Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:09:49 GMT

دولت مشکلات بیمه‌ای فعالان قرآنی را حل کند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۵۹۸۹

دولت مشکلات بیمه‌ای فعالان قرآنی را حل کند

به گزارش ایکنا از کرمان، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور دیروز جمعه، 28 دی در همایش مدیران قرآنی استان کرمان گفت: تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآنی در کشور دستاورد مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.
وی افزود: مؤسسات قرآنی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور تأسیس شدند و در واقع این موسسات پشتوانه نظام، انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلایی با اشاره به اینکه امنیت موجود در کشور را مرهون فداکاری و جانفشانی‌های شهدا از جمله شهدای مدافع حرم هستیم، بیان کرد: جامعه خیرین قرآنی باید راه‌اندازی شود و با پشتوانه و کمک‌های مالی مردمی اداره شود و دولت بحث مشکلات بیمه‌ای فعالان قرآنی و نیز مشکلات مالیات مؤسسات قرآنی را حل کند.
وی تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآنی در کشور را دستاورد مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دانست و گفت: مسئولان مؤسسات قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی، خانواده و مسجد را محور قرار دهند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشو بیان کرد: تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآنی در کشور دستاورد مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، در حوزه مدیریت مؤسسات و تشکل‌ها باید توجه کرد که مخاطبان آن‌ها، متولدان دهه‌های 80 و 90 هستند.
طلایی ادامه داد: ضمن اینکه در شبکه‌های اجتماعی بیش از 50 درصد از جامعه ما که بیشتر از نسل جوان و نوجوان هستند حضور دارند و سرانه حضور این افراد به‌طور میانگین یک ساعت و 40 دقیقه است.
وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی باید به‌عنوان الگوی اجتماعی نقش اصلی خود را ایفا کند، بیان کرد: اندیشه و تفکر مسجد محوری ملاک جامعه قرآنی باشد، در دوره حاضر می‌توان هر خانواده را به کانون قرآن تبدیل کرد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌‌های فرهنگی - مردمی قرآن و عترت کشور اظهار کرد: از موبایل که یک رسانه است برای گستردگی فعالیت‌های قرآنی می‌توان استفاده کرد.
وی تأکید کرد: در کنار مشکلات اقتصادی مبادا فعالیت‌های حوزه قرآنی تحت تأثیر توطئه‌های شوم دشمن قرار گیرد؛ لذا امروز هر مؤسسه قرآنی می‌تواند یک قرارگاه فرهنگی باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فعالیت های قرآنی طلایی رفسنجان موسسات قرآنی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد