Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@23:41:20 GMT

خوردن شلغم برای این بیماران ضرر دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۶۷۳۶

خوردن شلغم برای این بیماران ضرر دارد

رکنا: خوردن شلغم در فصل زمستان توصیه می شود ولی برای برخی بیماری ها مانند بیماران دیابتی مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.

شلغم دارای خواص بسیار زیاد و یک آنتی بیوتیک طبیعی است که می تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری های ویروسی و عفونی بالا ببرد اما این گیاه عوارض و خطراتی هم برای برخی افراد دارد.

شلغم گیاهی ریشه ای است که عمدتا در آب و هوای معتدل سراسر جهان رشد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها متنوع در دسترس هستند که برای مصرف انسان و همچنین دام ها مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتا شلغم سفید در دسترس است اما شلغم سبز مشهور و مغذی تر است . آنها منبع بسیار خوبی از مواد غذایی نظیر ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، مواد غذایی و غیره هستند که مزایای برای سلامتی و زیبایی دارند.

عوارض جدی خوردن زیاد و بیش از حد شلغم و افرادی که بهتر است شلغم نخورند

1) آنتی اکسیدان زیاد برای ما بد است

خوردن شلغم به طور منظم و متوسط برای کاهش خطر چندین نوع سرطان مثل سرطان روده، سرطان معده، سرطان سینه، سرطان سینه، سرطان ریه و غیره بسیار مفید است. این مزیت شلغم عمدتا به خاطر حضور آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مربوطه در آن ها است.

اگرچه آنتی اکسیدان ها موجود در شلغم مزایایی دارند، توصیه می شود که به طور متوسط مصرف شوند. این به خاطر این است که خیلی از آنتی اکسیدان ها در سیستم ما می توانند خطر سرطان مختلف را افزایش دهند. این عیب به خاطر این واقعیت است که در مقدار زیاد، آنتی اکسیدان ها شروع به هدف قرار دادن نه تنها رادیکال های آزاد، بلکه حتی سلول های سالم دربدن می کنند.

مطالعه ای که در سال 1996 در ژورنال موسسه سرطان منتشر شد، مشخص شد که سیگاری ها که مقادیر بالایی بتا کاروتوئن را طولانی مدت مصرف می کنند، احتمال بیشتری دارد که سرطان ریه را در مقایسه با آن هایی که مصرف زیاد بتا کاراتوئن نداشتند، بگیرند.

بنابراین بهتر است که مصرف آنتی اکسیدان ها را محدود کنیم.

2) شلغم برای بیماران دیابتی خوب نیست

خوردن شلغم همراه با سطح بالا پروتئین بطور منظم و متوسط برای بیماران دیابتی و یا کسانی که در معرض خطر دیابت قرار دارند بسیار مفید است. این فایده شلغم عمدتا به خاطر مقدار گلیسمیک کم آن است، که 1 است. اگرچه شاخص گلیسمیک 62 است که به عنوان گلیسمیک متوسط در نظر گرفته می شود، جفت کردن آن ها با پروتئین می تواند خاصیت گلیسمیک را کاهش دهد.

شاخص گلیسمیک معیاری است که میزان جذب شکر در سیستم را تعیین می کند. موارد غذایی با شاخص گلیسمیک پایین قند را با سرعت کند در خون حل می کند که از افزایش ناگهانی در سطح قند خون جلوگیری می کند و در نتیجه به کنترل دیابت کمک می کند.

خوردن بیش از حد شلغم می تواند وضعیت بیمار دیابتی را بدتر کند. این به این دلیل است که ممکن است میزان جذب شکر در سیستم افزایش یابد.

علاوه بر این، اگر بیمار مبتلا به دیابت هستید و هم اکنون دارو مصرف می کنید، بهتر است که مصرف شلغم را کنترل کنید. علت این امر این است که میزان بالای شلغم می تواند با دارو تداخل داشته باشد.

3) شلغم ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد

فشار خون بالا بیماری است که بر میلیونها نفر در سراسر دنیا تاثیر می گذارد و همچنین علت اصلی بیماری های قلبی - عروقی مانند حمله قلبی، سکته قلبی، ضربان قلب نامنظم است.

اگرچه پتاسیم موجود در شلغم مزایایی دارد اما بهتر است آن ها را به طور متوسط بخورید. این امر به این دلیل است که سطح بالایی از پتاسیم در سیستم بد می تواند فشار خون را به طورخطرناکی کاهش دهد و ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد. شرایطی است که فشار خون در آن به سطح بسیار پایین افت می کند. برخی علایم فشار خون خستگی، تهوع، پوست مرطوب، افسردگی،تاری دید و غیره هستند.

علاوه بر این، اگر در حال حاضر برای کنترل فشار خون بالا دارو مصرف می کنید، پس از آن مصرف شلغم می تواند وضعیت را بدتر کند چون ممکن است با دارو تداخل پیدا کند.

4) فیبر بالای شلغم برای شکم بد است

اگرچه فیبرها مزایای زیادی برای سلامتی دارند اما توصیه می شود در طولانی مدت از خوردن بیش از حد شلغم اجتناب کنید. این امر به این دلیل است که مصرف بیش از حد فیبر رژیمی می تواند موجب افزایش مشکلات هاضمه مثل ، گاز روده، انسداد روده ای، اسهال و غیره شود.

5) شلغم برای مادران باردار خوب نیست

بارداری مرحله مهم در زندگی هر زن است و در این زمان برای هر زنی مهم است مراقب خودش باشد. این به این دلیل است که الگوی تغذیه او نه تنها سلامتی او را تعیین می کند بلکه سلامت و رشد جنین در رحم را نیز تعیین می کند. منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند و مزایای زیادی دارد.

با این حال، وقتی نوبت به بارداری می رسد، بهتر است قبل از هر چیزی در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید. دیده شده که شلغم در طول دوران بارداری خوب است، تا زمانی که زیاد آن را نخورید. با این حال، اگر به سبزیجات مانند ، ، کلم وگل کلم حساسیت دارید، احتمالا نسبت به شلغم هم حساسیت دارید.

مادران شیرده نیز باید اطمینان حاصل کنند که بیش از حد شلغم نخورند چون ممکن است موجب مشکلات هاضمه در نوزادان شود.

6)برخی افراد ممکن است به شلغم آلرژی داشته باشند

اگرچه شلغم منبع خوبی از مواد غذایی مختلف مثل ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و غیره هستند و مزایای برای سلامتی دارد. مشخص شده است که برخی افراد ممکن است نسبت به شلغم آلرژی داشته باشند و ممکن است علائمی چون آبریزش بینی، آبریزش چشم ، تورم لب ها، آسم ، ورم لب ها،سرفه داشته باشند .

احتیاط برای کسانی که بهتر است شلغم نخورند

شلغم ضدتب، ضدسرماخوردگی، ضدگلودرد، مدر و از بین برنده میکروب های بدن است اما مصرف آن برای افرادی که از ناراحتی های گوارشی به ویژه نفخ رنج می برند، توصیه نمی شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس شب خونین مشهد با قتل 4 زن و مرد رقم خورد / از سلاخی شدن راننده خودرو با تبر تا قتل زن تتها ارژنگ امیرفضلی درگذشت ! + عکس دستگیری یک مادر و دختر در خانه فساد / زنم را سنگسار کنید ! تجاوز راننده تاکسی به زن مسافر / این زن شرایط خاصی داشت+عکس اعتراف عجیب محبوبه 34 ساله به فرار سلطان بانوی میلیاردر از ایران مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! سهیل کوچولو چگونه مقابل چشمان پدرش جان باخت / مادر این بچه شوکه شده است+ عکس ابراهیم تاتلیس عزادار شد + جزئیات و عکس فیلم لحظه هولناک فرو ریختن ساختمان هفت طبقه بر سر یک مرد + فیلم شیطان دوچرخه سوار ! / او تمام لباس 21 زن و دختر جوان را در محله های خلوت از تنشان در می آورد / + عکس بدون پوشش بلایی که ظهر امروز در جاده هراز بر سر یک زن آمد الماس شدن جوانان 25 ساله پس از مرگ !

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامتی زیبایی سرطان دیابت قلب سلامت پزشک زمستان خوردن توصیه بیماری بیماران عکس فیلم زن در خیابان مادر زندگی مشهد من تخریب پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری

به گزارش تابناک، قهوه از آن دسته نوشیدنی‌هایی است که طرفداران آن معمولا علاقه دارند تا در هر ساعتی آن را بنوشند و از نوشیدن لذت می‌برند، اما قهوه به دلیل داشتن کافئین باید در زمان مشخصی خورده شود تا بهترین تاثیر مثبت را داشته باشد و از آن طرف مصرف بالای آن هم تا حد امکان ضرری نداشته باشد. اگر در طول روز بیشتر از یک وعده قهوه مصرف می‌کنید، احتمالا خرید یک دستگاه قهوه ساز می‌تواند باعث کاهش مصرف هزینه‌های شما شود.

در این مقاله از قصد داریم تا شما را با بهترین زمان نوشیدن قهوه در روز آشنا کنیم و از فواید و مضرات قهوه صحبت کنیم. همراه ما باشید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن

مهم‌ترین هدف از خوردن قهوه برای اکثر انسان‌ها، کم شدن احساس خواب آلودگی و بالاتر رفتن ساعت بیداری است. اگر تصور می‌کنید که ساعت دقیقی برای خوردن قهوه برای بیدار ماندن وجود دارد، باید بگوییم که اینطور نیست. قهوه دارای کافئین بسیاری است و زمان آن کاملا بستگی به زمان بیولوژیکی بدن شما دارد.

اینکه شما چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید و چند ساعت یا حتی چند دقیقه بعد از بیداری نیاز دارید که هشیار باشید، تاثیر بالایی در این موضوع دارد که بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن برای شما چیست؛ اما به طور کل انسان‌ها معمولا ۱ ساعت قبل از شروع حرفه‌ای کار و فعالیتشان قهوه می‌نوشند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر هم بخواهند که در شب بیدار بمانند، بهتر است یک ساعت پیش از زمان خواب و اتمام کار تصمیم به خوردن قهوه نداشته باشند؛ چرا که زمان خواب به طور کامل بهم میریزد و به دفعات بالا دیده شده است که فرد تا ساعت‌های بسیاری نتوانسته به خواب فرو رود.

زمان مناسب خوردن قهوه قبل از ورزش

اگر صبح زود بیدار می‌شوید و بلافاصله بعد از آن شروع به ورزش کردن می‌کنید، نوشیدن قهوه به عنوان اولین نوشیدنی در صبح انتخاب پسندیده‌ای نیست و در طولانی مدت باعث خشک شدن کبد، خشکی پوست و از همه مهم‌تر آسیب رسیدن به آنزیم‌های معده می‌شود.

اگر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما ۱ الی ۳ ساعت قبل از شروع به ورزش قهوه میل کنید و در نظر داشته باشید هم از نوشیدن قهوه در بازه زمانی ۶ الی ۹ صبح تا جایی که امکان دارد، بهتر است دوری کنید تا سطح کوتیزول بدن به ثبات رسیده باشد. در همین راستا لازم به ذکر است که نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از تمرین و انجام ورزش‌های سنگین باعث کاهش پروتئین و اختلال در عضله سازی می‌شود.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

اگر تا به امروز نمی‌دانستید، امروز متوجه می‌شوید که قهوه برای لاغری مناسب است و کاملا می‌تواند یکی از نوشیدنی‌های کمک کننده برای چربی سوزی باشد؛ اما سوال اینجا است که بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری چه زمانی است. برای مثال اگر ۶ صبح بیدار می‌شوید، هنگام ناشتایی قهوه برای چربی سوزی مصرف نکنید یا در زمان خواب به سمت قهوه نروید. بهترین زمان برای قهوه ساعت ۹ صبح به بعد و قبل از ۷ عصر است. در حقیقت هر زمانی که سطح کورتیزول بدن پایین بیاید، بهترین زمان برای دریافت کافئین و چربی سوزی است و در صبح‌های ناشتا و خستگی شب، سطح کورتیزول بدن بالاتر است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای درس خواندن

اگر برای درس خواندن نیاز به بیدار ماندن دارید، طبیعی است که به سمت قهوه روی بیاورید. اگر کنکوری هستید یا در شرایطی هستید که نیاز به داشتن انرژی در ساعاتی بیش از ۱۰ ساعت را دارید، معمولا نیم ساعت الی ۱ ساعت بعد از صرف صبحانه کافئین از سد خونی مغزی مغز شما گذر می‌کند و فرآیند ایجاد انرژی و حذف احساس خواب آلودگی شروع می‌شود؛ بنابراین بهتر است شما هم یک ساعت پیش از شروع درس خواندن قهوه بنوشید تا بتوانید بیدار بمانید و به درس خواندن ادامه دهید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند. بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد. از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

مضرات قهوه برای مردان

مصرف روزانه و مرتب کافئین باعث ایجاد نامنظمی در ضربان قلب می‌شود و ممکن است که در طولانی مدت منجر به ایجاد استرس هم بشود؛ با توجه به اینکه به صورت پیش فرض مردان از فشار خون بالاتری نسبت به بانوان برخوردارند، مصرف روزانه قهوه ممکن است به بالا رفتن فشار خون و افزایش نامنظمی ریتم قلب کمک کند. البته تاثیر دیگری هم پزشکان در برخی اوقات به آن اشاره می‌کنند، افزایش سطح استروژن در بدن مردان است که ممکن کاهش تولید تستوسترون هم در پی داشته باشد، به این صورت مردانی که مسیر مصرف بی رویه قهوه را در پیش می‌گیرند، ممکن است در بدترین حالت دچار انسداد رگ‌های خونی و مشکل در باروری شوند.

فواید خوردن قهوه بعد از غذا

گاهی پیش می‌آید که افراد قصد گرفتن رژیم‌های سنگین برای لاغر شدن را ندارند، اما می‌خواهند ماده غذایی که می‌خورند، با سرعت بالایی هضم شود و فرآیند انتقال از معده به روده زودتر صورت گیرد، به همین دلیل بلافاصله بعد از غذا مشغول نوشیدن قهوه می‌شوند و معتقد هستند که بیشتر شدن تعداد دفعات سرویس بهداشتی رفتن آن‌ها دقیقا از فواید خوردن قهوه بعد از غذا است و به لاغر شدن آن‌ها در کنار ورزش روزانه کمک می‌کند.

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است