Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:14:49 GMT

راه برفی 127 روستای خلخال باز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۶۲۷۹

راه برفی 127 روستای خلخال باز شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال از برفروبی و بازگشایی راه ارتباطی مسدود شده از برف 127 روستای این شهرستان خبر داد.

محمد قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 گروه راهداری با بکارگیری 25 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری برای بازگشایی راه های ارتباطی روستاهای بخش های مرکزی ، شاهرود و خورش رستم تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هم اکنون تردد وسایط نقلیه موتوری در این راه ها برقرار و امکان مسافرت اهالی به مرکز شهرستان و سایر مناطق استان اردبیل فراهم شد.
وی با بیان اینکه تلاش راهداران برای بازگشایی 13 روستای باقیمانده مسدود شده از برف این شهرستان ادامه دارد ، افزود: حجم سنگین برف در برخی از راه های ارتباطی روستایی و بعد مسافت آنها زمان برفروبی و بازگشایی راه های مسدود روستایی را طولانی کرده است.
قربانی اظهار داشت: به علت کولاک برف تعدادی از راه های روستایی شهرستان چند بار در طول شبانه روز گذشته بازگشایی و مسدود شده است.
بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی روز شنبه از عملیات بازگشایی راه های مسدود شده روستایی این منطقه بازدید و از تلاش جهادی راهداران قدردانی کرد.
به علت بارش سنگین برف و سردی هوا مدارس پیش دبستانی و ابتدایی مناطق آموزش و پرورش خلخال ، شاهرود و خورش رستم امروز (شنبه) تعطیل شد.
فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از کاهش دمای هوای این شهر به 11 درجه زیر صفر در صبح امروز خبر داد و گفت: حداقل دمای هوای امروز این شهر در مقایسه با سردترین زمان روز گذشته 4 درجه کاهش دارد.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان های سردسیر کشور است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راه هاي روستايي قرباني خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گفت: با بارش اولین برف در سال گذشته مسیر گردنه بیژن به مدت شش ماه مسدود شده بود که با درخواست‌های مردمی با وجود اینکه هنوز استاندار‌های جاده‌ای در این مسیر اجرا نشده جاده باز شد.
احسان قادری افزود: با وجود بارندگی در روز‌های گذشته در این گردنه و ریزش سنگین بهمن و رانش مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران این مسیر بازگشایی شد، اما عملیات راهداری با استقرار ماشین الات راهداری در این مسیر ادامه دارد.
وی گفت:هر ساله با اولین بارش برف گردنه بیژن به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستان دنا به دلیل بارش برف سنگین و رانش مسدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی، حوزه استحفاظی گردنه بیژن را در محدوده شهرستان سمیرم ۱۵ کیلومتر اعلام کرد وگفت: ارتفاعات این گردنه باتوجه به حجم بالای برف واحتمال سقوط بهمن مسدود می‌شود و راهداران با سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری تردد دراین مسیر سخت گذار را بعد از گذشت چند روز کاری برقرار کردند.
گردنه بیژن با ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متر در دامنه کوه دنا تنها مسیر ارتباطی بخش پادنای سمیرم با شهرستان دنا (سی سخت) استان کهکیلویه و بویر احمد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم در رارتفاعات دنا واقع شده است.

دیگر خبرها

  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد