگیری فلش بال در تظاهرات فردا و دهمین شنبه اعتراضی خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب،  پلیس استرالیا امروز (سه‌شنبه) با اعلام این که جان مجروحان در خطر نیست، تصریح کرد که کشیش و فرد تروریست ۱۶ ساله نیز از جمله افراد مجروح هستند.

پلیس افرادی را که از این اقدام خشمگین هستند را به آرامش دعوت کرد.

کارین وب، کمیساریای پلیس استرالیا در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، توضیح داد که تحقیقات پایان یافته و با بررسی همه جوانب مشخص شد که این حمله، یک اقدام تروریستی بوده که از سوی یک فرد افراط‌گرا و با انگیزه‌های دینی انجام شده است.

وی افزود: فرد مظنون از سوی پلیس شناخته شده است اما نام او در هیچ یک از لیست‌های تحت نظارت تروریست‌ها وجود نداشته است.

مایک برگس، در همین رابطه مدیرکل مرکز اطلاعات استرالیا تصریح کردکه در این مرحله به نظر می رسد این یک اقدام فردی بوده و هیچ مدرکی دال بر دخالت فرد دیگری در دست نیست؛ اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

گفتنی است روز گذشته (دوشنبه) در حالی که  اسقف «ماری امانوئل» کشیش کلیسای  آشوریان در حال موعظه بود از سوی یک نوجوان با ضربات چاقو هدف حمله قرار گرفت که این صحنه به صورت مستقیم از طریق اینترنت منتشر شد.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت