Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري کردستان با اشاره به اينکه مشترکان اين استان از ابتداي امسال تا پايان آذر 59 ميليون مترمکعب آب مصرف کرده اند، گفت: هر شهروند کردستاني به طور متوسط در شبانه روز180 ليترآب مصرف کرده است.

محمدحسين محمدي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ميانگين سرانه توليد آب در کردستان 264 ليتر در روز بوده که بيش از مصرف سرانه مردم کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه 22 درصد مشترکان ماهانه 15 تا 20 مترمکعب آب مصرف مي کنند، اضافه کرد: مصرف ماهانه 18 درصد مشترکان نيز بين 10 تا 15 مترمکعب است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري کردستان يادآور شد: 16 درصد مشترکان، ماهانه بين 20 تا 25 درصد و 14 درصد آنان نيز 25 تا 30 مترمکعب آب مصرف مي کنند.
محمدي، مقدار پرتي آب سالانه ناشي از وجود انشعاب هاي غيرمجاز در استان را چهار ميليون و 600 هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: از اين مقدار يک ميليون و 860 هزار مترمکعب آن مربوط به سنندج است.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر 100 درصد جمعيت شهري استان کردستان زير پوشش خدمات تامين آب شرب سالم و بهداشتي قرار دارند و تعداد مشترکان شرکت آبفاي شهري کردستان بيش از 357 هزار فقره بوده که حدود 326 هزار فقره آن مربوط به مشترکان خانگي است.
يک ميليون و 150 هزار نفر جمعيت شهرنشين اين استان از خدمات شرکت آبفا در حوزه تامين آب شرب سالم و بهداشتي بهره‌مند هستند.
7355 / 3034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان مهم‌ترین علت رخداد تصادفات درون‌شهری استان را در فروردین سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری بوده است.

وی افزود: در فروردین سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرها را در پی داشته است، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده اضافه کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت را در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه داشته است که همواره بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: تصادف عابران پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد نداشتن در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابران پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهند پیشگیری کنند.

کد خبر 747797

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت