Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: 555 هزار و 133 نوبت راس دام سبک و سنگین امسال در این شهرستان علیه بیماری های مختلف دامی مایه کوبی شدند.

اسماعیل محمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 487 هزار و 434 نوبت راس گوسفند علیه بیماری های مختلف از جمله شاربن، آبله، تب مالت، تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک و 67 هزار و 699 نوبت راس دام سنگین علیه بیماری های تب برفکی، شاربن، لمپی اسکین و تب مالت واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در همین مدت از 100 راس دام تک سمی نیز تست مشمشه انجام شده است.
«محمدیانی» با اشاره به سمپاشی و ضدعفونی دام و جایگاه های دامی در این شهرستان نیز بیان کرد: در این مدت 82 هزار مترمربع جایگاه دام، 2 هزار و 506 راس دام سنگین و یکهزار و 200 راس دام سبک سمپاشی و ضد عفونی شد.
مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: سمپاشی دام و جایگاه آنها در راستای مبارزه با انگل خارجی دام و ناقل بیماری تب خونریزی کریمه کنگو، کنه، شپش و جرب نیز انجام شده است.
وی اظهار داشت: برای سمپاشی بدن و جایگاه دام ها در این شهرستان 163 لیتر سم مصرف شده که به صورت رایگان توسط دامپزشکی در اختیار دامداران قرار داده شده است.
بوکان دارای 16 هزار راس دام سنگین و حدود 160 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) است.
واکسیناسیون دام ها در روستاها با همکاری بخش دولتی و خصوصی همه ساله و به صورت مستمر در این شهرستان انجام می شود.
از بین یکهزار و 415 عامل بیماری زای شناخته شده در انسان، 868 مورد یا 61 درصد به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق حیوانات انتقال می یابد.
7510/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دامپزشكي مايه كوبي بوكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد در تک دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس موفق شد در ضربات پنالتی برابر کاونتری به پیروزی برسد و راهی دیدار فینال شود تا برای کسب جام مقابل منچسترسیتی به میدان برود.

شرایط دشواری که شیاطین سرخ در این فصل پشت سر گذاشته‌اند باعث شده است که بازیکنان این تیم از نظر روحی تحت فشار باشند و البته تعداد مصدومان زیاد آنها هم باعث شده که شرایط برای رویارویی با شاگردان پپ گواردیولا سخت باشد.

تن‌هاخ در گفتگو با خبرنگاران درباره بازی دشوار برابر منچسترسیتی اظهار داشت:«باید بگویم با توجه به تمامی مشکلاتی که داریم بدون شک بازیکنان باید از جان مایه بگذارند. رسیدن به فینال هم دستاورد بزرگی برای ماست اما برای فتح جام اینجا هستیم.

فقط اینکه به فینال برسیم باعث رضایت ما نمی‌شود. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و این چیزی است که برای آن تلاش خواهیم کرد. به همین دلیل است که من در ۱۰ سال دوران کارم به عنوان سرمربی موفق بودم چون همیشه سعی کردم بازیکنانم را با بیشترین توان در زمین قرار دهم و بهترین بازی را از آنها بگیرم.»

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان