Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:44:55 GMT

وسایل نقلیه علت 75 درصد آلودگی هوا است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۵۷۸۷

وسایل نقلیه علت 75 درصد آلودگی هوا است

حسن پسندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله 29 دی ماه به مناسب روز هوای پاک فرصتی برای ما فراهم می شود تا نگاه دقیقی به کانون های آلودگی هوا داشته باشیم.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، حرکت از سوی خودرو محوری به سمت انسان محوری است.
پسندیده با بیان اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود، اظهار داشت: اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو و کارگروه های آموزشی از جمله مواردی است که می تواند میزان آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیهرا کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مسئول انجام دقیق معاینه فنی خودرو از جمله مواردی است که در کاهش آلودگی هوا موثر است و امروز به مناسبت هوای پاک در شهر آوج این معاینه به صورت رایگان انجام می شود.
پسندیده به نبود حتی یک روز هوای ناسالم در طی سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: سال گذشته 15 روز هوای ناسالم داشتیم که این رقم در سال جاری به صفر رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: راه حل حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک، مشارکت همه جانبه می خواهد و باید با آگاهی بخشی از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.
استان قزوین 2 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین و شهرستان آبیک دارد.
9925
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آلودگی هوا حفاظت محیط زیست حمل و نقل عمومی خودرو معاینه فنی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران