Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا بیرانوند در تیم ملی ایران فرصت‌های بیشتری را برای به نمایش گذاشتن توانایی‌ منحصربفردش، یعنی پرتاب دست‌های ماورایی که هرکدام یک پاس طلایی در بازی مستقیم محسوب می‌شود را پیدا می‌کند، چرا که او در تاکتیک ضد حملات همیشگی کی‎‌روش نقشی کلیدی را دارد اما در پرسپولیس این فرصت را به ندرت پیدا می‌کند، زیرا خیلی برانکو به بازی مستقیم تمایلی ندارد!

گزارشگران و مفسران عربی با گزارش‌های هیجان انگیز خود نسبت به پرتاب دست‌های بیرانوند باعث شدند تا آوازه این ویژگی بزرگ او در دنیا بپیچد و سایت گل در رفتاری بسیار جالب، از داوید دخیا و ادرسون و آلیسون بکر دعوت کند تا در چالش پرتاب دست‌های بیرانوند شرکت نمایند و توانایی خود را در این حوزه بسنجند!
اما راز این پرتاب دست‌های شگفت انگیز چیست؟! علیرضا بیرانوند پیش تر اعلام کرده بود که در نوجوانی با شغل شریف کارگری در ساختمان‌ها زندگی خود را به جلو برده است و بسیاری مدعی شده بودند که این پرتاب دست‌ها حاصل شده از ممارست آن روزهاست، اما واقعیت این است که بیرو با بازی محلی لُری به نام "دال پلان" به این قدرت ماورایی رسیده است!

 

بازی دال پلان که یکی از بازی‌های سنتی و محبوب استان لرستان و قوم عشایر نشین این منطقه است، با پاره سنگ‌های بزرگ صورت می پذیرد و که طبق قوانین آن می‌بایست از فاصله‌ای بیش از 30 متر، با پرتاب سنگ‌های قطور، تخته سنگ‌هایی که بر روی زمین کاشته شده‌اند را هدف قرار دهند تا هر تیم که بیش از همه موفق به انهدام تخته سنگ‌ها کرده است، پیروز میدان شود؛ جالب اینجاست که علیرضا بیرانوند یکی از افراد خِبره در این بازی پرهیجان و سخت است که مطابق با تصویر زیر همچنان مشغول به انجام آن است؛ لازم به ذکر است طبق سنت عشایر محترم استان لرستان، کودکان از سنین پایین مشغول به انجام این بازی تا جوانی می‌شوند و همین مسئله موجب آن می‌باشد تا قدرت پرتاب‌های آنان به طرز شگفت انگیزی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی ایران بازی پرسپولیس زمین کودکان بازی پرسپولیس تیم ملی ایران جام ملت های آسیا کودکان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»

حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در کنسرت گروه موسیقی لُری «تال» مورد توجه حاضران و همشهریانش در کنسرت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کنسرت، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس شامگاه یکشنبه- ۲۶ فروردین ماه- با حضور در کنسرت لُری گروه «تال» به سرپرستی فرج علیپور حمایت همه جانبه خود را از همشهری‌هایش در پایتخت نشان داد و در اکثر لحظات حضورش در سالن، در حال همخوانی با حضار و گروه بود.

علیپور هنگام معرفی بیرانوند در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: قهرمان لُرستان امشب در کنسرت «تال» است و از این بابت خوشحالیم؛ علیرضا بیرانوند.

فرج علیپور خواننده، نوازنده کمانچه و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، خواننده و از مشاهیر موسیقی لرستان است که در این کنسرت با تک نوازی‌های متعدد و درخشان با ساز کمانچه، بار دیگر درخشید و با تشویق و تحسین متعدد از سوی دوستدارانش در سالن مواجه شد.

کنسرت گروه موسیقی لُری «تال» به سپرستی فرج علیپور ۲۶ فروردین ماه سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت و شبی شاد و پرانرژی را برای مخاطبان این سبک از موسیقی اقوام ایران ساخت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور علیرضا بیرانوند به همراه فرزندش روی سکو‌های ورزشگاه آزادی (فیلم) حضور چهره‌های سرشناس فوتبالی در مراسم همسر زنوزی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم)
  • شاهکار جدید طارمی و بیرانوند در گلف بازی؛ پرتاب عجیب چوب گلف به جای توپ + ویدئو
  • سرمربی پرسپولیس برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد
  • سرمربی پرسپولیس برای یک بازی خاص علیرضا بیرانوند را می‌خواهد
  • اوسمار برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد
  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • (عکس) رونمایی از علیرضا بیرانوند جدید
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»
  • علیرضا بیرانوند بالاخره به کنسرت فرج علیپور آمد
  • ببینید | سنگِ تمام علیرضا بیرانوند در کنسرت همشهری‌هایش