Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@07:54:42 GMT

آخرین اخبار از ۲ نرخی شدن بنزین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۶۶۰۸

 محمد خالدی‌سردشتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از فراهم شدن سازوکارهای به‌کارگیری مجدد "کارت هوشمند سوخت" در دولت خبر داد و گفت: با توجه به تهدیدات دشمنان و اِعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، چاره‌ای جز سهیه‌بندی بنزین وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف سوخت و به‌خصوص بنزین در کشور ما بسیار بالاست، اظهار داشت: باید سازوکاری برای مهار میزان مصرف بنزین از سوی دولت و مجلس فراهم شود؛ البته باید هوشمندی‌ها و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا برخی متضرر نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مصرف سوخت در همه دنیا کنترل می‌شود

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، کارت هوشمند سوخت را یکی از راهکارهای کنترل میزان مصرف بنزین و دیگر سوخت‌‌ها دانست و گفت: در همه کشورهای دنیا میزان مصرف سوخت از سوی دولت‌ها کنترل می‌شود، نباید این طور باشد که هر کس به هر میزانی که دلش می‌خواهد بنزین مصرف کند، روش فعلی در مصرف بنزین اصلا معقول و منطقی نیست.

خالدی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح به‌کارگیری کارت هوشمند سوخت باید میزان مصرف منطقی نهادها، دستگاه‌ها و برخی افراد پیش‌بینی شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باید طوری باشد که بتوان از این طریق، هم با قاچاق سوخت مقابله کرد  هم اینکه آسیبی به مصرف عادی شهروندان وارد نشود.

تجربه استفاده از کارت هوشمند سوخت موفق بوده است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه احیای مجدد کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از کارت سوخت در سال 88 به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است. 

وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش، سهمیه‌بندی و یا 2 نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، افزود: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس سیاست‌گذاری مییکند،خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی مجلس مشخص کرده که در طرح‌های مطرح شده برای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بنزین، معیار‌هایی از جمله جلوگیری از قاچاق سوخت، عدم آسیب‌رسانی به دهک‌های پایین جامعه و نیز نداشتن اثر تورمی بر سایر متغیر‌های اقتصادی رعایت شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس شورای دولت جمهوری اسلامی بنزین دولت و مجلس قاچاق جامعه انرژی کمیسیون انرژی بنزین مجلس کارت سوخت بنزین دو نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود