Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شماری از اعضای جمهوریخواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، پیش نویس طرحی را در خصوص «توقف فوری» فروش تسلیحات و کمک های نظامی به این کشور ارائه کردند.

 بر اساس این طرح، تمام کمک‌های امنیتی و فروش تسلیحات به عربستان سعودی متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، «جیمز مک‌گورن» رئیس کمیسیون قوانین مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بیش از صد روز از قتل [جمال خاشقجی] روزنامه نگار توسط حکومت عربستان در ساختمان کنسولگری سعودی در ترکیه می گذرد. سنا به اتفاق این جنایت هولناک عربستان را محکوم کرد اما مجلس نمایندگان سکوت کرده است.

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که مجلس نمایندگان به وضوح اعلام کند که چنین وحشیگری تاوانی دارد. بگذارید به فروش تسلیحات و کمک های نظامی به عربستان خاتمه دهیم.

کد خبر 4516715

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جمال خاشقجی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمزِ اسراییل، در پی حمله‌های تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه اهدافی مشخص در فلسطین اشغالی، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در دیدار با قانون‌گذاران ارشد این کشور (سنا و مجلس نمایندگان) خواستار تصویب فوری بسته حمایتی از رژیم صهیونیستی شد.

دیروز شنبه رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که مجلس نمایندگان آمریکا پس از حمله‌های تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، بودجه حمایتی از این رژیم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

«استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی قوانینی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و ایران را مسئول می‌داند، تغییری در برنامه خود ایجاد خواهد کرد. در این بیانیه ادعا شده است: مجلس نمایندگان قویاً در کنار اسرائیل ایستاده است و باید عواقبی برای این حمله بی دلیل وجود داشته باشد.

این قانونگذار آمریکایی گفت: جزئیات بیشتر در این باره به زودی اعلام خواهد شد.

لایحه بودجه حمایتی دولت آمریکا در ماه فوریه با حمایت ۷۰ درصدی مجلس سنا به تصویب رسید، اما در مجلس نمایندگان مسدود مانده است. قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان عمدتاً به دلیل مخالفت با تأمین مالی بیشتر اوکراین، این لایحه را مورد بررسی قرار نمی‌دهند و بررسی آن را مشروط به اختصاص بودجه مرزی بیشتر کرده اند.

کد خبر 6078439

دیگر خبرها

  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره
  • جانبداری کنگره آمریکا از تل‌آویو با نادیده گرفتن حق مشروع ایران
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • برنامه کنگره آمریکا به‌هم ریخت
  • ده‌ها هزار معترض در لندن خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند + فیلم