Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی درباره معرفی برترین‌های مرحله استانی مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای برای اولین بار به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی و با همکاری دانشگاه ارومیه و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: از اهداف این مسابقات تشویق و کمک به تقویت و پرورش مهارت‌های ارتباطی، ایده‌پردازی، فن بیان و خلاقیت‌های دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت است.

رستم زاده خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات ۱۵ نفر شرکت کننده حضور داشتند که ۷ نفر در مقطع ارشد و ۸ نفر مقطع دکتری بودند و از نظر جنسیت شرکت‌کنندگان هم ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم بودند.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ادامه گفت: ۷۵ درصد شرکت کنندگان گروه علمی علوم انسانی و ۲۵ درصد هم از رشته‌های غیر علوم انسانی حضور داشتند.

رستم‌زاده با اشاره به مهارتهای متفاوت و تکنیک‌های خلاق زندگی در تحقق سبک زندگی موفق خاطر نشان کرد: در جهان امروز فن ارتباطات به‌عنوان یک هنر در تعالی شخصی و اجتماعی بسیار ارزشمند است و ارتباط مستقیمی در تحقق یک سبک زندگی موفق دارد.

وی گفت: باید فن ارتباطات از ابعاد مختلف واکاوی شود و در بسترهای متفاوت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان از ارتباطات و ابزارهای آن به نحو موثر در تعالی شخصیتی، شغلی و زندگی سایر عرصه‌های مدنظر بهره برد.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: فن بیان یکی از ابزارهایی است که بتوانیم آنچه را که در اندیشه و حاصل تفکراتمان است، به دیگران هم انتقال دهیم و اگر نتوانیم این پروسه را به درستی انجام دهیم، در واقع از یک ظرفیت فکری جامعه در راستای توسعه غافل خواهیم بود؛ لذا مهم است که به چه شکلی و در چه قالبی داشته‌های ذهنمان را خلاقانه و کیفی و اثرگذار ارائه دهیم تا بر اساس آن به ناداشته‌های مورد نیاز برسیم.

رستم‌زاده ادامه داد: از سویی زمان یکی از مولفه‌های مهمی است که هر از گاهی در ارزش‌گذاری آن در عرصه‌های مختلف دچار غفلت می‌شویم؛ در حالی‌که ثانیه به ثانیه وقت انسان ارزشمند بوده و باید با یقین و اعتقاد برای ارزش‌آفرینی از هر ثانیه زندگی مدل عملیاتی برنامه‌ریزی و ثروت آفرینی و تعالی‌بخشی داشته باشیم.

وی گفت: با این الزامات ضروری، مسابقات دفاع سه دقیقه در راستای ضرورت اهمیت‌سنجی دانشجویان نسبت به زمان و ماحصل آنچه محصول اندیشه تفکر و مطالعاتشان است و اینکه درک و بصیرت عمیق نسبت به یافته‌های تحقیقاتی‌شان منجر به فهم و در نتیجه ارائه کاربردی و اثربخش آن در حوزه‌های مورد نیاز جامعه می‌شود، این مسابقات برای دانشجویان به اجرا درآمد.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: صیقل اثربخش و اثرساز فن بیان و مهمتر از آن وقوف و اشراف علمی به کلیدواژه‌های آنچه که حاصل ساعت‌ها و ماه‌ها تحقیق و مطالعه رساله و پایان‌نامه دانشجویان است و ارائه جوهر و مدل شماتیک یک محصول فکری و علمی به خلاقانه‌ترین و اثربخش‌ترین ابزار می‌تواند بخشی از سبک زندگی تعالی بخش دانشجویان و دانش آموختگان باشد که در این رویداد بر آن تکیه شده است.

در ادامه این مراسم دکتر علیجو، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه با تقدیر از فعالیتهای جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی گام‌های ارزشمندی در طراحی و اجرای برنامه‌های بکر و خلاقانه در حوزه نیاز روز جامعه دانشگاهی برداشته و روز به روز شاهد توسعه کیفی این چنین برنامه‌هایی از سوی این نهاد هستیم.

وی با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی در طراحی و تدوین و اجرای برنامه‌های خلاقانه پیش قدم است، افزود: برگزاری مسابقات ملی دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویی برای اولین بار در استان در راستای فرهنگ‌سازی و تقویت مهارت‌های ارتباطی و فن بیان، کمک به تکمیل چرخه تولید علم وفناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت موثر بوده و امیدواریم در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی برگزاری مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی را نمونه دیگری از اقدامات موثر فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: علاوه بر مسابقات دفاع ۳ دقیقه‌ای، جهاد دانشگاهی کارنامه درخشانی در حوزه برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی، برگزاری چندین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی و برگزاری نشست‌ها و میزگردهای تخصصی فرهنگی دارد و نگاه معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه هم‌راستا با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بوده و آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های فرهنگی مشترک با جهاد دانشگاهی استان اعلام می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: از نزدیک شاهد برنامه‌های متنوع جهاد دانشگاهی استان بوده‌ام و نوع نگاهی که جهاد دانشگاهی استان به دانشجو محوری و مشارکت دادن آنها، ایجاد همدلی و شور و نشاط در بین دانشجویان دارد، قابل تقدیر است.

علیجو ادامه داد: شناخت دانشگاه و دانشجو و ترغیب دانشجویان با هر فکر، فرهنگ و زبان به مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری است که متولیان امر باید به درستی با آن آشنا باشند و خدا را شکر که نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در استان به خوبی توانسته در این زمینه گام بردارد.

گفتنی است، در اختتامیه این مسابقات بر اساس رای داوران جعفر اصغرزاده دانشجوی دکتری ترم آخر رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه ارومیه با کسب ۲۲۲ امتیاز به عنوان نفر اول و زینب نجمی فارغ‌التحصیل مقطع ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه ارومیه با کسب ۲۱۹ امتیاز به عنوان نفر دوم و اکبر رمزی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان نفر منتخب مخاطبان انتخاب شدند و در نهایت نفرات اول و دوم به مرحله منطقه‌ای مسابقات راه پیدا کردند.‌

انتهای پیام/

188 / 31 مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی امین رستم‌زاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه ای پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری افزود: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسیده است.

او اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سراهای ادارات اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمارهای اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود افزود: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته اند که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برپایی نوروزگاه در ۲۰ شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه های استان و بازرسی ها را از جمله برنامه های ایام تعطیلات نوروزی در استان برشمرد.

آذربایجان غربی یک هزار و ۷۷۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده دارد که هرساله میزبان مهمانانی از داخل و خارج کشور می شوند.

دیگر خبرها

  • معرفی بانوان مچ انداز ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد