Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيش از اينکه بخواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده کنيد، بسيار مهم است که طرحي را ايجاد کنيد؛ اما هرگز ارزيابي مجدد کارهايي را که امروز انجام مي دهيد، به تاخير نياندازيد. از اينکه بگوييد: حضور در اين رسانه اجتماعي براي کسب و کار من بي معناست، احساس پشيماني نکنيد. اين بهتر از اين است که وقت خود را براي رويکردي بگذاريد که جواب نمي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نزديک به دوسوم جمعيت بزرگسال در فيس بوک حضور دارند و 77 درصد آنها يک پروفايل در شبکه‌هاي اجتماعي دارند، به همين دليل کاربران رسانه‌هاي اجتماعي به يکي از موضوعات مهم زمان ما تبديل‌شده‌اند.
پيش از اينکه بخواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده کنيد، بسيار مهم است که طرحي را ايجاد کنيد؛ اما هرگز ارزيابي مجدد کارهايي را که امروز انجام مي دهيد، به تاخير نياندازيد. از اينکه بگوييد: حضور در اين رسانه اجتماعي براي کسب و کار من بي معناست، احساس پشيماني نکنيد. اين بهتر از اين است که وقت خود را براي رويکردي بگذاريد که جواب نمي دهد.
ايجاد شبکه هاي اجتماعي سازماني
ايجاد شبکه هاي اجتماعي ويژه در هر سازمان باعث ارتباط بهتر کارمندان در بخشهاي مختلف سازمان با يکديگر مي شود. متصل بودن کارمندان يک مجموعه در يک شرکت فاصله سني و مقامي ايشان را کمتر کرده و بازده کاري را بالا مي برد؛ البته با اين شرط که فقط مسايل مربوط به آن شرکت مطرح باشد. در غير اين صورت خطر درگير شدن کارمندان با يک سرگرمي جديد را بايد بپذيريم.
با استفاده از اين شبکه ها مي توان کاربران را به فوريت از خبر يا امکان جديدي که سازمان به ايشان ارايه مي دهد آگاهي داد، از تغييرات داخلي شرکت که بين کارمندان ايجاد مي گردد آگاه شد و نظرات مستقيم و غيرمستقيم ايشان را در مورد شرايط کاري دريافت نمود. ايجاد شبکه هاي اجتماعي با رويکرد تجاري و ارتباط کاربران متخصص با يک ديگر کمک بسياري به معرفي کالاها و پيشگيري از دوباره کاري مي نمايد.
به شبکه هاي اجتماعي به مثابه کانال تبليغاتي نگاه نکنيد
وقتي برندها به شبکه هاي اجتماعي به چشم کانال و ميزبان تبليغات متعددشان نگاه مي کنند، يکي از بزرگترين اشتباهات ممکن را صورت مي دهند.
بي ترديد هر کانالي براي فعاليت داراي عرف و آداب خاص خود است. اگر به دنبال موفقيت در عرصه روابط عمومي و شبکه هاي اجتماعي هستيم، بايد نگاه سطحي به آن را فراموش کنيم. در غير اين صورت فقط وقت و بودجه برندمان را هدر خواهيم داد.
تأثير واقعي بر تعداد فالوورها پيروز خواهد شد
نام هاي تجاري و مديران شرکتها مقادير قابل توجهي سرمايه را براي بدست آوردن توجه تأثيرگذاران صنعتي بزرگ با صدها هزار فالوور شبکه هاي اجتماعي صرف کرده اند تا به شبکه آنها دسترسي پيدا کنند و تعداد فالوور خودشان را زياد کرده و پيامشان را ترويج دهند و در حالي که اين تنها به معني تعداد بيشتري از افراد در بخش فالوور پروفايل شماست و تضمين کننده اينکه اين افراد مناسب شما يا برند شما باشند نيست.
سنجش تأثيرات رسانه هاي اجتماعي
گسترش يک کلمه در سايت خيلي راحت است. در واقع بسياري از اين رسانه ها به يکديگر متصل هستند و پيامي که در يکي ديده شود در بقيه هم ديده خواهد شد. چيزي که سخت است، سنجش تأثير استفاده از رسانه هاي اجتماعي است.
براي مثال، کاربران فيسبوک اغلب هدف تبليغات و پيام هاي روابط عمومي در صفحه هاي شخصي خودشان هستند. پيام هاي روابط عمومي ممکن است رد شوند يا ناديده گرفته شوند. به عنوان صاحب يک تجارت کوچک، شما با چالش ساخت هنرمندانه پيام هاي روابط عمومي تان به روشي که کاربران رسانه اجتماعي از آن استقبال کنند، روبرو هستيد. بعلاوه، صاحب يک تجارت کوچک بايد از مشتريان پرس و جو کند تا ببيند آيا آنها اطلاعات تجارت را از شبکه اجتماعي کسب مي کنند يا ابزار ديگر.
1. ارزيابي کنيد که چه محتوايي عمل و خواست مخاطبان شما را تامين کرده اند و کدام ها منجر به خريد شده اند، احساسات مثبت را بر انگيخته اند، و بازديد به وبسايت را افزايش داده اند.
2. استراتژي خود را براي محتواي رسانه اجتماعي قرار دهيد، اما به خاطر داشته باشيد که برند شما در حباب وجود ندارد. مطمئن شويد که صنعت، جامعه و رويدادهاي جهاني را تعقيب مي کنيد. در طول اين کار حتما فعاليتهاي اثرگذاران را نيز دنبال کنيد. با اين کار به توضيح نتايج کمک مي کنيد.
3. نيازي نيست که همه چيز ارزيابي شود، بنابراين مجموعه اي از مقاصد شفاف و اهداف واقع گرايانه بايد تحليل و ارزيابي شوند. اگر شما اينها را بسنجيد، آنگاه مي دانيد که تلاشهايتان کار مي کنند، و اگر اين کار را انجام ندهيد، نياز داريد که دلايل سقوط و شکست خود را که ناشي از کوتاهي هايتان بوده است را ارزيابي کنيد. مطمئن شويد که از بسترهاي نرم افزاري صحيح استفاده مي کنيد، با مخاطبان صحيح تعامل مي کنيد و از ابزارهاي درست ارزيابي استفاده مي کنيد.
منابع
www.shara.ir
www.ibazaryabi.com
www.forsatonline.com
www.chetor.com
www.hawzah.net

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون کبدی، با حکم عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی، علی رشیدی به عنوان دبیرکل فدراسیون کبدی انتخاب شد.
رشیدی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی بوده و پیش از این به مدت ۷ سال مسولیت روابط عمومی و بین الملل فدراسیون را در کارنامه خود داشته است.

پیش از رشیدی عباس فرهمندمهر به مدت ۶ سال دبیری این فدراسیون را برعهده داشت.

کد خبر 6086502

دیگر خبرها

  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!