Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@14:44:03 GMT

پیشنهادی برای تشکیل واحد پول جهان اسلام

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۵۹۹۷

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که باید به فکر باشیم تا پول واحد پول جهان اسلام تشکیل شود تا مقدمات نزدیک شدن کشورهای اسلامی را به یکدیگر فراهم کنیم.به گزارش بلاغ،محمدمهدی زاهدی در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی بازرگانی استان کرمان و کشور افغانستان در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: استکبار با تفرقه‌اندازی در جهان اسلام، مسلمین را علیه هم به جنگ، منازعه و کشتار وادار کرده و کشورهای اسلامی از این محل دچار خسارت های سنگینی شدند که از جمله این کشورها افغانستان است و ما در آلام مردم این کشور شریک هستیم و از همین بابت پذیرای حدود 3 میلیون افغان در ایران هستیم و بالاترین سطح مهاجرپذیری را در دنیا داریم و مهاجران زیادی از عراق نیز پذیرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به حضور اتباع افغان در ایران می‌توانیم به افزایش سطح مبادلات و تجارت بین دو کشور همت کرده و صادرات به افغانستان را از 2.4 میلیارد دلار به بیش از 10 میلیارد دلار برسانیم و این شدنی است.

وی بیان کرد: حجم مبادلات استان کرمان با افغانستان خیلی کم است و انتظار داریم برنامه 5 ساله در این زمینه طراحی و در این بازه زمانی عدد را به 400 میلیون دلار برسانیم که به راحتی شدنی است و کرمان پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: پتانسل‌های معدنی، خدمات مهندسی، محصولات کشاورزی، صنایع دستی و ... از استان کرمان قابل صادرات است و توانمندی های افغانستان نیز قابلیت صادرات دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش  پیشنهاد داد که باید به فکر باشیم تا پول واحد پول جهان اسلام تشکیل شود تا مقدمات نزدیک شدن کشورهای اسلامی را به یکدیگر فراهم کنیم.، گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند بازار مشترک جهان اسلام را تشکیل داده و با برگزاری قوی اجلاس کنفرانس اسلامی، حق وتو را در سازمان ملل به دست آورند.

وی تصریح کرد: رویکردهای آینده جهان در حوزه فناوری، دانش و اقتصاد، شرکت های دانش بنیان است و می‌توانیم شرکت‌های دانش‌بنیان مشترکی را ایجاد کنیم و ایران توانمندی بسیار بالایی در این زمینه دارد و می‌تواند به همه کشورهای اسلامی کمک کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: انجام پروژه های بزرگ صنعتی و اقتصادی در کشورهای اسلامی و ایجاد بازار مشترک اقدام خوبی است و در این زمینه آمادگی لازم در استان کرمان و ایران وجود دارد.

   

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام

شوک ناشی از عملیات مقتدرانه سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی در عمق استراتژیک اراضی اشغالی کماکان بهت و حیرت دشمنان را برانگیخته و منجر به تشدید روند آسیب‌پذیری و سقوط رژیم کودک‌کش صهیونیستی شده است. مانور پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی بر فراز آسمان اراضی اشغالی، نشانه و نمادی دال بر قدرت بازدارندگی فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران و عزم کشورمان مبنی بر پاسخدهی نسبت به هرگونه تجاوز دشمنان است.

این عملیات غرورآفرین که در بحبوحه جنگ غزه و همزمان با جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه فلسطینیان رخ داد، با استقبال ملت‌های جهان و خصوصا مسلمانان رو‌به‌رو شده است. دراین‌خصوص به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، گفت‌وگویی با دکتر خالد شوکت، وزیر و سخنگوی سابق دولت تونس انجام داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

عملیات اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اشغالگر در واکنش به اقدام این رژیم در حمله به حریم دیپلماتیک کشورمان در دمشق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 
قطعا این عملیات، در بطن خود دارای نوعی ارزش راهبردی بوده و منجر به تغییر قواعد بازی در منطقه به سود جبهه مقاومت خواهد شد. یک پروژه امپریالیستی در جهان وجود دارد که مطابق آن، شاهد حمایت گروه‌های اوانجلیستی و حتی مسیحیان پروتستان از جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه هستیم. آنها خشن‌ترین، غیرقانونی‌ترین و تهاجمی‌ترین نسخه یهودیت (صهیونیسم) را پذیرفته و حتی خود را وابسته‌ای به این رژیم در بسیاری از موارد تلقی کرده‌اند. انسان‌های آگاه باید از خود بپرسند که پشت پرده این پروژه که امروز شاهد تبلور آن در برخی دولت‌ها (دولت‌های غربی) هستیم، چیست؟ همچنین شاهد شکل‌گیری گروه‌هایی مانند القاعده و داعش هستیم. گروه‌هایی که حتی یک تیر به سوی رژیم‌صهیونیستی و اراضی اشغالی شلیک نکرده و در مقابل، مسلمانان بیگناه را به خاک و خون کشیدند. این صحنه‌ای بسیار پیچیده است. در چنین شرایطی اقدام جمهوری اسلامی ایران، منجر به عزت ملت‌های مسلمان شد. 

رویکرد رسانه‌های غربی و دولتمردان آمریکایی و اروپایی، نسبت به عملیات وعده صادق را چگونه تحلیل و ارزیابی می‌کنید؟
به طور کلی غرب با ماهیت و موجودیت ایران اسلامی و قدرت رو به رشد آن در منطقه و جهان مشکل ذاتی دارد. زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، مسأله آزادی فلسطین در صدر خواسته‌های برون‌مرزی این انقلاب مورد توجه قرار گرفت. حتی شاهد بسته‌شدن سفارت رژیم اشغالگر در تهران و تحویل آن به ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) بودیم. اگر ایران نیز به مانند برخی کشور‌های عربی، سکوت و سازش با رژیم صهیونیستی را درپیش می‌گرفت، امروز فلسطین اوضاعی به مراتب بدتر از آنچه مشاهده می‌کنیم داشت. به‌راستی اگر رژیم شاه سابق ایران پابرجا بود، امروز شاهد اقتدار ایران در برابر این حجم از تهدیدات و جنایات رژیم اشغالگر قدس بودیم؟ قطعا این‌گونه نبود. 

تقابل و منازعه دو گفتمان سازش و مقاومت را در برهه حساس کنونی از حیات منطقه و جهان اسلام چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اکنون گفتمان مقاومت چه جایگاهی در این معادله دارد؟
جایگاه گفتمان و مسلک مقاومت را امروز در صحنه مشاهده می‌کنیم؛ جایی که دشمن صهیونیستی و حامیان آن در برابر اضلاع جبهه مقاومت و فراتر از آن، گفتماتی که بر این اساس در جهان شکل گرفته، مستاصل شده‌اند. پایتخت‌های غربی، خصوصا آنهایی که شعار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سر می‌دهند، باید به خود بیایند. آنها نباید نماد صدا‌های تفرقه‌انگیز در جهان اسلام باشند. آموزه‌های دینی ما تسلیم در برابر دشمن، آن هم دشمنی مانند رژیم اشغالگر را برنمی‌تابد. بازگشت به این رویکرد اصیل که تبلور آن را در گفتمان مقاومت مشاهده می‌کنیم، تنها راهکارواقعی حل مسأله فلسطین است. دربرخی کشور‌های عربی، هوا و هوس بر عقیده و گفتمان واقعی اسلام غلبه پیدا کرده است. این روند باید متوقف شود. امروز ما مقاومت پویا و موثر در برابر دشمنان را در فلسطین، لبنان، عراق و یمن نیزمشاهده می‌کنیم. این همان راه و روش صحیح در مواجهه با دشمنی است که اساسا نامشروع بوده و زبانی جز زور نمی‌فهمد. در صورتی که امت اسلامی واحد شکل گیرد، قطعا قدرت جمعی جهان اسلام جایی برای اشغالگران صهیونیست و موجودیت آن باقی نخواهد گذاشت. بدون دلیل نیست که دشمنان پروژه‌های مخفی و آشکار فرهنگی را برای دوری از گفتمان مقاومت و درمقابل، روی آوردن به سازش با دشمن صهیونیستی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند. اما حوادث اخیر نشان داد که گفتمان مقاومت تا چه اندازه‌ای قاطعیت و اصالت دارد. قطعا نتیجه این منازعه (چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده)، به سود جریان حق وبه ضررجریان باطل خواهد بود. جریان باطل امروزهمان رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی