Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون وزير خارجه روسيه در امور خاورميانه روز جمعه اعلام کرد دوازدهمين دوره مذاکرات آستانه اواسط ماه فوريه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، "سرگئي ورشينين" Sergey Vershinin با اعلام اين خبر خاطرنشان کرد، هنوز تلاش ها براي تعيين زمان‌ دقيق برگزاري دوازدهمين دوره مذاکرات صلح سوريه موسوم به «آستانه دوازده» ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"ورشينين" همچنين از سفر "خير پدِرسِن" Geir Pedersen نماينده جديد دبيرکل سازمان ملل متحد در امور سوريه به مسکو در تاريخ بيست و يکم ژانويه خبر داد و گفت: روسيه انتظار دارد "پدِرسِن" در اين سفر ديدگاه‌هاي خود را درباره چگونگي اجراي قطعنامه‌هاي سازمان ملل و تلاش براي حل و فصل سياسي بحران سوريه اعلام کند.
تاکنون 11 نشست درباره حل بحران سوريه در شهر آستانه پايتخت قزاقستان برگزار شده است.
مذاکرات آستانه از ژانويه 2017 با ابتکار جمهوري اسلامي ايران و همکاري روسيه و ترکيه، با هدف برقراري صلح در سوريه آغاز شده است.
نتيجه اصلي اين مذاکرات، ايجاد مناطق کاهش تنش در سوريه بوده است.
بحران در سوريه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت عربستان، آمريکا و متحدانشان براي تغيير معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي آغاز شد.
117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم

به گزارش قدس آنلاین؛ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، در واکنش به گفته‌های جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، مبنی‌بر منتفی بودن هرگونه مذاکرت امنیتی بین آمریکا و روسیه درپی وقوع حمله تروریستی در حوالی مسکو، اعلام کرد که کشورش قصد ندارد برای مذاکرات امنیتی دنباله‌روی آمریکا باشد.

آنتونوف در عین تاکید بر ضرورت تلاش همه‌جانبه برای حل بحران تروریسم تاکید کرد: در شرایط فعلی آماده همکاری با کشورهای دوست که نیمی از جهان را شامل می‌شود هستیم؛ کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو بریکس.

او با اشاره به اینکه «ایالات متحده نمی‌تواند به‌تنهایی با تروریسم مقابله کند»، تاکید کرد که «این کشور به‌طور یک‌طرفه همکاری با روسیه برای مبارزه با تروریسم را متوقف کرده است، لذا روسیه نیز قصد ندارد برای حل بحران تروریسم دنباله‌روی آمریکا باشد».

روز جمعه ۲۲ مارس (۳ فروردین) حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکس در حوالی مسکو به کشته شدن دست‌کم ۱۳۹ نفر و زخمی شدن ۱۸۲ نفر دیگر منجر شد. یازده نفر در ارتباط با این حمله تروریستی دستگیر شده‌اند، از جمله ۴ فرد مسلح که قصد عبور از مرز اوکراین را داشتند.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • چرچسوف در آستانه سرمربیگری تیم ملی آذربایجان
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد