Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:55:38 GMT

خدمات پرستاری در منزل‌ زیر پوشش بیمه می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۶۷۵۸

خدمات پرستاری در منزل‌ زیر پوشش بیمه می‌رود

‌طرح پوشش بیمه خدمات پرستاری در منزل در شورایعالی بیمه ای تصویب شده است و توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت پایلوت در حال انجام است.

‌به گزارش ایسنا،‌ مراسم روز پرستار با تقدیر از پرستاران نمونه و نامگذاری یک میدان در جزیره کیش به نام میدان پرستار، در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم  با حضور دکتر مریم حضرتی ، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، خانم دکتر مداح، پیشکسوت و مادر پرستاری کشور با 67 سال سابقه خدمت پرستاری،  دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل تسنن، دکتر امیرکیانی ریاست بیمارستان کیش و مسئولان محلی برگزار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در حاشیه افتتاح اولین مرکز پرستاری در منزل در جزیره کیش در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: به زودی عموم مردم می توانند از پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل در سراسر کشور برخوردار شوند.

دکتر مریم حضرتی از شروع روند پیرشدن جمعیت کشور خبر داد و افزود: در 20 سال آینده با توجه افزایش میزان سنی جامعه و افزایش هزینه های بیمارستان و کمبود نیروی متخصص، مراکز پرستاری در منزل، نیاز جامعه خواهند بود و به سرعت رشد خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود یک هزار مرکز پرستاری در منزل در کشور فعال بوده و 300 مرکز نیز در حال اخذ مجوز هستند.

بنا به گفته دکتر حضرتی، به صورت استاندارد به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت، یک مرکز پرستاری در منزل مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، ‌اولین مرکز پرستاری در منزل در جزیره کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد‌ .
 

خبرنگار: مسعود جهان تیغی‌

دبیر: زهرا حبیب پور

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدمات پرستاری در منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی از مراجعه ۳۷۰۰ بیمار به این مرکز از بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.

سیدرامین مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی به عنوان بزرگترین بیمارستان شمال استان اصفهان در سال ۱۳۶۹ تأسیس شده که با ۶۰۰ تخت فعال و دارا بودن ۱۶۹ پزشک متخصص و فوق تخصص گوارش، نوزادان، قلب، روماتولوژی، طب اورژانس، بیهوشی، داخلی، زنان و زایمان، جراح عمومی، اطفال، قلب و عروق، ارتوپدی، مغز و اعصاب، عفونی، کلیه و مجاری ادراری، رادیولوژی و آزمایشگاه و شش پزشک عمومی، در حال خدمت‌رسانی به بیماران در ۲۶ بخش بستری و درمانگاه فوق تخصصی به حجم بالایی از بیماران و مراجعان، خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی نیز همانند دیگر مراکز ارائه خدمات سلامت در ایام تعطیلات نوروز فعال است، افزود: در این ایام، تمام خدمات پاراکلینیک شامل ام‌آر آی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه در بیمارستان شهید بهشتی ارائه می‌شود.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی تصریح کرد: از بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین سال جاری، ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان مراجعه کردند که بیش از ۳ هزار بیمار به صورت سرپایی درمان شدند و بیش از ۷۰۰ بیمار نیاز به بستری در این مرکز درمانی داشتند و در این بازه زمانی، خدمت نیز به بیماران ارائه شده است.

مدنی با بیان اینکه در ایام تعطیلات تمام اعمالی جراحی در این مرکز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مذکور، ۱۷۸ عمل جراحی در این مرکز انجام شده است.

کد خبر 739285

دیگر خبرها

  • مراجعه ۱۵۰۰ نفر به بیمارستان جزیره کیش در تعطیلات نوروزی
  • وصل کردن سوند – مرکز خدمات پزشکی آلفاطب
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • اعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان فارابی تهران
  • ماجرای تلخ خودکشی خانم دکتر جوان چه بود؟