Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@06:07:15 GMT

مالیات پلکانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۵۴۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سال گذشته طی یک مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 کل کشور درباره حقوق‌ها و دستمزد،‌ افزایش حقوق کارکنان در سال 97 شامل حال افرادی که بیش از 5 میلیون تومان دریافتی ماهانه داشتند نشد.

 

بر اساس این مصوبه افزایش حقوق کارکنان برای افرادی که زیر پنج میلیون تومان دریافتی داشتند  در نظر گرفته‌ شد و به موجب آن دولت مجاز بود 10 تا 18 درصد حقوق افرادی که زیر 5 میلیون تومان دریافتی داشتند را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا بر اساس آن حقوق افرادی که کمتر از 2 میلیون تومان دریافت می‌کردند امکان افزایش 18 درصدی آن وجود داشت.

اما کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور امسال برای حقوق و دستمزدهای سال آینده تصمیم دیگری گرفته است.

در همین رابطه محمدحسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: درخصوص حقوق و دستمزد برخی اعضا پیشنهاد داشتند که حقوق‌ها به صورت پلکانی همانند سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته عده‌ای هم انتظار داشتند به صورت ثابت برای همه حقوق‌ها اضافه شود، عده‌ای هم نظرات دیگری داشتند، اما نهایتاً احتمال تصویب این پیشنهاد که 20 درصد حقوق‌ها برای همه کارمندان و کارکنان اضافه شود از همه بیشتر است، اما در صورت تصویب نهایی آن مالیات حقوق به صورت پلکانی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور افزود: روال سال گذشته اینگونه بود که حقوق‌های بالا 5 درصد رشد پیدا کند و حقوق‌های پایین شامل 20 درصد افزایش باشند اما در سال 98 همه حقوق‌ها 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد اما نرخ مالیات این حقوق‌ها به صورت پلکانی با توجه به میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا کند که نهایی شدن این پیشنهادات درباره مالیات و پلکانی بودن آن نهایتاً‌ در کمیته مذکور به جمع‌بندی خواهد رسید.

حسن نژاد در ادامه تصریح کرد:‌در صورت تصویب نهایی پیشنهاد افزایش 20 درصدی همه کارکنان و کارمندان حقوق مدیران، نمایندگان و همه مسئولان نیز 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه عنوان کرد که ما حتی پیشنهاد 40 درصد افزایش حقوق را هم دادیم اما بحث فکر معیوب تورم و نقدینگی را مطرح کردند اما ما گفتیم مگر تقصیر مردم است که نقدینگی ایجاد شده است. دولت خوب کار نکرده و نهایتا نقدینگی ایجاد شده است. آنگاه باید هزینه آن را مردم دهند؟ اما نهایتاً بحث 20 درصد افزایش به توافق رسیده شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش ۳۵ درصدی که در حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ صورت گرفت، در مقایسه با سایر اقشار و کارمندان بیشتر بوده است.

محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه‌های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت:«افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد، ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.»

براساس گزارش ایسنا، چشیان در ادامه افزود:«دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد، ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاست‌های کلان اقتصادی باعث می‌شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می‌خواهند اتفاق نیفتد.»

چکشیان خاطرنشان کرد:« مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.»

دیگر خبرها

  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد